setuper till 242 och 2 frågor!

Hur ställer man in bilen
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Petter Olsen wrote:jag kor alltid default :roll:

Jojo mensan och de ska vi tro på :lol: med den farten så är det grymm setup eller en raket i baken som gäller tror jag :wink:
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

har tyvärr inte kvar mina setuper eftersom jag har lagt av med rbr (för tillfället) och jag satt ganska så mycket och finslipa på min setup till volvon och den setupen var ganska så efterfrågad förut och jag tror att jag la ut den någon stans här på forumet, tror även att Andreas Karlsson har den om han inte har tagit bort den.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag gjorde en helrensing av allt RBR relaterat vid nyår så jag har tyvärr inte kvar den.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Setuperna för snö och grus börjar arta sig, men är det NÅGON här som fått volvon att bete sig som en bil på asfalt? Vill gärna ha en liten hint om vad man ska pilla på, annars ger jag snart upp och skiter i asfaltsrallyna. Har ändrat på allt som går att ändra på i små doser åt gången, men jag får fan ingen ordning på grejerna ändå... :evil:
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

kör defualt :wink:
det går!

Man måste bara lära sig hur :lol:
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Kim Gustafsson wrote:Man måste bara lära sig hur :lol:
DÄR HAR VI TONEN JAG GILLAR! MER GLIRINGAR ÅT FOLKET! :D

Default-setupen funkar inte alls för min körstil... :?
User avatar
Elias Lundberg
Posts: 361
Joined: 2009 Jan 10 6:39 pm

Post by Elias Lundberg »

Jag behöver volvo setup till asfalt tycker det är omöjligt på asfalt med Volvon men på grus kör jag defult!

uppskattar om nån kan dela med sig skicka på min mejl i sånna fall. :lol: Travis_Pastrana@live.se
Mattias Adielsson
Posts: 18
Joined: 2009 Feb 10 1:45 am

242 isetup

Post by Mattias Adielsson »

Har precis börjat köra nu med 240 in, men tycker han far över hela vägen framförallt under högre hastigheter på PTD sträckan, den jag kör mest, någon som vill dela med sig vore snällt, msn: adielssonmotorsport@hotmail.com

MVh Mattias
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: 242 isetup

Post by Hasse Onkamo »

Ni får föröka göra själv. Hur tror ni vi andra har lärt oss. De är bara att nöta timme efter timme som vi andra som gör setuper själva.
Fördelen med det är man får bilen som man själv vill. Plus att det är mycket roligare att köra när man hänger med egna setuper.
Nöt på bara, de löser sig när ni kommer underfull med hur det funkar.
Tips- Ändra mycket så att ni känner vad som händer med bilen när ni har justerat något. Blir det bra så sparar ni eller ändrar tillbaka och testar att justera nåt annat :wink:
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

det är fan aldrig nån setup som passar en själv i alla fall, så det är bara att göra eget.. har fått några bra av Tom, men man måste ändå ändra lite för att det ska nåt som passar en själv..!
// Jim Hjerpe
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Et annet tips er å bare justere en ting av gangen, ellers vet man aldri hva det er som fungerer av det man justerer på...
"I love it when a plan comes together"
Post Reply