japan

Hur ställer man in bilen
Post Reply
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

japan

Post by Torbjörn Eriksson »

hur har ni stallt in era bilar till alla japan sträckor hur jag än gör så känns det som att åka på konstant 4 hjuls punktering inget fäste ngn stans.....

understyr ngt grymt mycket sammt spinner konstant i kurvorna samma sak ut på rakorna
ja visst man kan åka på högre växel men då orkar ju inte bilen ist
splear heller ingen roll om det är N4 S2000 eller WRC det är likadant med allihop

mina setupper funkar överallt utom just i japan :roll:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: japan

Post by Hasse Onkamo »

Torbjörn Eriksson wrote:hur har ni stallt in era bilar till alla japan sträckor hur jag än gör så känns det som att åka på konstant 4 hjuls punktering inget fäste ngn stans.....

understyr ngt grymt mycket sammt spinner konstant i kurvorna samma sak ut på rakorna
ja visst man kan åka på högre växel men då orkar ju inte bilen ist
splear heller ingen roll om det är N4 S2000 eller WRC det är likadant med allihop

mina setupper funkar överallt utom just i japan :roll:
Tony eller Kalle har en av mina setups till s2000. Tycker den funkar bra på Japan :idea:
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

upplever samma känsla.. mycket rullgrus i japan.. =)
// Jim Hjerpe
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Re: japan

Post by Torbjörn Eriksson »

Hasse Onkamo wrote:
Torbjörn Eriksson wrote:hur har ni stallt in era bilar till alla japan sträckor hur jag än gör så känns det som att åka på konstant 4 hjuls punktering inget fäste ngn stans.....

understyr ngt grymt mycket sammt spinner konstant i kurvorna samma sak ut på rakorna
ja visst man kan åka på högre växel men då orkar ju inte bilen ist
splear heller ingen roll om det är N4 S2000 eller WRC det är likadant med allihop

mina setupper funkar överallt utom just i japan :roll:
Tony eller Kalle har en av mina setups till s2000. Tycker den funkar bra på Japan :idea:
åker på din S2000 setup funkar kanon för mig överallt utom i japan där far jag bara om kring som en smörklick i en het steckpanna ungefär :(
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: japan

Post by Hasse Onkamo »

Torbjörn Eriksson wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Torbjörn Eriksson wrote:hur har ni stallt in era bilar till alla japan sträckor hur jag än gör så känns det som att åka på konstant 4 hjuls punktering inget fäste ngn stans.....

understyr ngt grymt mycket sammt spinner konstant i kurvorna samma sak ut på rakorna
ja visst man kan åka på högre växel men då orkar ju inte bilen ist
splear heller ingen roll om det är N4 S2000 eller WRC det är likadant med allihop

mina setupper funkar överallt utom just i japan :roll:
Tony eller Kalle har en av mina setups till s2000. Tycker den funkar bra på Japan :idea:
åker på din S2000 setup funkar kanon för mig överallt utom i japan där far jag bara om kring som en smörklick i en het steckpanna ungefär :(
Skumt. Ja kör med samma på alla grus sträckor. :roll: Tycker den funkar kanon på Japan men lite hal på England. :D
Kalle Kronkvist
Posts: 111
Joined: 2008 Feb 27 9:21 pm

Post by Kalle Kronkvist »

Se till att åka safe på gruset hela tiden Tobbe,men de kanske du redan gör.
Jag kan säga att det gjorde inte jag i början o gräset är ju hopplöst halkigt.
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

hasse :
tycker den funkar kanon på england om man bortser fron falstone då förståss ;)
tror det mesta hänger på olkíka körstil har sett en del repriser från dig å det är inte många ställ/sladdar hos dig inte till skillnad från mig där det går betydligt bredare ;)

Kallle:
försöker åka safe på alla underlag men det är svårt att sitta å "fega" när man vet att man kan/har åka/t betydligt mycket fortare :roll:
offtast så gör jag faktiskit bort mig när jag fegar för mycket då blir det så stelt ingen rytm i körningen alls :(
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Torbjörn Eriksson wrote:hasse :
tycker den funkar kanon på england om man bortser fron falstone då förståss ;)
tror det mesta hänger på olkíka körstil har sett en del repriser från dig å det är inte många ställ/sladdar hos dig inte till skillnad från mig där det går betydligt bredare ;)

Kallle:
försöker åka safe på alla underlag men det är svårt att sitta å "fega" när man vet att man kan/har åka/t betydligt mycket fortare :roll:
offtast så gör jag faktiskit bort mig när jag fegar för mycket då blir det så stelt ingen rytm i körningen alls :(
Brorsan klagade jämt på mig att jag körde för yvigt. Så de va bara skärpa till sig så att man slapp hans gnat o gnäll :D :lol:
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Hasse Onkamo wrote:
Torbjörn Eriksson wrote:hasse :
tycker den funkar kanon på england om man bortser fron falstone då förståss ;)
tror det mesta hänger på olkíka körstil har sett en del repriser från dig å det är inte många ställ/sladdar hos dig inte till skillnad från mig där det går betydligt bredare ;)

Kallle:
försöker åka safe på alla underlag men det är svårt att sitta å "fega" när man vet att man kan/har åka/t betydligt mycket fortare :roll:
offtast så gör jag faktiskit bort mig när jag fegar för mycket då blir det så stelt ingen rytm i körningen alls :(
Brorsan klagade jämt på mig att jag körde för yvigt. Så de va bara skärpa till sig så att man slapp hans gnat o gnäll :D :lol:
haha å det har du gjort med råge ;)
meckade lite med setupen stallde upp diffarna till 650 och styvade upp bakre krängaren lite gran å det gjorde lite åt rätt håll men ändå inte riktigt där jag vill vara ännu.....
Post Reply