camhack problem

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

camhack problem

Post by Peter Sandberg »

Står att det saknas en dll fil när jag försöker starta camhack. Har läst att det är fler som har problem med camhack och vista. Tänkte bara höra om någon här har löst det. Jag får inte till kameravinkeln med att manuellt ändra värdena i cars.ini. Någon som har en kameravinkel till focus 03 där man sitter i mitten precis framför vindrutan. Eller tips på hur man ändrar värdena.

Annars går jag tillbaka till peugot 206 i den här tävlingen för bonnet camera mod finns till originalbilarna.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Under rubriken bilar, så finns det näst överst, en klistrad förklaring på att flytta kameran :)
Hellre dö än fega
User avatar
Leif Bandgren
Posts: 47
Joined: 2007 Jan 07 12:18 am

Post by Leif Bandgren »

Om du vill kan jag säkert hjälpa dig. Jag har själv bara huven fram till framrutan fast då på förarsidan, känns mera realistic då. Hur som helst, hör av dig om du inte redan fixat det...

// Leif Bandgren
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Jag fick till det efter mycket meckande, synd att man måste göra om det för varje bil. Jag gillar camhack, hoppas det kommer en fix till vista. Jag läste igenom beskrivningen hur man ändrar kameravinkel innan jag startade den här tråden. Trodde inte jag skulle lösa det i tid till arc rallyt det var därför jag bad om hjälp.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

problem och problem men jag undrar om det går att spara vyer??
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Du kan spara en för varje siffra 1-9 tror jag, håll in ctrl och tryck på nån av siffrorna så sparas den där.
Post Reply