Vissa sträckor går inte att installera...

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Vissa sträckor går inte att installera...

Post by Mattias Ahlstrom »

När jag försöker installera vissa sträckor (Pribramsträckorna) får jag bara upp detta meddelande. Det har gått förut men inte efter ominstallation av spelet. Jag har testat både med de filar jag hade hemladdat sedan tidigare och även laddat hem idag men med samma resultat varje gång. Någon som vet vad det beror på?
Attachments
namnlös.JPG
namnlös.JPG (35.4 KiB) Viewed 5531 times
Sladdar bäst som sladdar mest.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Ingen som vet nåt? Det handlar om Pribram- och Sosnovasträckan.
Sladdar bäst som sladdar mest.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg hadde samme problemet en gang, men da lastet jeg ned strekkene på nytt fra plugin-siden. Men jeg antar at du har forsøkt det selv?
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Roy Magnes wrote:Jeg hadde samme problemet en gang, men da lastet jeg ned strekkene på nytt fra plugin-siden. Men jeg antar at du har forsøkt det selv?
Jag har provat att ladda hem dem igen men det hjälper inte.
Sladdar bäst som sladdar mest.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Har ett stort problem med baklänges sträckorna..... Har provat att hämta hem dom på olika ställen men samma skit ändo :cry:

Programmet börjar sen kommer den till sträcka 50 Sipirakim2 sen strul med ss 52 , men ss 52 hittar jag ej i listan i programmet :?
Programmet står sen bara o tuggar på ca halva stapeln o sen kommer jag ej längre.
Har skrivit i Serien tråden ( i rallyt som avslutades igår kväll) ett par gånger
där har jag skrivit vad det står för felkoder.
Går jag in i spelet kommer det upp att Sipirakim2 inte passar till originalet.

Nu missade jag rallyt på ett strul som jag aldrig haft innan så lite sur är man
(jag kanske inte så lite sur :twisted: )

Har fått en ny dator med Windows7 men jag körde i Måndags utan beskymmer.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Anders Alm wrote:Har ett stort problem med baklänges sträckorna..... Har provat att hämta hem dom på olika ställen men samma skit ändo :cry:

Programmet börjar sen kommer den till sträcka 50 Sipirakim2 sen strul med ss 52 , men ss 52 hittar jag ej i listan i programmet :?
Programmet står sen bara o tuggar på ca halva stapeln o sen kommer jag ej längre.
Har skrivit i Serien tråden ( i rallyt som avslutades igår kväll) ett par gånger
där har jag skrivit vad det står för felkoder.
Går jag in i spelet kommer det upp att Sipirakim2 inte passar till originalet.

Nu missade jag rallyt på ett strul som jag aldrig haft innan så lite sur är man
(jag kanske inte så lite sur :twisted: )

Har fått en ny dator med Windows7 men jag körde i Måndags utan beskymmer.
Har du gamla installationen kvar ?
isåfall kan du göra som jag gjorde när jag gick över till win7 spar hela SCi Games mappen med alla underkataloger + öppna regedit och ta backup på registernycklarna till SCI games. Sen är det bara att kopiera in spelet till win7 maskinen och läsa in den sparade reg filen. klart ! enklare blir det inte.
Är du osäker kan jag maila över backupen på registret men då måste du svensk win7/xp annars stämmer inte katalogstrukturen.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Tomas jag hade sparat hela SCI mappen och sen överförde jag det till den nya datorn. Fick ju frågan om jag ville ersätta mappar o filer men efter lite jobb så vart det klart. Körde även en tävling i Måndags utan strul.
Fast det var väll inga bakländes sträckor med :roll:
MEN eftersom jag trodde jag hade det klart så raderade jag den gamla SCI mappen från den externa hdd :x
Så nu vet jag ej vad jag ska göra :? Men vad är det som egentligen strular :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Anders Alm wrote:Tomas jag hade sparat hela SCI mappen och sen överförde jag det till den nya datorn. Fick ju frågan om jag ville ersätta mappar o filer men efter lite jobb så vart det klart. Körde även en tävling i Måndags utan strul.
Fast det var väll inga bakländes sträckor med :roll:
MEN eftersom jag trodde jag hade det klart så raderade jag den gamla SCI mappen från den externa hdd :x
Så nu vet jag ej vad jag ska göra :? Men vad är det som egentligen strular :?:
Låter inge kul, men det låter som det fattas saker i katalogen maps = 5,22 GB,1141 filer, då är montekland och portugal ss18 med, lite mycket att skicka över, kör du spelet som Administratör ?
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Anders Alm wrote:Tomas jag hade sparat hela SCI mappen och sen överförde jag det till den nya datorn. Fick ju frågan om jag ville ersätta mappar o filer men efter lite jobb så vart det klart. Körde även en tävling i Måndags utan strul.
Fast det var väll inga bakländes sträckor med :roll:
MEN eftersom jag trodde jag hade det klart så raderade jag den gamla SCI mappen från den externa hdd :x
Så nu vet jag ej vad jag ska göra :? Men vad är det som egentligen strular :?:

har du installerat på nytt eller är det som jag installerade åt dig? jag installerade spelet på D:spel\richard burns rally
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:
Anders Alm wrote:Tomas jag hade sparat hela SCI mappen och sen överförde jag det till den nya datorn. Fick ju frågan om jag ville ersätta mappar o filer men efter lite jobb så vart det klart. Körde även en tävling i Måndags utan strul.
Fast det var väll inga bakländes sträckor med :roll:
MEN eftersom jag trodde jag hade det klart så raderade jag den gamla SCI mappen från den externa hdd :x
Så nu vet jag ej vad jag ska göra :? Men vad är det som egentligen strular :?:

har du installerat på nytt eller är det som jag installerade åt dig? jag installerade spelet på D:spel\richard burns rally
Nej Kenneth det blev nog fel när jag drog ner maps mappen från min gamla dator o sen skulle ersätta den nya med den gamla.
Har nog fixat det nu. Ska testa mer i helgen riktigt
Ha det bra Kenneth o god hjul
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply