Seriens nuläge och framtid

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

"track does not match"
kanske måste ladda ner Rally skolan 2 eller så måste du ha nya banan pribram.

Man måste ha alla banor som är med i rallyt för att kunna köra och dom 2 ovan är dom du måste ha troligtvis
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Henrik Frisk wrote:Vart hittar man rallyt? *Nybörjare*
Man hittar det i spelet där du loggar in på pluginet.
Om du inte har pluginet instalerat så finns det en guide om jag nu minns rätt under fliken "instruktioner/guider"
Kolla på
"Installera nödvändiga filer" & sedan
"Pluginsidan - registrering, resultat mm." och till sist
"Hur man använder pluginet (offline/online)"

Efter att ha lusläst dessa guider är du en fulländad rbr förare och vet hur man spelar online :D :):P
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

jepp det va att jag inte instalerat Rally school 2 efter senaste gången jag instalerat om spelet
//Mackan
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Faan bara jag som blev skit lessen på pluginnet :( Lika uselt fortfarande tycker ja.. Antingen 1 sträcka o repeat eller 8 sträckor Realistic och bara asfalt.. Faan ni som har betalat kan ni inte göra några roliga rallyn me lite roliga grus också..ja tycker ett rally me ungefär 3-4 sträckor och reduced är lagomt.. Men fanns ju inga nu..
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Kanske vi ska hålla den här tråden till vad den var tänkt att vara. HAndla om seriens framtid och inte problemlösning, eller ösnkan om rallyn.

Vi har ju en hel avdelning för problemlösning.
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Hej!

minns inte när jag körde RBR sist så för mig känns RBR öken just nu.

men jag tror och hoppas att om och när det svenska pluginet kommer
så kommer mitt intresse för RBR tillbaks.

jag tycker vi väntar på det svenska pluginet
jag tror och hoppas att Erik får tillbaks gnistan då.

I dag finns det som jag ser det inget annat rally spel än RBR som är något att ha.
czech snubbarna kommer troligen att trimma Lada physics ett tag till innan
det pluginet kommer funka, och jag tror det kan bli svårt att genomföra
svenska serien i czech pluginet som Erik och (tror jag pratar för många så jag säger) vi vill.
Därför röstar jag att vi väntar in det svenska pluginet och tar nya tag då.

Jag förstår Erik i det han säger om passionen och att han vill allt ska vara perfekt.
att ta in någon som hjälper till kan vara svårt om inte Erik har någon tvilling bror
som vill samma sak, men jag hoppas att om Erik vill ha hjälp att han/du säger till
och inte tror att ingen vill hjälpa till.

jag tycker vi bryter ihop och tar nya tag när det svenska pluginet kommer. :D
User avatar
Patrick Guyot
Posts: 17
Joined: 2007 May 17 5:04 pm

Post by Patrick Guyot »

Tjena alla Rbr fans...

Har inte kört rbr på 6 månader nu och får nog vänta minst 1 mån till innan handen är fixad.Var med om en hemsk olycka här i Uppland i Februari.

Längtar efter den svenka pluginet då blir det att satsa för fullt igen.
User avatar
Per Andersson
Posts: 43
Joined: 2007 Jan 01 3:25 pm

Post by Per Andersson »

Några nyheter om det svenska pluginet :?:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Just nu är David på Magaluf. Tror inte han har med sig datorn :wink: Men jag vet att han har jobbat på det och att han pratar om att släppa en första test för oss som står bakom serien, så vi kan leta lite buggar.
David Johansson
Posts: 10
Joined: 2007 Feb 12 12:35 pm

Post by David Johansson »

Stämmer Erik. Nu är jag hemma och ska försöka få ut en test version snarast.
-------------------------------------
Alvetool Rally Team
Förare: David Johansson
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Great!
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Häftigt! Det skulle vara ett sådant uppsving för hela serien, då kommer man nog få tillbaka suget.

Vore fint och få lite ordning på alla bilar och psysics så det inte ändras hela tiden.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

David Johansson wrote:Stämmer Erik. Nu är jag hemma och ska försöka få ut en test version snarast.
Tänkte höra om du fått någon tid till projektet, och om det har hänt något som är värt att berätta för oss.

Jag sitter och håller tummarna :P
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

hejsan allihopa... först så får jag väl presentera mig lite eftersom jag är ny här..

Andreas Karlsson heter jag och jag är 23 år gammal. jag upptäckte RBR i början på året så har inte hunnit träna upp mig sådär jättemycket (många krascher blir det)..
och hit hittade jag av en slump när jag letade nya bilar att leka med och blev genast enormt imponerad av hur seriöst ni verkar ta detta, och det i sin tur gjorde mig väldigt intresserad av att delta i serien, eventuellt som grupp N förare till att börja med..

tråkigt dock att hitta denhär tråden och läsa att serien i princip håller på att dö, hoppas verkligen att nån kan ta fram defibrillatorn (det nya pluginet?) och få igång verksamheten igen, vore så synd att missa allt när man äntligen hittat hit menar jag ;)

vad gäller mitt egna deltagande så undrar jag om det finns några sponsorer till en grupp N bil, märke och modell spelar ingen större roll, men en egen målning vore ju trevligt (och kan kanske få mig att krascha lite mindre för annars får man väl gå i landsflykt) ;)

så, väl mött i skogen säger vi väl och låt oss bara hoppas att det är i förarstolen och inte vid sidan av banan :P
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu tänkte jag komma med ett förslag...

Om vi nu tar lite nya tag med serien. Kan en lösning vara att köra med de nuvarande bilarna.
Vi skiter i fabriksteam etc. Bara med de nu fungerande bilarna i respektive klass. Kan det vara en lösning? Så tar vi lite ny tag.

Se det här som en förvaring... :wink:

Dock kommer nya regler ut innan första start.
Post Reply