REAL WRC

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Clarence Blom wrote:Petter har fått sin nya C4 nu och ska köra Finnskogsrallyt....
...och inte helt oväntat var han nära nog 5 minuter föra alla andra imål :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Inte för att jag tror att någon nått Petters tider, men han körde i egen klass då han hade fått rekognocera sträckorna några gånger och sriva egna noter.
Så det var lite "utom tävlan".
Står några rader om det i denna artikel:
http://www.vf.se/Sport/Varmland/Stecka- ... 00123.aspx
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Jo naturligtvis var det så, det vore väl nästan lite taskigt mot övriga startfältet annars. Om jag förstått saken rätt så ska väl Petter även ha en egen gård mer eller mindre alldeles intill starten på en av sträckorna dessutom, så vägarna lär inte vara helt okända för honom. Men lite roligt ändå att se vilken skillnad det blir när man kommer upp i VM nivå, det är ju inte allt för ofta en någorlunda vettig jämförelse går att göra.

Hur tror ni det går i duellen Raikkönen-Sordo i Arctic då? Personligen tror jag Sordos WRC-erfarenhet borde vara utslagsgivande, men finnen kanske har lärt sig snabbt?
User avatar
Rickard Widén
Posts: 147
Joined: 2009 Sep 03 8:16 pm

Post by Rickard Widén »

User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Såhär vi får se Kimi 2010 :)

Image
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Robert Sahlstedt wrote:Jo naturligtvis var det så, det vore väl nästan lite taskigt mot övriga startfältet annars. Om jag förstått saken rätt så ska väl Petter även ha en egen gård mer eller mindre alldeles intill starten på en av sträckorna dessutom, så vägarna lär inte vara helt okända för honom. Men lite roligt ändå att se vilken skillnad det blir när man kommer upp i VM nivå, det är ju inte allt för ofta en någorlunda vettig jämförelse går att göra.

Hur tror ni det går i duellen Raikkönen-Sordo i Arctic då? Personligen tror jag Sordos WRC-erfarenhet borde vara utslagsgivande, men finnen kanske har lärt sig snabbt?
var väl ingen riktig jämnförelse nu heller?! dels var ju snabbaste 4wd en grupp N bil, och det skiljer ju en hel del mot en wrc-09. sen vad var det för förare med då? =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Film på Citroens DS3 WRC inför nästa års reglementsbyte. Och visst hörs det att varvas mer. 1.6 liter med turbo. Någon som har koll på restriktorstorlek?

http://www.youtube.com/watch?v=X2rXASBu7f0
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Yokohama Motorsport
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Räikanen ute efter ss7 , 5-6 varvs rullning .
[youtube][/youtube]
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
Johan Sälgström
Posts: 68
Joined: 2009 Aug 05 10:14 am

Post by Johan Sälgström »

Herreguuud vilken rysare i Nya Zeeland! Jag hade medvetet undvikit alla nyheter och sådant om rallyt och "sparat" det till sammandraget på Motors TV (som jag brukar göra) och jävlar, det var ju knappt så man klarade av att titta. Ruskigt spännande!
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Håller med...vicken rysare !!!!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

måste vara första gången på 5 år som det är så tight ända in på sista sträckan...

kan det vara pressen som gjorde att Loeb och Ogier snurrade bort sig på sista?
riktigt kul att se, och stort grattis till Latvala! han förtjänar den medgången efter alla klantigheter han gjort.

bådar verkligen gott inför nästa säsong med de nya bilarna.

nån förresten som hört mer om ryktena att PG eventuellt kommer köra Mini Cooper nästa år?
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Mini Cooper för Prodrive menar du...?!
Dom senaste ryktena är väl att han är aktuell för M-Sport och Ford...
// Jim Hjerpe
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, ryktena går isär lite kan man säga.
men kul iaf att det verkar vara många som är intresserade av att se PG i sitt team.
bådar ju gott för svensk rallysport ett tag framöver.


och ja, ang minicooper (clubman modellen?) så är det givetvis prodrive jag menade.
(fast bmw äger fortfarande märket minicooper så helt fel var det ju inte)
Post Reply