Problem med bildskärmsinställningar!

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Martin Lindberg
Posts: 4
Joined: 2010 Oct 05 5:37 pm

Problem med bildskärmsinställningar!

Post by Martin Lindberg »

Hej!
Tänkte börja köra lite rbr idag men har en ny dator (bärbar) och får inte till bildskärmen någe vidare alls, så tänkte höra om någon annan upplevt samma problem.

Har upplösningen 1366x768 ett nvidia geforce GT320M
Intel core i5 450M processor 2,4ghz med windows 7
Prestandan borde ju räcka och bli över alltså.

Problemet är det att ja får bilden klar å fin när ja kör på 1366x768 men får dock inte med hela bilden, alltså ser inte varvräknaren, dessutom har det en tendens att lagga en del när man kör! Har installerat alla patcher och tillägg som det rekomenderas göra, ändå kvarstår problemet, även mixtrat lite med upplösningen, 1024x768 får ja med hela bilden men den blir inte alls lika klar, plus att det fortfarande laggar, nån som har nåt tips kanske?

//Martin
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Har du testat att skriva in den upplösning du vill ha direkt i RichardBurnsRally.ini

XRes = 1366
YRes = 768


Är kanske ingen upplösning du kan välja direkt när du startar spelet.....men går ju skriva in i .ini filen iallafall

Jag har en tjockskärm så jag testa att skriva in

XRes = 1152
YRes = 864

i min .ini fil......funka direkt......den upplösningen kan jag inte välja direkt från spelet men funkar som sagt om jag skriver in den manuellt.
Bara att testa
Martin Lindberg
Posts: 4
Joined: 2010 Oct 05 5:37 pm

Post by Martin Lindberg »

Jag har testat det redan och det blir ingen skillnad.. Ingen annan som känner igen problemet med laggning och bildskärm? Kan väl kanske va att datorn helt enkelt är för ny för spelet med...
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Känns som om jag läst nåt om detta i forumet, kolla i tråden "visa era bilar" tror det va där som det disskuterades om bildskärms inställningar i RBR....
Hellre dö än fega
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Martin Lindberg wrote:Jag har testat det redan och det blir ingen skillnad.. Ingen annan som känner igen problemet med laggning och bildskärm? Kan väl kanske va att datorn helt enkelt är för ny för spelet med...

att datorn är för ny för spelet är ju det ingen risk för =)

har precis stoppat ihop en dator med bla:

Asus Crosshair IV Formula, Sata 3 (6,0Gbit)
Phenom II X6, 1090T BE (6 kärnig)
8 Gb DDR3 1600Mhz
Geforce GTX 480 1536Mb

rbr funkar kanon!


nvidia geforce GT320M är ju nästan som ett geforce 9600GT, alltså inget prestanda kort...


risken med att spela på en bärbar är ju att dom blir så mycket varmare och därför laggar det....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Martin Lindberg
Posts: 4
Joined: 2010 Oct 05 5:37 pm

Post by Martin Lindberg »

Har kollat runt lite på detta problem, det enda ja kan lösa det med är en camhack där men justerar bilden som man vill ha den helt enkelt, sen får man flytta upp varvräknare å växelindikator manuellt så att säga=krångligt... Går dock köra 1024x768 som vanligt men grafiken blir ju lite sämre..
Martin Lindberg
Posts: 4
Joined: 2010 Oct 05 5:37 pm

Post by Martin Lindberg »

Ska väl kanske tillägga att det beror på att bärbara har en 16:10 skärm med...
Post Reply