VGP på TV4Sport

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

VGP på TV4Sport

Post by Simon Ek »

Okej gubbs, nu vill jag ha ett ärligt svar på vad ni tycker.

Jag fullkomligt älskar iden som vi använder här i RBR serien. En film efter varje rally som visar hur vi kört, och som samtidigt låter oss se varandras körningar. Men att sända Live, på en av sveriges mest sedda sportkanal vore väl att ta i?

Som ni säkrt märkt, har SimBin släppt Race07 VGP, vilket är ett onlinemästerskaps spel. Jag zappade över till TV4Sport och fick se sju män sitta i en ring, med varsin G25, varsin skärm och Race07 fullt igång. En reporter, som för övrigt kommer ifrån Ordjakten, går runt och interjuvar förarna (spelarna) där de sitter i racingdräkter, redo att köra online. Som kommentatorer sitter han från F1 på 6:an och en fd STCC förare.

Men snälla nån, har de ingen riktig SM tävling i rally att visa, eller varför inte traktorpulling? Varför måste de visa ett lopp på Anderstorp i virtuell version?
Jag förstår inte idén.

Vad tycker ni?
http://vgp.tv4.se/tv.do
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Iden är GRYMMT bra! Fattar inte hur du inte kan tycka att en sådan här idé inte är bra då det verkligen lyfter som jag skulle vilja säga, allt virtuellt biltävlande. Nu kankse virtuellt motorsporttävlande kan få lite större uppmärksamhet, tidningar har nu också börjat skriva om detta, dock bara VGP. Tänk också på att alla inte har råd att köra i på "riktigt", då är detta riktigt bra, finns många seriösa ligor innom racingen, den enda seriösa rally serie jag vet är denna.

Tänk om dem som driver en sådan här serie kunde få lite sponsring, kanske bara för att hålla en server igång, ställa en server på bra lina osv. RBR Serien har ju Kims Bil & MC som står för domän namnskostanden, detta är riktigt kul att de kan göra det.

Du kanske inte har intresset just för racing spel? Vad tycker du om de skulle komma Richard Burns Rally i tv då? Rally SM i virtuell version? Att visa ett program med virtuell bilsport är som att visa ett fotbolls program för mig inprincip, alla har olika intressen, sen gör sig olika saker sig olika bra i TV, men Virtuell Racing tycker jag fungerar utan problem.

Nu ska tilläggas att jag själv har varit i studion och varit med under ett program som inte sänds ännu. Hela paketet var riktigt fränt, lite segt med programmledaren som tog om ca 50 gånger totalt.

Så glöm inte att kolla på sista deltävlingen nu gubbar! Och STÖD sådana här satsningar, slå inte ner dem.

(Vet inte om inlägget sitter ihop eller har någon igentlig mening än några åsikter som kanske kommer i ruggit konstig ordning ) 8)
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag vet inte. Du kanske har rätt. Jag har inget emot racing spel, inte alls, men att sända i TV vet jag inte...

Jag vill inte påstå att jag slår ner idén, jag är bara fundersam om det är rätt sorts sport att visa på en kanal som TV4 Sport.

Att ha en egen kanal med endast virtuell racing/rally kanske är en bra ide, vad vet jag :wink:
User avatar
Henrik Olsson
Posts: 34
Joined: 2007 Jan 08 4:13 pm

Post by Henrik Olsson »

Hoppas det satsas på RBR också, och inte bara racing.

Strand, bra gjort att ta dig till studion. Hoppas det gick bra för dig, och att du fick en finalplats! Vet att du förmodligen inte får avslöja nått..
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Bättre med vgp än tråkig fotboll och hockey. :)
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Strand!! När är sista deltävlingen?? Den vill man ju inte missa.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Hmm... Den är om 2 veckor på söndag 8) Ska bli lite roligt att se hur man INTE passar i tv. Ni skulle sett de fjolliga mediafolket! Trodde dem var bögar hela bunten.

Här finns de program som är utlagda på nätet, http://tv4.se/player/categories.aspx?treeId=30049
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

jag har ett problem när jag ska köra vgp för när man ska välja vad man vill heta och adressen så skrev jag att jag ville heta anton brorsson men det värkar som det inte går att ha mellanrum och nu när jag ska ändra till något annat så går inte det att sudda anton brorsson och jag har testat att ladda ner vgp igen men anton brorsson står fortfarande kvar...är det någon som kan hjälpa mig ???
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

anton brorsson wrote:jag har ett problem när jag ska köra vgp för när man ska välja vad man vill heta och adressen så skrev jag att jag ville heta anton brorsson men det värkar som det inte går att ha mellanrum och nu när jag ska ändra till något annat så går inte det att sudda anton brorsson och jag har testat att ladda ner vgp igen men anton brorsson står fortfarande kvar...är det någon som kan hjälpa mig ???
Du har alltså testat att avinstallera och installera spelet igen? Detta har jag inte läst eller hört något om faktiskt, tyvärr.
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

ja jag avinstalera det och sen instalera jag det igen och det står fortfarande anton brorsson...
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

g

Post by Niclas Jagerhult »

Det är itne så att det ligger massa gamla filer kvar i datorn då? Efter avinstallation?

Jag har btw bara en aning om vad du pratar om ,då jag aldrig kört detta spel, men att gamla filer ligger kvar brukar ju vara ett "problem" om man vill ha bort en profil?
//Jaeger
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Får väll gratulera Marcus till tredja plats i VGPs delfinal :D
Du hade andra plats på G men sen blev du nog lite stressad tror jag
Men du hade väll minst varv av alla så klart godkänd insats tycker jag.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Anders Alm wrote:Får väll gratulera Marcus till tredja plats i VGPs delfinal :D
Du hade andra plats på G men sen blev du nog lite stressad tror jag
Men du hade väll minst varv av alla så klart godkänd insats tycker jag.
Tackar!! Minst varv av alla. Samt ingen erfaren het av simracing driekt, sen så hade jag ALDRIG sett banan innen vilket de förarna framför gjort genom andra spel. Roland Ehnström hjälpte mig genom att måla upp banan på ett papper innan och förklara vilka växlar som gällde osv, det hjälpt mig mycket. Men det var en riktigt rolig erfarenhet!
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Bra kört Strand!! eh..du la väl in en stöt??
Post Reply