Åka fort på snö
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
Åka fort på snö
Tänkte kolla lite med er hur ni åker på snö eller har någon bra video som visar hur man skall åka?
Jag upplever att jag är väldigt långt efter på snö och har alltid varit. Kan lixom inte sätta fingret på vad jag gör fel eller om jag helt enkelt inte har kapaciteten på snö.
Alla tips är välkomna, skall bli intressant om någon vågar avslöja sin hemlighet.
Jag upplever att jag är väldigt långt efter på snö och har alltid varit. Kan lixom inte sätta fingret på vad jag gör fel eller om jag helt enkelt inte har kapaciteten på snö.
Alla tips är välkomna, skall bli intressant om någon vågar avslöja sin hemlighet.
- Gert Pettersson
- Posts: 96
- Joined: 2009 Mar 21 6:19 pm
Re: Åka fort på snö
Jag är också Rockie och tränar och testar så mycket jag hinner är ju bara 58 så framtiden ser ljus ut. Det verkar som att ha bilen mitt på vägen är vad som gäller och det är inte det enklaste när det börjar gå fort Det är i alla fall vad jag strävar efter. Sen får man villt laborera med hur mycket drifting man ska ha med i körningen. Enkelt va.)Marcus Strand wrote:Tänkte kolla lite med er hur ni åker på snö eller har någon bra video som visar hur man skall åka?
Jag upplever att jag är väldigt långt efter på snö och har alltid varit. Kan lixom inte sätta fingret på vad jag gör fel eller om jag helt enkelt inte har kapaciteten på snö.
Alla tips är välkomna, skall bli intressant om någon vågar avslöja sin hemlighet.
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
Låter fint Tommie, jag försöker också lägga in hjulet men det är en jävla balansgång .
Men tycker vissa av er åker som satan när jag själv är riktigt nöjd, grus hänger man ju med på rätt okej samt asfalt. Så måste göra nå hel galet känns de som, men va fan det ger la sig också, övning ger färdighet som dom säger...
Men tycker vissa av er åker som satan när jag själv är riktigt nöjd, grus hänger man ju med på rätt okej samt asfalt. Så måste göra nå hel galet känns de som, men va fan det ger la sig också, övning ger färdighet som dom säger...
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
Hårdträning, vet inte hur många 100 timar man lagt totalt bakom RBR och inträknat Colin McRae 1, 2 & 3 samt WRC på playstation vet i fan, skrämmade mycket tror jag.Andreas Karlsson wrote:jadu Marcus...
om du kommer på nåt idiotsäkert tips så kan du ju upplysa mig
jag tycker jag blir sist jämt, oavsett vad jag kör för bil eller hur bra jag kör
Bidrar med tips om du vill...
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
du har ju blivit rejält snabbare än mig Ulf.
hänger inte med din Civic ens med en C4 WRC som det är nu.
verkar gälla övriga också, jag ligger kvar på mina PB tider ungefär, men är ändå distanserad med 15-30s av de flesta..
sluta gasa så jävligt så man hänger med här bak!
nejdå, kör ju bara för skoj skull så, inte så blodigt
hänger inte med din Civic ens med en C4 WRC som det är nu.
verkar gälla övriga också, jag ligger kvar på mina PB tider ungefär, men är ändå distanserad med 15-30s av de flesta..
sluta gasa så jävligt så man hänger med här bak!
nejdå, kör ju bara för skoj skull så, inte så blodigt
- Micael Eriksson
- Posts: 533
- Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm
Ett allmänt tips....
Jaga inte tider, koncentrera körning på att inte skada bilen. Skit i vad det blir för tid. När man inte skadar bilen så kommer tiderna att bli bättre . Inte så mycke för att man kör fortare utan för att man lär sig sträckorna på ett helt annat vis om bilen är hel och man kan fukusera på vart man ska placera bilen, bromspunkter osv....istället för att ha fullt upp med att hålla bilen på vägen och va stressad över att man lagt bort tid på en vurpa.
Allt eftersom man lär sig nya bromspunkter, linjer genom en kurv kombination så kan man öka farten lite och med det blir tiden bättre. och ändå går det hyffsat säkert
Jaga inte tider, koncentrera körning på att inte skada bilen. Skit i vad det blir för tid. När man inte skadar bilen så kommer tiderna att bli bättre . Inte så mycke för att man kör fortare utan för att man lär sig sträckorna på ett helt annat vis om bilen är hel och man kan fukusera på vart man ska placera bilen, bromspunkter osv....istället för att ha fullt upp med att hålla bilen på vägen och va stressad över att man lagt bort tid på en vurpa.
Allt eftersom man lär sig nya bromspunkter, linjer genom en kurv kombination så kan man öka farten lite och med det blir tiden bättre. och ändå går det hyffsat säkert
Hellre dö än fega
- Gustav Johansson
- Posts: 109
- Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm
Där har du helt rätt, jag har gjort så många gånger, ligger å gasar som fan, och så rullar man eller nått, då åker man snart av igenMicael Eriksson wrote:Ett allmänt tips....
Jaga inte tider, koncentrera körning på att inte skada bilen. Skit i vad det blir för tid. När man inte skadar bilen så kommer tiderna att bli bättre . Inte så mycke för att man kör fortare utan för att man lär sig sträckorna på ett helt annat vis om bilen är hel och man kan fukusera på vart man ska placera bilen, bromspunkter osv....istället för att ha fullt upp med att hålla bilen på vägen och va stressad över att man lagt bort tid på en vurpa.
Allt eftersom man lär sig nya bromspunkter, linjer genom en kurv kombination så kan man öka farten lite och med det blir tiden bättre. och ändå går det hyffsat säkert
- Tomas Nordins
- Posts: 165
- Joined: 2007 Jan 02 9:43 am
Instämmer helt med Micael Ericsson ! Kan lägga till att ha rätt fart in i svängen så ni INTE slår i snövallen på väg ur svängen, ska ni valla, gör det då i ingången på svängen för att bromsa ned farten så gör jag iaf. Vallning ur svängen gör att man tappar fart och rytm
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Team Ruka Djur�s
-
- Posts: 111
- Joined: 2010 Apr 08 8:46 pm