SM/NM serien, Fäviken Winter Rally (runda 5)

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Post Reply
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

SM/NM serien, Fäviken Winter Rally (runda 5)

Post by Andreas Karlsson »

Dags för årets 5e och sista vintertävling.
Det är nu dags att bege sig till Åre och Fäviken Winter Rally.
en tävling på 7ss med fina vintervägar.
Nytt för denna tävlingen är att vi nu tillåter ALLA WRC och A8 bilar i den högsta klassen i hopp om att få fler deltagare.
övriga klasser förblir oförändrade.

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... setlng=eng
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Har lagt in om Request men inte fått något svar, Har ominstalerat hela RBR nu, hade fått massa konstiga fel så det gick knappast att köra. Men nu är det ok.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Ulf Carlsson wrote:Har lagt in om Request men inte fått något svar, Har ominstalerat hela RBR nu, hade fått massa konstiga fel så det gick knappast att köra. Men nu är det ok.

Är det ingen som svarar på Request i denna serien :wink: :wink: :wink: :lol: :lol:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

sorry, har inte kollat.. men eftersom jag förlängde tävlingen med en dag så gör jag det nu.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Som sagt, ni har hela dagen idag på er att köra, sedan är det (äntligen) slut på snön!
blir en liten paus också till nästa tävling, vet inte riktigt när Norge kör nästa NM tävling, men nästa svenska är iaf SSR i Juni (tror jag)
Det har varit en lång och jobbig vinter, och tyvärr allt för få vinter sträckor i spelet.

förresten, sorry för däcken i tävlingen, jag missade det så ni får skälla på mig ;)
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Rally Sørland er neste NM Løp

http://www.rallysorland.no/
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:Som sagt, ni har hela dagen idag på er att köra, sedan är det (äntligen) slut på snön!
blir en liten paus också till nästa tävling, vet inte riktigt när Norge kör nästa NM tävling, men nästa svenska är iaf SSR i Juni (tror jag)
Det har varit en lång och jobbig vinter, och tyvärr allt för få vinter sträckor i spelet.

förresten, sorry för däcken i tävlingen, jag missade det så ni får skälla på mig ;)
Nu fins inte rallyt i serverlisten,Var inne en gång men då stod det att jag hade fel bil installerat, när jag sedan ändrade det så fins inte Rallyt med.????
har sökr ny omstart.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

skumt, tyvärr kan inte jag göra mer än godkänna din omstart...
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:skumt, tyvärr kan inte jag göra mer än godkänna din omstart...
Testar en gång till funkar det inte då så får det vara.
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

nästa NM är i slutet på april, Bl.a. Top Driver ingår i den tävlingen också.
// Jim Hjerpe
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Jim Hjerpe wrote:nästa NM är i slutet på april, Bl.a. Top Driver ingår i den tävlingen också.
http://www.rallysorland.no/
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Funkar inte nu heller. Får bara upp detta. Är det någon som vet vad det är för fel.??????
Attachments
RBR1.JPG
RBR1.JPG (5.76 KiB) Viewed 7368 times
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

När man ska starta om efter en request så måste ALLT va exakt som det va när du åkte ut ur spelet. Vilken slot bilen är inlagt på, setupen får inte va ändrad på någe vis och ev. textur ska va densamma. Jag är lite osäker på om det också gäller för profilen, det vill säga, inställningar på ratten, call out disstans på noter osv. För säkerhets skull gör jag nu mera alltid en backup när jag ändrar nåt i spelet.
I ditt fall verkar det som setupen är ändrad eller en helt annan....
Hellre dö än fega
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Micael Eriksson wrote:När man ska starta om efter en request så måste ALLT va exakt som det va när du åkte ut ur spelet. Vilken slot bilen är inlagt på, setupen får inte va ändrad på någe vis och ev. textur ska va densamma. Jag är lite osäker på om det också gäller för profilen, det vill säga, inställningar på ratten, call out disstans på noter osv. För säkerhets skull gör jag nu mera alltid en backup när jag ändrar nåt i spelet.
I ditt fall verkar det som setupen är ändrad eller en helt annan....
Ok då vet jag vad problemed är, hade ju ominstalerat hela RBR efter att jag kört ss1. Tack för tipset Micael.
Post Reply