Kan inte använda installerade bilar

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Kan inte använda installerade bilar

Post by Martin Schön »

Problem igen. Nu kan jag inte använda bilarna jag installerat från tjeckiska sidan. (Endast 206 finns då den är original fast med andra texturer.) Fört över model & textur mappen till cars samt redigerat cars.ini. Fysiken är också installerad. Något jag glömt?
Tom Thörngren
Posts: 58
Joined: 2009 Nov 22 7:18 pm

Post by Tom Thörngren »

händer det nåt särskild när du ska köra eller?
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Re: Kan inte använda installerade bilar

Post by Ulf Carlsson »

Martin Schön wrote:Problem igen. Nu kan jag inte använda bilarna jag installerat från tjeckiska sidan. (Endast 206 finns då den är original fast med andra texturer.) Fört över model & textur mappen till cars samt redigerat cars.ini. Fysiken är också installerad. Något jag glömt?
Du måste ändra i physics också.
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Tom Thörngren wrote:händer det nåt särskild när du ska köra eller?
I shakedown kan jag använda bilarna, men då heter de Car 1-7. I turneringar kan jag inte använda dem alls. Där finns det bara 206:an att använda.


Och till Ulf, kan du utveckla? Hur menar du? Jag har installerat fysiken som jag laddade ner från tjeckiska sidan, och ersatt mappen(si_2000, t_coroll, etc) i physics mappen.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

har du lagt in bilen på samma bil som fysiken? ex om du bytt corollan mot evo9 i physics.rbz så måste du ju ersätta corollan i cars.ini filen också.

kommer inte ihåg vilken plats som tillhör vilken bil såhär på rak arm men det finns i någon tråd här det också, annars kanske någon annan kan hjälpa till?
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Martin Schön wrote:
Tom Thörngren wrote:händer det nåt särskild när du ska köra eller?
I shakedown kan jag använda bilarna, men då heter de Car 1-7. I turneringar kan jag inte använda dem alls. Där finns det bara 206:an att använda.


Och till Ulf, kan du utveckla? Hur menar du? Jag har installerat fysiken som jag laddade ner från tjeckiska sidan, och ersatt mappen(si_2000, t_coroll, etc) i physics mappen.
Det värkar som att du har ändrat i fysiken, Men det är viktigt att du har gjort som Andreas beskriver,
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Andreas Karlsson wrote:har du lagt in bilen på samma bil som fysiken? ex om du bytt corollan mot evo9 i physics.rbz så måste du ju ersätta corollan i cars.ini filen också.

kommer inte ihåg vilken plats som tillhör vilken bil såhär på rak arm men det finns i någon tråd här det också, annars kanske någon annan kan hjälpa till?

Jag ska berätta hur jag installerade Focus 06 WRC. Fullt godkänd plugin bil, right?. Installera modellen är ju inget problem. Fysiken finns ju i physics.rbz. Då packade jag upp mappen i filen till en mapp i mitt rbr som heter physics. Då ersatte jag mappen där i som Focuses ska ersätta. I detta fallet Impreza 00. Så jag tog bort si_2000 mappen och lade till den nya. Sen syns den som Car 7 i shakedown, men i turneringar finns den inte.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Funkar det i shakedown men inte i "live" turnering så är problemet att cars.ini filen inte stämmer med physic.rbz

Gör så här så kan du kolla, det blir bara en bil installerad (förutom alla orginal) men då vet vi med säkerhet att det inte är nåt annat som är fel.

Ladda ner önskad bil härifrån, packa upp i en ny map. Kopiera cars mapen och klistra in i RBR mapen, svara ja på om du vill ersätta. Gå tillbaka till mapen du pckade upp bilen i och kopiera physic.rbz och klistra in den också i rbr mappen.

Packa inte upp fysik filen, det är bara nödvändigt om man ska ha flere bilar som inte är orginal. Jag förstår att du kanske vill det men för att isolera problemet så börja så här. :)
Hellre dö än fega
Martin Schön
Posts: 30
Joined: 2012 Aug 07 11:06 pm

Post by Martin Schön »

Tack för tipset Micael. Min physics.rbz är helt oändrad, så vi hoppas på att det är det som är felet. Jag vet att det var ett tag sen men jag har haft fullt up med plugg. Jag ska pröva ändra physics.rbz så snabbt som möjligt.
Post Reply