Virtual Swedish Rally Championship!

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Preliminär kalender för vårens säsong:

20 - 26 Februari (Fredag - Torsdag)
13 - 19 Mars
????
10 - 16 April
1 - 7 Maj
28 - 31 Maj
12 - 18 Juni

Vad tror ni om det schemat? som ni ser har jag funderingar på en tävling till i månadsskiftet Mars - April.
Vad tycker ni om längden på tävlingarna? är det OK om tävlingarna ligger uppe Fredag till Torsdag eller vill ni ha det annorlunda?
Får jag inga invändningar på detta schemat så spikar jag det i slutet på veckan och börjar planera sträckor och underlag. tanken är att få tävlingarna mm klara så tidigt som möjligt så folk kan planera och träna.

Vilka sträckor som kommer ingå kommer att vara öppen information och kommer postas i samband med tävlingarna läggs upp. jag tror inte detta kommer påverka resultaten på tävlingarna nämnvärt, snabba förare är snabba oavsett, de som gynnas är i så fall de långsamma förarna vilket ju bara är bra för tävlingarna (fler som kanske slåss högre upp i tabellen)

men för att få så stort startfält som möjligt är det viktigt att alla sprider vidare informationen att spelet håller på att vakna till igen. det vore otroligt skoj om vi kunde få igång så många av de gamla förarna som möjligt och även en hel del nya!

Jag arbetar även på möjligheten att kunna trycka upp (eller iaf skriva ut) Diplom för totalsegrarna i respektive säsong och för året.
Andra priser är tyvärr inte en möjlighet just nu men vem vet om det blir stort intresse?

Jag kommer fortsätta lägga upp nya träningstävlingar varje dag, dels för att jag ska få upp vanan att lägga upp tävlingar och dels för att alla ska ha chans att träna och testa de bilar som kommer vara med i serien.

Just nu är det alltså följande klasser:
Moderna WRC (RC1, kallas Stora 4WD)
R5,R4,N4 och S2000 (RC2, kallas Lilla 4WD)
R3/S1600 (RC3, Kallas 2WD)
GruppA 2WD (Kallas Historic).

Jag hoppas få ett flertal förare i varje klass och jämna kamper ;)
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Tycker det ser klart bra ut med det upplägget.

Men spikar du dessa datum så ka du även göra klart alla tävlingar i förväg så kan alla se och träna samt att man kan bokmärke dom så man inte missar ngt race.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

inte många som kommenterar här men ändå..

Här är lite information igen.

I helgen kommer första säsongens tävlingar planläggas färdigt och kommer läggas upp på pluginet.
Jag kommer försöka få lite omväxling i sträckorna och ibland mixa lite underlag.
Detta KAN innebära att vissa sträckor körs på "fel" däck. (Läs asfalt med grusdäck) men det kommer vara undantagsfall och ingen regel.
Oftast kommer jag ha en kortare service mellan underlags byten.

Första tävlingen kan jag iaf avslöja att det blir snö. det tror jag nog även de flesta förväntat sig.
men sedan blir det grus eller asfalt på resterande 5 tävlingar denna säsongen.
Jan Onkamo
Posts: 71
Joined: 2007 Jan 01 8:07 pm

Post by Jan Onkamo »

Jag har testat lite olika 2wd bilar ! körde snabbare med golf 16v än med ascona 400an ,bmw båda phys ,Kadetten ,manta 400 så kan jag köra med ascona 400an än då ? nu har jag bara testat på snö. vore kul om några andra kunde testa å jämföra bilarna! jag körde på default setup! ska testa på grus å asf nu
Jan Onkamo
Posts: 71
Joined: 2007 Jan 01 8:07 pm

Post by Jan Onkamo »

Jan Onkamo wrote:Jag har testat lite olika 2wd bilar ! körde snabbare med golf 16v än med ascona 400an ,bmw båda phys ,Kadetten ,manta 400 så kan jag köra med ascona 400an än då ? nu har jag bara testat på snö. vore kul om några andra kunde testa å jämföra bilarna! jag körde på default setup! ska testa på grus å asf nu
jag kan köra föråkare ! funkar ok för mig :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Janne, självklart får du åka föråkare, dock har jag missat att lägga till Asconan i denna deltävlingen. du kan inte tänka dig att köra golf eller BMW istället?
Annars finns det fina bilar i RC3 klassen ;)

obs! NY bil för deltävling nummer 2 är Ford Sierra RS Cosworth i Grupp A klassen.
Bilen är tillåten från idag på pluginet men tyvärr han den inte godkännas innan tävlingen startade.
Bilen är som ni förstår RWD annars hade den inte blivit godkänd. jag tror att 4WD bilarna blir för överlägsna de 2 hjulsdrivna i grupp A klassen så därför kommer inte Lancian godkännas denna säsongen.

Obs också att DS3 WRC fått ny fysik från idag (20/2) och att ni därför måste installera om fysiken för att köra den i tävlingen.
Det är tyvärr inget jag kan påverka, tror dock endast det är mindre justeringar och inget som ska påverka allt för mycket.

Lycka till i tävlingen!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Anledningen att resultaten dröjer är pga att jag inte haft tiden att skriva ihop dem än. och jag har en "anmälning" att kontrollera vilket tar lite längre tid än jag hoppats på.

Har jag inte fått ett klart svar av mina undersökningar innan Fredag så gäller resultatlistan på plugin sidan.
om anmälan blir bekräftad så kommer en deltagare uteslutas ur serien pga allvaret i anmälan. Jag hoppas självklart slippa utesluta någon men skulle det visa sig att det ligger grund i anmälan så kommer jag tvingas göra det.

i vilket fall som helst så är Tobias Hult segraren i tävlingen.
Segraren i Lilla 4WD är Elias Lundberg.

en annan sak som dykt upp rent organisationsmässigt är bristen på deltagande i 2WD klasserna. får vi inga deltagare där efter nästa deltävling så kommder de klasserna att tas bort från serien och vi kommer enbart köra 4WD klasserna.

som det ser ut just nu har vi 26 deltagare fördelat på de 2 4WD klasserna.
Kalle Kronkvist
Posts: 111
Joined: 2008 Feb 27 9:21 pm

Post by Kalle Kronkvist »

kul o bra intiativ till serien Andreas!
O håller med om att startar ingen vissa klasser kan de lika gärna tas bort.
Tror på många tuffa fighter i serien.
Har du tänkt lägga upp resultat lefter tävlingarna? Skulle jag uppskatta iaf.
Ha de gott alla o hårt:=)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Ja, resultatet kommer läggas upp när eventuella protester har blivit avklarade.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

,,,

Post by Kenneth Nyström »

vad händer? enligt kalender race om 2 dagar?
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

tyvärr har verkliga livet kommit emellan.
Post Reply