Sydsvenska

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Sydsvenska

Post by Erik Persson »

Då fortsätter vi med långa Sydsvenska som bjuder på snabba vägar på torrt underlag. Kanonväder hela tävlingen och raka motsatsen till Kongen.

10 sträckor om totalt 88,4km kommer att vara utslagsgivande. Håll koncentrationen uppe! Så kör inte som om det är rallycrosscupen där ni får räkna bort sträckor. Här räknas varje meter. Underlaget varierar och allt eftersom det blir uppkört så blir det också halare.

På SS6 vill jag speciellt varna för geningskontrollen. Kör på vägen. Framför allt gäller detta vägbyten på denna SS!

Rallyt är öppet torsdag 1/11 (07:00) till tisdag 6/11 (23:59).

Direktlänk

Lycka till.
Last edited by Erik Persson on 2007 Nov 07 9:35 pm, edited 1 time in total.
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

sydsvenska

Post by Anders Jonsson »

rätt jobbigt rally, fördel för de som kört vm rallyn 8)
www.jis.se - The Driver
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

detdär gick helt åt helsike... kom imål på 2 av 10 sträckor tror jag, 4 sträckor fick jag inte ens starta pga superrally regeln.

växellådan pajjade 3 gånger, motorn skar på sista osv..
helt klart inte mitt rally.. nu är det dags att se över setupen för jag upplever att bilen bara glider rakt ut i kurvorna.. mest troligt är väl dock att jag fegar på gasen i kurvorna och därför inte får nåt fäste...

får försöka övertala Marcus Strand om att köra en "rally skola" med mig så jag lär mig köra ordentligt...

aja, blir nog några fina "han gliiiiiider uuuuuuuuut i skooogen" sekvenser till filmen dock....
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Gick åt pipan för mig:(fick tyvär bryta på ss8
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Funderar på att kanske göra ett första försök att va med i serien... får se om tid finns
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Robert Sahlstedt wrote:Funderar på att kanske göra ett första försök att va med i serien... får se om tid finns
Det tycker jag absolut du ska försöka få tid till. Skulle vara kul att se ditt namn i resultatlistan.
User avatar
Sebastian Johansson
Posts: 33
Joined: 2007 Oct 21 7:44 am

en fråga

Post by Sebastian Johansson »

hur går det till måste man köra alla på en o samma gång eller kan man köra 4-4-2 med pauser ? vågar inte testa om det inte fungerar
någon som vet ?
Sebastian "Nollan" Johansson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

du måste köra alla i följd utan att starta om spelet.

sedan om du tar en halvtimmes paus mellan sträckorna tror jag kvittar...
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Hoppas jag får grafikkortet innan tisdag.
Är speldatorlös just nu.
SÅ ingen övning eller liknande "fusk"..... :wink:

Lycka till alla.
Hoppas många kommer imål efter mig..... 8)
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

ja bröt på ss8
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Sebastian Johansson
Posts: 33
Joined: 2007 Oct 21 7:44 am

Post by Sebastian Johansson »

vad kan man säga det här är ROLIGT trodde inte att jag skulle klara hela rallyt utan data fel eller dnf men men det gick
tog en stund att köra men det var det nog värt
hoppas bara att jag satte lite press på bernadsson nu =)

gjorde väldigt lite misstag och tycker att det gick "fort"

tack igen för att ni orkar fixa med rbr-serien

det är kul, :twisted: men inte fan kör jag för att bli 2a :twisted:
Sebastian "Nollan" Johansson
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Gick ok, blev missar pa se sista sträckorna för jag tänkte på geningsstraffet jag fick. Jag hoppas man kan få omprövning när det gäller straffet. Tyckte jag höll ut i vägbytet för jag visste att geningskontrollen är känslig där, fick visst in ett hjul på innern ändå. (Man ska tydligen åka i diket på yttern i den kurvan.)
Min motivation kommer nog inte vara den bästa kommande tävlingar om det här påverkar slutresultatet. :(
Kul tävling i övrigt.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Peter Sandberg wrote:Gick ok, blev missar pa se sista sträckorna för jag tänkte på geningsstraffet jag fick. Jag hoppas man kan få omprövning när det gäller straffet. Tyckte jag höll ut i vägbytet för jag visste att geningskontrollen är känslig där, fick visst in ett hjul på innern ändå. (Man ska tydligen åka i diket på yttern i den kurvan.)
Min motivation kommer nog inte vara den bästa kommande tävlingar om det här påverkar slutresultatet. :(
Kul tävling i övrigt.
Jag kommer aldrig att plocka bort geningsstraff som pluginet delar ut. Då vill alla som åker på straff att det plockas bort och då är det ingen mening med geningskontroll. Den är konsekvent och lika för alla. Alla som stoppar hjulet på samma ställe får samma straff. Så rättvist som det kan bli, eller hur?
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Vilka kurvor är det som det är så på? Så länge man har 2 hjul på vägen händer väl inget?
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

ojojoj vilket rally.. börja väldigt bra med två avåkningar redan på första ss, sänkte sedan tempot (idiotladdet) lite så man skulle komma imål iaf.. gick väl okej fram till ss6 där ja slog i ett träd å paja lådan, bara att kasta in handduken=( på't igen på ss8 å då man inte hade nått att förlora så va de full attack.. slutade som vanligt, fyra avåkningar :oops: nian gick rätt bra för att sedan slå sönder lådan igen på ss10 och ytterligare fem minuter :? nä de här glömmer vi fortast möjligt å kommer igen nästa helg
Post Reply