Svenska Bilsportmässan

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Svenska Bilsportmässan

Post by Jesper Nilsson »

ja , vilka ska dit? :D själv åker ja på lördag morgon !
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Jag ska dit :) Fredag eller lördag.

// Mange
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag kommer att vara där fredag och lördag.
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Härligt ! :D
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

ja fick frågan om jag ville åka med och självklart ! drar upp på lördagen 8) tror det kan bli ganska kul , vi ses väl där gissar jag på
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Jag ska dit! Har möjlighet att vara där fredag och lördag men har inte bestämt hur jag ska göra än. Kanske bara blir en dag. Säkrast kanske är att satsa på fredagen och om det sen känns som man vill hinna med mer så får man väl fortsätta på lördagen. Hmmm, kan nog bli så
Niclas Käll
Posts: 29
Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm

bilsportsmässan

Post by Niclas Käll »

Jag ska oxå dit, går på lördan...
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Samma här jag ska oxå dit på lördan :D
Det kommer säkert vara smockat me folk...själv åker man upp dit i tid så man hinner se första live showen på lördan som ä kl 11.00 :shock:
The speed was okay but the corner was to tight!
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Samma här , planerar o vara där när dom öppnar ! :)
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Rktigt frän var mässan i år :D Speciellt så var live showen riktigt brutal....Ljudet av en F1:a som varvar ur inomhus och en dragster som gör en burnout...kommer man leva på ett tag 8)
The speed was okay but the corner was to tight!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hasse Onkamo wrote:Har du återhämtat dig efter Stockholms resan ännu? Det va kul o träffa dig. Lite annat mot o chatta här. Hoppas det blir fler gånger.
Svarar i denna tråden istället...

Återhämtad? Snart kanske. En hel del roligt att kolla på.

Sammanfattning:
Fredagen - Träffade Robert Sahlstedt och vi hängde ihop hela dagen. Vi var ungefär lika nördiga och lade ner flera timmar på att reda ut framfjädringen på Formel Renault. Tur att Sellander från Jämtland fanns på plats med sin bil så de kunde förklara hur det fungerade... Vi var inte så dumma som vi trodde. Inte riktigt i alla fall.
Fick kramar av mina egna favorittjejjer från Värmland. Och fick samtidigt snoka lite runt nästa års Impreza STI. Man har inte riktigt vant sig än. Inget fel på bilen, men Imprezan har ju haft liknande drag under rätt lång tid.
S1:an tog ju verkligen luften ur en. En så kompromisslös maskin. Här efterliknar vi inga produktionsbilar för att sälja mer. Vi ska vinna...
Gick på första föreställningen på Live Action Arena. Hygglig action, men synd bara på Thed Björks krånglande bil.
Svart att få med alla intryck i en kort text.
Lördagen - Hade med mig syrran och de första vi sprang på var bröderna Onkamo. En massa skratt och pekande på ovan nämda Audi han vi med innan vi gick vidare och nu kunde jag ta mig tid och prata med folk. Låg på marken och kollade ännu fler detaljer. Skickade bilder med mobilen, för att retas, till en jobbarkompis som inte kunde följa med för han håller på att bygga en tävlingsbil till sin son som ska stå klar om bara ett par veckor...

Slutord
Träffade och snackade bland andra: Robert Sahlstedt, bröderna Onkamo, Mikael Wiberg, Martin Holmdahl, Jörgen Andersson (SBF), Jonas Wigren, Benny Persson, Patrik Sandell, Pierre Sellander, Joakim Nyman, Roland Ehnström, systrarna Walfridsson, Patrik Sjöberg m.fl.

Toppar - Audi Quattro S1, Wigrens satsning och alla glada människor. Och så klart BMW 2002:an...

Sämst - Thed Björks bil på Live Action Arena. Sammanlaggd körtid för oss kanske 30 sekunder. Och de fullständigt otidesnliga lättklädda tjejjerna. Har företagen så dåliga produkter att de måste locka med tjejjer i nätstrumpor på något som kallas familjedagar i reklamen?
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Jag citerar Nanne Grönvall : JAG BLIR SÅ AVUNDSJUK!!!!!! :smt114
www.jis.se - The Driver
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Ja kul va det! Tyckte det var bäst att ta mig dit redan på fredagen, tänkte att det lär va sjukt mycket folk på lördagen och på söndagen skulle jag åka tillbaks till Gotland så om man upptäkte att en dag inte räckte till hade det vart kört om jag gjort på annat sätt. Nu räckte för visso en dag, tyckte jag.

Visste ju att lite folk skulle va där men att man skulle springa på en Jämte i JIS-tröja två minuter efter att man köpt sig en biljett och kommit in var ju lite otippat. Bara att räcka fram kardan och hälsa då. Och sen vankade vi runt hela dan och sa inte hejdå förrän jag hoppade av pendeln hem en station tidigare än Erik. Skoj va det som sagt! Skönt att det finns folk med lika intressen som dessutom är lika nördiga på detaljer. Funderar nästan på att rama in fotot på framvagnen... :D

S1:an står högt på topplistan, det håller jag fullständigt med om. En bil jag är för ung för att ha sett i action annat än på film men det är nåt speciellt med dem. Jag fick koncentrera mig ordentligt för att inte börja hoppa omkring med armarna i luften och se ut som en idiot, men jag tror jag lyckades. Men nu har man klappat lite på en i alla fall.

Celica 185:an var också väldigt fin, älskar dem!

Saleen GTR bilen var riktigt tuff den med... fast jag egentligen inte gillar den bilen. Men dem är trotts allt riktigt läckra när man kommer tillräckligt nära och får lukta på inredningen. Tyckte det osade allt från bensin till kolfiber, och det är ju ingen dålig blandning :P

Imponerades även av alla fyndiga hemma-byggen! Blir nästan sugen på att skissa på nåt eget... så mycket idéer och funderingar... så lite tid och pengar

Tack för sällskapet Erik, ser fram emot att ses igen! För det lär ju bli nån gång :wink:
Post Reply