Program för setups

Hur ställer man in bilen
Post Reply
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Program för setups

Post by Niklas Hellman »

Finns det något program för att hantera setups/bilar som är smidigt? Jag hittade något på bhm men den länken var pajj så jag tänkte fråga här om någon har något bra tips. Jag råkade spara över min ENDA fungerande asfaltsetup till xsaran med defaultsetupen så jag måste försöka hitta ett system som är idiotsäkert eftersom jag vet vem som sitter bakom tangentbordet :evil:
Jag har försökt fixa en själv men det funkar inte lika bra som den jag hade, bilen blir antingen väldigt understyrd i långsamma kurvor eller grymt instabil i bak så fort man lättar på gasen/rör bromsen i höga farter och jag har försökt med allt jag vet, vilket helt uppenbart inte är tillräckligt.
Min gammla asfaltsetup var helt ok men baserad på en setup jag hämtade från rbr rank för evigheter sen så jag har ingen aning om hjulinställningar och sånt, jag hade bara ändrat balansen lite med fjädring/dämpare så är det någon som har en bra setup till xsaran att utgå ifrån så skulle jag vara väldigt glad om ni ville dela med er, eller ge nåt tips.
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

du har möjligtvis ingen repris kvar. Isf ligger setupvärderna i den.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Clarence Blom wrote:du har möjligtvis ingen repris kvar. Isf ligger setupvärderna i den.
Hur kollar man upp det Blom :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Clarence Blom wrote:du har möjligtvis ingen repris kvar. Isf ligger setupvärderna i den.
Hur kollar man upp det Blom :?:
du öppnar setupen med anteckningar(Notepad) Sen tar du allt från början till slutet.
De börjar så här (("CarSetup"
och slutar så här Pressure ) ))
Sen är det bara o tömma en gammal setup o klistra in de nya där. Sen är de bara o gasa
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote:
Clarence Blom wrote:du har möjligtvis ingen repris kvar. Isf ligger setupvärderna i den.
Hur kollar man upp det Blom :?:
du öppnar setupen med anteckningar(Notepad) Sen tar du allt från början till slutet.
De börjar så här (("CarSetup"
och slutar så här Pressure ) ))
Sen är det bara o tömma en gammal setup o klistra in de nya där. Sen är de bara o gasa
Kan jag alltså ta tex din repley o setup :?: :? eller har jag fattat nada :oops: Men repley finns i spelet hur gör jag så jag kan öppna den med notepad :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Anders Alm wrote: Hur kollar man upp det Blom :?:
du öppnar setupen med anteckningar(Notepad) Sen tar du allt från början till slutet.
De börjar så här (("CarSetup"
och slutar så här Pressure ) ))
Sen är det bara o tömma en gammal setup o klistra in de nya där. Sen är de bara o gasa
Kan jag alltså ta tex din repley o setup :?: :? eller har jag fattat nada :oops: Men repley finns i spelet hur gör jag så jag kan öppna den med notepad :roll:
Du kan ta vilken som helst. Min, Peters o Åsa Nisses o sen är de bara o kopiera in den i någon skit setup :wink:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag kan inte öppna mina repriser varken i Anteckningar eller wordpad...
är bara en massa krumelurer... verkar som de är krypterade på nåt sätt...

ta gärna och skriv en detaljerad förklaring på hur man gör...
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Jag kör med notepad ++, dock går de lika bra med antecknignar.

När du öppnat filen så tar jag ctrl+f och skriver in tex diff, då kommer man till diffarna så ser man övriga världen där.

Jag föredrar att ändra i spelet.
Niclas Käll
Posts: 29
Joined: 2007 Sep 12 2:56 pm

Post by Niclas Käll »

Hej. Jag har samma problem, dvs jag får oxå en massa krumelurer när jag öppnar. Jag använder windows xp och det är inte samma som tex Erik använder, dvs jag har ingen nytta av hans filmer eftersom vi inte använder samma program. Jag skulle vilja ha en del förklaringar på det mesta,tex hur man kopierar setuper och bilar till en egen mapp, så att man inte behöver kopiera bilarna en och en.......

jag sitter mest och provar fram och tillbaka med det mesta, men jag blir inte klokare för det....


--------------------------------------------------------------------------------
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:jag kan inte öppna mina repriser varken i Anteckningar eller wordpad...
är bara en massa krumelurer... verkar som de är krypterade på nåt sätt...

ta gärna och skriv en detaljerad förklaring på hur man gör...
Om du scrollar längre ner så kommer texten fram :wink:
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Tack för tipset om att man kan hämta setup från en gammal repris, nu kan jag nog rädda min gammla setup vilket vore oerhört skönt.
Post Reply