Volvo

Nya bilar och gamla bilar
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

hoppas att någon gör ett Roland Wallon skin, med tillhörande hängande blinkers :D :wink:
//Mackan
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Kan bara säga VÄRLDSKLASS!!!!!!! Helt sjukt:) Du e min idol Robert, bra jobbat :shock:
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

s

Post by Niclas Jagerhult »

Jag har aldrig varit en volvo fantast, mer för Saab, mest pga. att min familj är Saab tokar. Men jag ser det såhär: Ett rally utan 240, kan inte kallas för rally. Så enkelt är det, 240 = rally och denna blev helt sjukt grym. Äckligt bra ljud ohc modell.

Cheers!
//Jaeger
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Markus Andersson wrote:hoppas att någon gör ett Roland Wallon skin, med tillhörande hängande blinkers :D :wink:
:D :P
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Så jäkla grym film :D

Hoppas att man får pröva själv snart att gå me baken före in i sväng :P
The speed was okay but the corner was to tight!
Magnus Björndal
Posts: 10
Joined: 2007 Dec 11 7:18 pm

Post by Magnus Björndal »

Ser väldigt lovande ut :smt023
M.Björndal
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Blir lätt tävlande i 240 för mig!!
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Hej! Söker nån som vill måla min Volvo när den släpps i mina egna färger + namn på rutorna..? (Den e ju iofs fin som den e men alltid roligt me egna färger) Tack på förhand :D
Erik Lind
Posts: 25
Joined: 2007 Dec 09 4:50 pm

Post by Erik Lind »

Niklas Lundkvist wrote:Hej! Söker nån som vill måla min Volvo när den släpps i mina egna färger + namn på rutorna..? (Den e ju iofs fin som den e men alltid roligt me egna färger) Tack på förhand :D
Det kan jag fixa! Jag har planer på ett skin föreställande våran VOC också...
Volvo Original Cup 2008, watch out!
Jojje Arenvi
Posts: 2
Joined: 2007 Feb 23 10:35 am

Post by Jojje Arenvi »

när man kommit så långt att man är tvungen att andvända handbromsen så har man redan misslyckats!
Christian Johansson
Posts: 29
Joined: 2007 Feb 12 5:51 pm

Post by Christian Johansson »

Fyfan nu vart jag ännu mer taggad att köra volvon nu när man såg filmen :D.. Du har gjort ett jä**a bra jobb med bilen! PDT_001
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Erik Lind wrote:
Niklas Lundkvist wrote:Hej! Söker nån som vill måla min Volvo när den släpps i mina egna färger + namn på rutorna..? (Den e ju iofs fin som den e men alltid roligt me egna färger) Tack på förhand :D
Det kan jag fixa! Jag har planer på ett skin föreställande våran VOC också...
Tack så mycket!! Hör av mig när volvon släpps:)
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Så här i slutskedet av projektet måste jag tyvärr meddela att det kört ihop sig lite här och var. Ingen större fara på taket dock, men det har försvunnit en massa tid på att rätta till en hel del strul istället för att komma så mycket framåt som jag hade hoppats.

Jag hade experimenterat med att få saker inne i bilen blanka, exempelvis metallen på ratten och kolfiberpanelerna och sånt, vilket såg rätt fränt ut! Det kan man se i filmen. Men när texturerna med smuts och repor kom in i bilden så sabbades allt... Jag har försökt en hel del fram och tillbaks under flera dagar och även snackat med den mer eller mindre berömde "eddy3spain" som är inblandad i många av de snyggaste add-on bilarna. Det ser tyvärr omöjligt ut att få det att funka tillsammans, så det blir nog som på alla andra bilar i slutändan. Annars blir det varken smuts eller repor på bilen, och det är nog faktiskt viktigare.

Utöver det så har jag pysslat med att knögla till bilen vid krockar och det har strulat lite det med. Får inte alls till det som jag vill utan det lutar åt att jag kommer få göra betydligt mindre bulor än planerat. Återstår en grej till att testa dock, men jag är skeptisk till att det kommer funka. Och framför allt så tar det ännumera tid så vi får se när det blir klart... hade allt bara funkat så skulle det nog faktiskt vart klart nu och ute på sista test. Men det får lov att dröja ett tag till tyvärr. Sånt som händer, särskilt när man verkligen vill bli klar, eller helst redan vara det... :roll:

ps.
Har fått en del förfrågningar om templates och texturer osv. så här kommer svaren på det:
- Ja, jag kommer släppa en template i photoshop-format så att det blir lätt att göra egna skins.
- Nej, jag kommer inte släppa någon textur, template eller annan del från projektet innan själva paketet med bilen. Innan allt är helt klart så kan det ju bli ändringar var som helst och då vill jag inte att folk sitter med halvfärdiga bitar som jag inte varit helt nöjd med.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Låter perfekt Robert, kul att du är så nogrann! det lönar sig i slutändan, titta på tjeckernas RWD bil, den är inte värst omtyckt och för att tillåta den behöver physicsen en liten ändring enligt mig..

Ska bara fråga, Physicsen är helt klar?
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Ta din tid! Bättre med 100% klart än 99%...
Post Reply