Bob's Track Builder

Nya eller gamla sträckor / texturer
Post Reply
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Bob's Track Builder

Post by Simon Ek »

Eftersom jag inte har något VISA kort (kreditkord) så kan jag väl inte köpa Bob's Track Builder?

Jag har försökt övertala mina föräldrar, men dem är inte så intresserade av att lämna ut kreditkortsnummer, och så vill de veta hur betalningen och aktiveringen går till. Kan ni som har BTB berätta hur ni betalade och hur det gick till, så kan jag vidarförmedla föräldrarna sen? Vore kanon!

hade
simp
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Det är garanterat säkert, dels har jag haft kontakt med personen som gjort programmet då jag drev rbrchamp, en kille från Australien. Jag betalade iaf med mitt bankkort där man slår in med bankens dosa. Det har jag gjort många gånger på andra ställen, och när man använder dosa ger du inte ut ditt kontonummer, utan ett nytt provisoriskt kontonummer skapas för just detta köp där man sätter in det boloppet. Skulle man mot förmodan bli lurad blir man endast av med dessa pengar och dom får aldrig tillgång till ens riktiga konto där man har resten av sina pengar
Jag är 30 år och försäkrar dina föräldrar att det är säkert.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nästan alla banker har lösningar för att göra säkra inköp över nätet. Kolla med banken som dina föräldrar använder.

Jag har swedbank och de har en lösning som kallas ekort. Där skapas ett tillfälligt kontokortsnummer som man kan låsa hur länge det kan vara öppet samt hur mycket pengar som kan dras. Tror rent av att ekort är gratis för kunder som har internetbanken hos swedbank, men är inte säker.

Att lämna ut kontokortsnummer på nätet kan vara vanskligt, så med all rätt ska man vara försiktig. Men följer man bankernas förslag så ´brukar det fungera bra.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Då får jag tacka herrarna för informationen! Det är så bra att ha connections! Jag skulle bara vilja veta en sak till, vad betalade ni? Han har väl inte satt ut något belopp på hemsidan?
Post Reply