Problem med 240in

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

Problem med 240in

Post by Niclas Jagerhult »

När jag kollar geometrin i framvagnen (rear i spelet med andra ord) så står värden helt åt skogen. Och det går inte att ändra Jag har installerat om cars.ini, volvo mappen och physics, utan att pilla ett jota.

Såvittjag vet så uppstod problemet när jag skulle pilla lite på 3D programmet, valde lite utseende fix till 240, det var det enda jag ändrade (allt funkade prima först) och efter det så stod framvagnen såhär. Ngn som har nåt förslag på vad som kan vara fel?

Jag har som sagt inte pillat på ngra filer(.ini, mappen och physics) utan drog in det i burns mappen precis som det var när man tankar hem det.
//Jaeger
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag svarade Niclas på ett annat sätt men för att fler ska kunna ta del av det skriver jag här också.

Det är en bug i RBR som gör att om man går in på Geometry Rear innan man varit inne i Geometry Front så kan man få helt knäppa värden på den bakre geometrin. Så gå alltid in i front innan rear så stöter ni aldrig på denna bug.

Oftast gör man ju så och jag vet inte om det alltid uppkommer heller, men det är rätt vanligt i alla fall.

Så gå in på front och sedan rear så får ni se rätt värden.
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Och för att bekräfta: Erik hade rätt, som vnaligt :P Det va det som var "fel" och inget annat.
//Jaeger
Post Reply