Bergslagsrallyt

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Fredrik Arbegard
Posts: 31
Joined: 2007 Jan 16 8:48 am

Post by Fredrik Arbegard »

Har begärt omstart och väntar på besked tack.
Simen Næss Hagen
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 27 9:31 pm

Post by Simen Næss Hagen »

fungerte bra på SS1, der hadde jeg fin flyt, men ville til mål og sammenlikne tiden. Daværende 8. plass holder nok ikke så lenge, men fornøyd med å ha hel bil=)

SS2 ble veldig kronglete, mye i brøytekanten, tre snurringer og bare rot. dårlig tid der også;)

SS3 gikk bra en god stund.. rask etappe men jeg hektet i brøyta og rullet to runder. Heldigvis mjukt, men bilen ble skadet og vanskelig å kjøre.. hjulene var helt skeive og jeg understyrte rett i et tre noen hundre meter senere.. slutkjørt før service, men startet igjen på superally på SS7. her gikk det da igjen fort, og lå an til daværende 6. tid, men så stoppet motoren bare. da gikk den varm.

uansett.. en morsom erfaring og jeg er med senere, så klart! kjempegøy:D men dere svensker kjører faen i meg fort;) umulig å ta igjen! jeg får bare ta meg til mål:)
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Tävlingen gick bra för min del förutom lite överladd in i en vänster, träffar en sten och lådan rasar och jag kommer inte förbi stenen tyvärr, bryter och startar om med superrallyregeln, var topp 10 på dom sista 2 sträckorna iaf är jäkligt nöjd ändå.

Tack för ännu ett kanonrally!
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

Helt klart bästa snörallyt för min del. Började inge vidare med en dålig körning på första sträckan följt av en rullning på sträcka 2 strax före målet.
Efter ss3 så började körning stämma och det höll i sig utan några större misstag resten av rallyt. Slog personbästa på ss6 och ss7.

Hoppas att det räcker till några poäng när tävlingen är över
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

300 meter brukte jeg på å totalt ødelegge løpet mitt. Fikk fikset bilen på service og gjorde 1 god prøve etterpå. Så begynte masse feil og avkjøringer... Det hele stoppa med at motoren ikke ville mer 800 meter før mål på siste strekke, så blir nok noe tid for en total rebuild på N12'en :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Grupp N Subarun var på tok för seg :wink:

GrN är inget för mig, volta på SS3 efter att ha kört för snabbt i en kurva.
Jag väntar och hoppas att Volvon blir godkänd snart.

Bra kört ni i Evo9:orna!
Image
Marcus Sundh
Posts: 32
Joined: 2007 Aug 16 9:55 am

Post by Marcus Sundh »

Tja inte ett toppenrally för min del.. en 18:e plats som det ser ut nu men jag fortsätter så gott jag kan.. :lol passa er! nästa rally är grus :P

/Sundh
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Nu är det nervöst... jag bomma på sista o wiberg plockar ett par på ss7 nu... kan han ta tillräckligt på sista?
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Nej är svaret...jag rullade i början på en klantig miss ...jag vet att man inte ska gena där man vad gör man...jo man genar hehe jaja 2.a än så länge
The speed was okay but the corner was to tight!
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Mikael Wiberg wrote:Nej är svaret...jag rullade i början på en klantig miss ...jag vet att man inte ska gena där man vad gör man...jo man genar hehe jaja 2.a än så länge
bra kört! Jag var nervös där ett tag :) Nu får vi bara invänta åkarna längre bak i fältet o se vad de kan hitta på. Blivit mer spårigt med mer fäste? :)
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Jag kan inte fatta att det är sant! Jag har kört tävling efter tävling på pluginet och det funkar alltid klockrent. Utom när jag kör tävlingar i serien verkar det som... på ss3 startar datorn plötsligt om. Jag har begärt reset på pluginsidan så om det blir fixat snabbt och om jag kan få omstart utan tillägg så vill jag gärna köra igen. Jag har loggfilerna i windows om det är till hjälp... fan va sur jag blir. Jag ska tydligen inte ha några poäng i sereien... aaahhhrgg! Händer det här en gång till just när det är tävling i serien så kommer jag hoppa av. Finns ju ingen anledning att köra fort om man ändå inte får nåt för det.
Rickard andersson
Posts: 7
Joined: 2007 Jan 08 1:15 pm

Panic

Post by Rickard andersson »

Panik min dator låste sig hur gör jag nu då? Mvh Rickard
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.....

Post by Kenneth Nyström »

inte för att vara taskig...men alla omstarter är väl 5 min straff? även om jorden har gått under ;) är ju fler som råkat ut för samma sak innan och fått 5 min....står i reglerna med

ni får se till att fixa bättre datorer =P
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Rickard andersson
Posts: 7
Joined: 2007 Jan 08 1:15 pm

Post by Rickard andersson »

skiter i om jag 5 minuters tids tillägg har ingen dålig dator heller blir det ingen omstart hoppar jag också av rbr serien så jävla surt när man ligger 4 efter första tävlingen... men men hoppas alla får en lyckad sesong/ Mvh Rickard "svinto" Andersson
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Från reglerna wrote:Omsarter / reset kommer att beviljas men bestraffas alltid med fem minuters strafftid. Detta läggs manuellt på vid fullföljt rally. Regeln införs för att alla som håller ordning på sin utrustning skall få fördel av detta. Ansökan om omstart görs via pluginsidan och aktuellt rally. Klicka där på "Request for tournament reset". Vid vissa tillfällen kan omstart utan tidstillägg beviljas. Förtydligande: Omstarter beviljas på grund av tekniska bekymmer såsom problem med dator, ratt, internetuppkoppling etc. Ej på grund av att man kör dåligt...
Som jag tolkar det finns det alltså en chans att få omstart utan tillägg om man kan styrka att man bara hade ren otur med nånting man inte rår över.
Post Reply