Bergslagsrallyt

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Nä robert, jag tror det blir 5 min ändå. Men du får bara starta om (med 5 min tillägget) om du haft prob med ratt, nät eller nå sånt. Om det var för att du körde dåligt så får du inte köra om alls.
//Jaeger
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Jo jag är väl medveten om att man får 5 minuter straff för omstart, det har jag vart tvungen till att acceptera i tidigare tävlingar då pluginet hängt sig och kastat ut mig i windows. Har inget emot den regeln, det är ju lika för alla och just det felet tror jag att jag lyckats lösa vid det här laget. Att datorn bara startar om har jag aldrig tidigare vart med om (någonsin) så varför händer det just när jag sitter och kör serien...? Det blir jag sur på.

Skulle aldrig falla mig in att försöka få omstart för att jag kört dåligt! Det vill jag göra väldigt klart. Men tävlingsmänniska är jag definitivt, jag kör för att vinna serien, inte för att inte ens komma med i resultatlistan. Om jag krashar eller om jag inte hänger med de andra blir jag lite småsur på mig själv en stund och sen är det inte mer med det. Mer träning så löser det sig. Men jag tycker det har gått otroligt bra, låg i klassledning med 2 av 2 möjliga sträcksegrar när det återigen blir strul. Och ett nytt strul som jag aldrig vart med om tidigare.

Oavsett om jag skulle fått tidstillägg eller inte så hann jag ju inte få nån omstart innan tävlingstiden var ute i alla fall. Det blev ingen tävling för mig den här gången helt enkelt. Surt, men det får jag leva med.

Men nu när diskussionen kom på tal... Vad menas egentligen med raden i reglerna som säger "Vid vissa tillfällen kan omstart utan tidstillägg beviljas."?
Chrille Svensson
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 02 6:22 pm

Post by Chrille Svensson »

Fan va less ja blev igår när jag körde.
Ja hinner inte med i Grupp N längre. Låg typ 8 eller något å då började tålamodet rinna över så då åkte jag av vägen och bröt istället. Haha.

Måste köra mer än rallynarna som ingår i serien.
Eller vi kan bestämma att ingen annan får träna nu :D
Så de blir rättvist. Haha.

Bra kört av alla! :)

Jag ger inte upp även om det tar imot att bli slagen hela tiden 8)
Bättre med en avåkning än att bli ifrån åkt!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Robert Sahlstedt wrote:Men nu när diskussionen kom på tal... Vad menas egentligen med raden i reglerna som säger "Vid vissa tillfällen kan omstart utan tidstillägg beviljas."?
Vid några tillfällen har pluginsidan kraschat mitt i tävling så den inte går att nå. Ett bra exempel på när de som körde får omstart utan tidstillägg.
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Sen blir det problem när request begärs så pass sent när jag har gått och lagt mig eftersom jag då inte kan acceptera det.
Sen vid tekniska problem så är det som Erik skriver bara om pluginsidan går ner som omstart utan tidstilägg kan medges.
//Björn
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

s

Post by Niclas Jagerhult »

Lite rapport då:

SS1. Hyfsad start, kände på greppet, fegade ur lite å tappade lite tid på små missar. I det stora hela: Ok

SS2. Krokig sträcka, helt ok flyt, ok tid.

SS3. Hade hört att denna var snabb. Och det var den, försökte hålla linjerna så mycket jag kunde, men var nog lite nervös eller nåt, så en del klump misstag blev det. Inga större grejjer, men lite tid försvann.

SS4. Låg förvånansvärt bra till i 1a splitten, bättre än jag trodde iallafall. slog dock i en sten med fronten i en H2 och fick ett litet stopp, dock inga skador.

SS5. Samma som SS1, täntke satsa lite mer, men allt flyt försvann i början, gick skitdåligt rent ut sagt. Sen började jag skärpa till mej lite och fick upp bättre körning.

SS6. Samma som SS4. Började med att glida ut i en snabb H3 som man givetvis skulle ta i full fart. Slog sönder bakvagnen, så bilen drog åt höger på raksträckorna, riktigt svårkört. Men tog mej imål och var inte sist så det får väl duga.

SS7. Samma som SS3. Tänkte ladda fullt, dock belönades det inte, då jag va ute i vallarna ganska mycket och körde orytmiskt och förlorade tid.

SS8. Tog det lugnt, ville mest komma i mål.

Får tacka som fan för ett kul vinterrally. Nästa gång syns vi på gruset!
//Jaeger
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Tyvärr blev det ingen tävling för min del då jag legat hemma över en vecka i 40 graders feber =/ Hoppas kunna köra bra i nästa istället :)

// Mange
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Resultaten är uppdaterad. Men vissa problem förekommer för tillfället genom att privatförare inte syns i WRC sammanställningen. Felsökning pågår
//Björn
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Inte för att vara petig, men ska inte reprisen in på topp 3 från varje ss, innan resultaten spikas?

// Jonte
www.jis.se - The Driver
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag har en fråga till Segraren i Grupp N, Daniel, hur i helsike kan du köra så förbannat snabbt?
jag kör personbästa och då är jag 30s bakom! :D

stor eloge iaf, du lyckades ju klämma dig in på en 10e plats totalt ;)
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Anders Jonsson wrote:Inte för att vara petig, men ska inte reprisen in på topp 3 från varje ss, innan resultaten spikas?

// Jonte
Det har jag ochså undrat det finns utrymme för lite olika tolkningar. så här står det i reglerna

"De tre snabbaste förarna på varje sträcka i respektive klass samt samtliga förare som når topp tre totalt i respektive klass skall ladda upp reprisen till pluginsidan."

Det kanske skall förtydligas
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Andreas Karlsson wrote:jag har en fråga till Segraren i Grupp N, Daniel, hur i helsike kan du köra så förbannat snabbt?
jag kör personbästa och då är jag 30s bakom! :D

stor eloge iaf, du lyckades ju klämma dig in på en 10e plats totalt ;)
Haha svaret är singel o att när jag borde ligga o skruva på de riktiga rallybilarna jag har i garaget så sitter jag o kör framför datorn istället :)
Nä, men som med allting mkt träning o så måste man va lite perfektionist.
Men det finns ju ett helt koppel med snabba förare o se på de "stora" pöjkarna i wrc de åker ju inte direkt dåligt...
Ett tips e o ta det lugnare o inte sladda, går inte särskilt fort att åka tokladd, även om det känns så...
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Christer Vestlund wrote:
Anders Jonsson wrote:Inte för att vara petig, men ska inte reprisen in på topp 3 från varje ss, innan resultaten spikas?

// Jonte
Det har jag ochså undrat det finns utrymme för lite olika tolkningar. så här står det i reglerna

"De tre snabbaste förarna på varje sträcka i respektive klass samt samtliga förare som når topp tre totalt i respektive klass skall ladda upp reprisen till pluginsidan."

Det kanske skall förtydligas
Lite slarv med de när inte Erik är här o styr. Vart har han tagit vägen förresten?
Johan Bergstrand
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 25 9:34 am

Resultat?

Post by Johan Bergstrand »

Tjena jag undrar om man kan kolla tider från bergslagsrallyt någonstans?
i resultat kan man ju bara kolla poäng,är lite nyfiken om tider i privatcupen!

Mvh

Johan
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Resultat?

Post by Hasse Onkamo »

Johan Bergstrand wrote:Tjena jag undrar om man kan kolla tider från bergslagsrallyt någonstans?
i resultat kan man ju bara kolla poäng,är lite nyfiken om tider i privatcupen!

Mvh

Johan
Bara o gå in på plugin sidan o söka på Bergslagsrallyt
Post Reply