Fabriksteam

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Behålla fabriksteamen

Poll ended at 2008 Mar 19 4:34 pm

Ja
23
51%
Nej
22
49%
 
Total votes: 45

Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Fabriksteam

Post by Björn Lövdahl »

Eftersom det finns önskemål att strunta i fabriksteamen så drar jag igång en omröstning. Motivera gärna
//Björn
Stefan Ottosson
Posts: 4
Joined: 2007 Oct 28 12:20 pm

Post by Stefan Ottosson »

Jag tycker definitivt att man ska strunta i fabriksteam om det innebär att alla andra inte får köra lika bra bilar som de i fabriksteamen. Jag menar när det gäller sådana här spel finns det ju hur stor möjlighet som helst att alla kan få köra på samma villkor, vilket inte är fallet i verkliga livet. Så varför förstöra chanserna för en tuff, jämn serie där vem som helst kan vinna, bara man har en ratt å en dator...

Men jag tycker däremot att sådana team ska få finnas kvar som hjälper varandra med setuper och dylikt. Kan vara kul att vara ett par stycken som hjälps åt, så kan man göra ett system där även teamen tävlar om att bli bäst. Alltså att man kör om både team och förar poäng i varje tävling...
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Jobbigt för dom som ville köra tex C4 från början och kommer in sent i serien och även privat wrc. Men sanningen är att fabriksteamen verkar bara vara negativt tyvärr :S
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Jag röstade för att fabrikssittsarna skulle vara kvar av den anledningen att vi tog det beslutet innan vi drog igång denna sesong. Men det verkar vara som strömhopp av de sittsarna så det verkar vara detsamma att avskaffa de platserna.
MEN jag vill gärna se att inte regler och beslut ändras hela tiden dit vindarna blåser den veckan,så kan vi ju inte ha det tycker jag i alla fall.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Leif Bandgren
Posts: 47
Joined: 2007 Jan 07 12:18 am

Post by Leif Bandgren »

Finns ingen anledning att ha kvar fabriksteamen. Teamen är knappt halvfulla av förare.
Som Christer skrivet tidigare, reglerna skall hållas och inte vändas fram och tillbaka.
Har man bestämt sig för bil o team får man vara kvar där.
Sen blir jag så trött på en del förare som klagar på det mesta
Pluginet är kanske inte det bästa när det blir lite för halt ibland.
Men vad fan inte är jag missnöjd för det. Det kanske blir bättre så småningom.

// Leif B
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jag håller med Christer till 100% Nu kör jag inte WRC MEN jag tycker INTE vi ska hålla på att ändra regler hela tiden. Det blir inte bra då :? Vi kan inte hålla på att älta samma sak om o om igen. Det är för många som hoppar av o ändrar sig hela tiden. Tror inte detta är bra för vår serie.
En av orsakerna (som jag tror) till att detta händer var att kvalen skulle körts direkt. För då hade alla vetat vad dom skulle köra o killar som inte fick chansen att köra för ett fabriksteam fick kämpa till nästa säsong i stället. Likadant för nya killar som har tillkommit. Kör en privat wrc bil eller kör inte alls :!: Man kan inte göra allt perfekt så det passar alla :!:
Trots allt så måste själva körningen vara det viktigaste o roligaste i detta spel. Sen tycker jag också att om alla hade tex kört C4 så hade det inte varit kul eller :?: Nu måste vi slå handen i bordet o sluta tramsa som barn brukar göra när dom inte får som dom vill.

Tack för mig
Anders
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Jag tycker att det skulle vara som på riktigt med dom stora bilarna

BP Ford=Focus 06
Stobart VK=Focus 06
Munchi´s=Focus 06

Citroén Total=C4
Det andra teamet som Aava och Rautenbach kör=C4

Subaru World Rally team= Impreza 06
RallyTeam Olsbergs = Kan få köra 06

Swedish Citroen Dealer Team = 06
Kronos=06 (Finns gu ej längre men endå)

Då har gu flera chansen att köra sina favorit bilar om det ska vara fabriks team men jag tycker att alla bilar ska släppas fritt.

Svara gärna vad ni tycker om mitt förslag :D
Last edited by Erik Brodin on 2008 Mar 14 8:27 pm, edited 2 times in total.
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Jag skulle gärna fortsätta med Olsbergs OCH tycker att har man väl bestämt sig för att åka fabriksteam så får man hålla sig till det HELA säsongen !!

Men nu kan man ju kvala så varför inte :?

Men jag e med vad som än händer..........för kul är det ändå!
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Jag tkr fabriskförare e bra på en del sätt. För det första så samlar man ihop till 2 grupper. fabriksteam = lite bättre förare, privat = i regel, lite "sämre" (fel ordval, men jag hittade inget annat vettigt). Jag själv är privatförare och har mkt mer motivation till att köra nu då jag faktiskt kan slåss om en top 10 plats inom klassen.

Många verkar klaga på att man inte får ha sina favoritbilar. Det är väl snarare det man ska diskutera då? Att tillåta värstingarna i privatklassen, även om JAG tycker det är roligare med värstingbilar som fabriksbilar, då det blir mer realistiskt osv. SSRL är t.ex. bilvalet fritt, likaså hälsingeserien. Men om det kommer till den punkt då man avskaffar fabriksteam bara för att alla vill köra sina favoritbilar så tycker jag att man isådanafall ska införa frittbilval i privat, då jag gillar klassindelningen. Men som sagt så finns det andra serier att ha fria bilar i.

Det är dom argumenten jag kommer på just nu. Så att sålänge man lyckas fylla teamen så tycker jag det är en lysande ide.
//Jaeger
Tommy Andersson
Posts: 69
Joined: 2007 Jan 04 11:17 am

Post by Tommy Andersson »

Om nu tävlingsledningen bestämmer sig för att andra reglementet när det gäller team så tycker jag man kan fundera på att dela in deltagarna i A, B o C förare så man får slåss med såna som ligger på samma nivå som en själv. Kolla på hälsingeseriens förslag. Kanske vore nått för huvudserien
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Men vad är det här för såpa? Jag var en av de som hårdast kritiserade fabriksteamen innan denna säsong drog igång. Men nu blev det fabriksteam som majoriteten ville och då tycker jag att vi ska ha dem kvar denna säsong. Det är taskigt mot dem som ville starta säsongen med nyare bilar, men som inte kvalade eller platsade i ett fabriksteam. Nu helt plötsligt efter två tävlingar så vill man upplösa fabriksteamen och släppa bilarna, det är inte schysst.

Jag tycker heller inte att det är speciellt schysst av fabriksförarna att helt plötsligt hoppa av teamen. De flesta av er som blev fabriksförare var positiva till fabriksteam och drev iden på forumet. Så jag tycker att det är på sin plats att ni stannar där ni är och kör säsongen ut. Vi kan väl inte hålla på att ändra reglerna beroende på vad vissa förare tycker, det ger inget förtroende för serien. Någon jävla ordning får det vara, för att citera C H Hermansson.

Mvh Bengt Andersson
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Ni som nu tycker att det är taskigt och Oschysst av fabriks förarna att hoppa av,
Gäller det dom som hoppat av fabriks förare och även lämnat serien helt?
Eller gäller det bara jag som vill hoppa av som fabriks förare för att jag blev ensam i teamet?
User avatar
Patrick Guyot
Posts: 17
Joined: 2007 May 17 5:04 pm

Post by Patrick Guyot »

Kenneth Emanuelsson wrote:Ni som nu tycker att det är taskigt och Oschysst av fabriks förarna att hoppa av,
Gäller det dom som hoppat av fabriks förare och även lämnat serien helt?
Eller gäller det bara jag som vill hoppa av som fabriks förare för att jag blev ensam i teamet?
Nej det gäller inte bara dig det finns fler som lämnat sinna platser.Har man fått en fabriks team plats så ska man ha den året ut som det vart sagt. Men om man lämnar sin plats till förfogande så ska man inte få kvala till ett nytt fabriksteam utan man får då börja om i privat team och kämpa som oss andra som inte är fabriksförare..
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Alltså Kenneth o alla andra( inga personangrepp på någon) Vad jag menar är KLARA REGLER från början.
Vi kan inte ändra så fort det inte passar någon. Jag tycker vi lägger ner mer energi på att diskutera o rösta fram o tillbaka, än att köra rallybil. Det känns som om körningen kommer i 2 hand o då är vi på hal is anser jag.
PÅ andra RBR serier håller väll man inte på ,på detta viset :?: Utan klara regler från början---sen kör vi ( det är ju det som är meningen med detta)
o har roligt tillsammans :wink: Kommer det upp ett förslag kan vi ju givetvis diskutera det . sen är det upp till ledningen om det ska bli en ändring/omröstning, alla kan inte vara med o bestämma på alla förslag.
Vi röstade ju om fabriksteam så då håller vi oss till det ,annars behöver vi inte ha fler omröstningar igen om något :!: (om vi inte håller det vi röstat igenom)

Om det blir fler säsonger här så tycker jag att förslaget om A B och C förare låter bra :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Jag instämmer i det Anders säger här ovan.

// Mange
Post Reply