Fabriksteam
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.Björn Lövdahl wrote:Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?
Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Ja det är mycket möjligt att det är....Hasse Onkamo wrote:Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.Björn Lövdahl wrote:Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?
Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel
Om vi fortsätter som det är och sen till nästa säsong går igenom lite hur vi vill ha det i god tid innan så vi har ett reglemente som merparten av förarna är positiva till?
Enda reglerna säger är om du är fabriksförare får du inte kvala...vi har inte sagt något om att du inte får även om du hoppar av ditt nuvarande
Detta är jättesvårt men även jag tror egentligen det bästa är att fortsätta som vi har gjort och köra kval osv och göra alla ändringar till nästa säsong
//Björn
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
Ja det är detBjörn Lövdahl wrote:Ja det är mycket möjligt att det är....Hasse Onkamo wrote:Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.Björn Lövdahl wrote:Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?
Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel
Om vi fortsätter som det är och sen till nästa säsong går igenom lite hur vi vill ha det i god tid innan så vi har ett reglemente som merparten av förarna är positiva till?
Enda reglerna säger är om du är fabriksförare får du inte kvala...vi har inte sagt något om att du inte får även om du hoppar av ditt nuvarande
Detta är jättesvårt men även jag tror egentligen det bästa är att fortsätta som vi har gjort och köra kval osv och göra alla ändringar till nästa säsong
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Real: Vovlo 940 VOC
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Det är väl det bästa, fast jag tycker att alla ska få åka vad dom vill med Men de hör inte hit. Reglerna ska följas fast man tycker olika. Alla kan inte bli nöjda tyvärr.....Björn Lövdahl wrote:Ja det är mycket möjligt att det är....Hasse Onkamo wrote:Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.Björn Lövdahl wrote:Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?
Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel
Om vi fortsätter som det är och sen till nästa säsong går igenom lite hur vi vill ha det i god tid innan så vi har ett reglemente som merparten av förarna är positiva till?
Enda reglerna säger är om du är fabriksförare får du inte kvala...vi har inte sagt något om att du inte får även om du hoppar av ditt nuvarande
Detta är jättesvårt men även jag tror egentligen det bästa är att fortsätta som vi har gjort och köra kval osv och göra alla ändringar till nästa säsong
Kör hårt Björn
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Jo jag vill gärna behålla det som det är ....men det måste ju finnas nån anledning att så många hoppar av....Hasse Onkamo wrote:Det är väl det bästa, fast jag tycker att alla ska få åka vad dom vill med Men de hör inte hit. Reglerna ska följas fast man tycker olika. Alla kan inte bli nöjda tyvärr.....Björn Lövdahl wrote:Ja det är mycket möjligt att det är....Hasse Onkamo wrote: Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.
Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?
Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel
Om vi fortsätter som det är och sen till nästa säsong går igenom lite hur vi vill ha det i god tid innan så vi har ett reglemente som merparten av förarna är positiva till?
Enda reglerna säger är om du är fabriksförare får du inte kvala...vi har inte sagt något om att du inte får även om du hoppar av ditt nuvarande
Detta är jättesvårt men även jag tror egentligen det bästa är att fortsätta som vi har gjort och köra kval osv och göra alla ändringar till nästa säsong
Kör hårt Björn
//Björn
- Dennis Hernehult
- Posts: 263
- Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm
Men om kenneth stannar i peugeot kan jag ta ena platsen där. Jag är väl den enda som valde peugeot sports som ett kval val?
Jag vill ha kvar fabriks team för annars kan vi lika gärna börja om serien och det vill ingen!?
Sen kan väll fabriksmanagern hjälpa till att fylla tomma platser istället för kval?
Jag vill ha kvar fabriks team för annars kan vi lika gärna börja om serien och det vill ingen!?
Sen kan väll fabriksmanagern hjälpa till att fylla tomma platser istället för kval?
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
Kan vi inte bara köra med reglerna vi har iår och såfall byta till nästa säsong om vi ska byta regler med fabriks team.
Vill köra kval nu när jag tog Peaguot Sport som första handsval och Ford RS som andra handsval och se om jag kommer in men om Dennis ska kvala till Peaguot Sport har jag nog inte så stor chans
Vill köra kval nu när jag tog Peaguot Sport som första handsval och Ford RS som andra handsval och se om jag kommer in men om Dennis ska kvala till Peaguot Sport har jag nog inte så stor chans
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Real: Vovlo 940 VOC
- Christian Larsson
- Posts: 182
- Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Omröstning visar inget övertag för de som vill avskaffa fabriksteamen så vi behåller det som det är och drar igång kvalen på tisdag och kör en vecka framåt så får alla chansen att köra trots detta.
Sen gör vi inga regeländringar under säsongen, efter sommaren lägger jag upp ett forum för förslag och ideer så vi kan bolla fram till vinter och planeringen av nästa säsong
Sen gör vi inga regeländringar under säsongen, efter sommaren lägger jag upp ett forum för förslag och ideer så vi kan bolla fram till vinter och planeringen av nästa säsong
//Björn
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
Björn Lövdahl wrote:Omröstning visar inget övertag för de som vill avskaffa fabriksteamen så vi behåller det som det är och drar igång kvalen på tisdag och kör en vecka framåt så får alla chansen att köra trots detta.
Sen gör vi inga regeländringar under säsongen, efter sommaren lägger jag upp ett forum för förslag och ideer så vi kan bolla fram till vinter och planeringen av nästa säsong
Bra Björn Nu slipper vi kanske en massa onödiga diskutioner
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
LANCER EVO9
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
- Leif Bandgren
- Posts: 47
- Joined: 2007 Jan 07 12:18 am
Om vi nu behåller fabriksteamen, varför inte låta varje team ha en första förare som är manager som sköter teamet.
Tex: Göran Nilsson för C4 där han kan ta in en ny förare direkt om någon hoppar av.
Då kan han själv kontakta en förare eller göra en förfrågan på forumet. Och även skapa ett direktkval om han vill.
På det viset kanske man kan fylla teamen direkt.
För i fabriksteam tävlar man i första hand om märkespoäng.
Det ser man när teamen i WRC plockar in asfaltsspeciallister för dom kör knappast i Svenska rallyt.
Detta är i grova drag. Vad tycker ni om det förslaget.
// Leif B
Tex: Göran Nilsson för C4 där han kan ta in en ny förare direkt om någon hoppar av.
Då kan han själv kontakta en förare eller göra en förfrågan på forumet. Och även skapa ett direktkval om han vill.
På det viset kanske man kan fylla teamen direkt.
För i fabriksteam tävlar man i första hand om märkespoäng.
Det ser man när teamen i WRC plockar in asfaltsspeciallister för dom kör knappast i Svenska rallyt.
Detta är i grova drag. Vad tycker ni om det förslaget.
// Leif B
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Nu hamnar vi på regeländringar igen...Men det kan defenitivt va värt att diskutera till nästa säsong?Leif Bandgren wrote:Om vi nu behåller fabriksteamen, varför inte låta varje team ha en första förare som är manager som sköter teamet.
Tex: Göran Nilsson för C4 där han kan ta in en ny förare direkt om någon hoppar av.
Då kan han själv kontakta en förare eller göra en förfrågan på forumet. Och även skapa ett direktkval om han vill.
På det viset kanske man kan fylla teamen direkt.
För i fabriksteam tävlar man i första hand om märkespoäng.
Det ser man när teamen i WRC plockar in asfaltsspeciallister för dom kör knappast i Svenska rallyt.
Detta är i grova drag. Vad tycker ni om det förslaget.
// Leif B
//Björn
-
- Posts: 103
- Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm
Anders Alm wrote:Alltså Kenneth o alla andra( inga personangrepp på någon) Vad jag menar är KLARA REGLER från början.
Vi kan inte ändra så fort det inte passar någon. Jag tycker vi lägger ner mer energi på att diskutera o rösta fram o tillbaka, än att köra rallybil. Det känns som om körningen kommer i 2 hand o då är vi på hal is anser jag.
PÅ andra RBR serier håller väll man inte på ,på detta viset Utan klara regler från början---sen kör vi ( det är ju det som är meningen med detta)
o har roligt tillsammans Kommer det upp ett förslag kan vi ju givetvis diskutera det . sen är det upp till ledningen om det ska bli en ändring/omröstning, alla kan inte vara med o bestämma på alla förslag.
Vi röstade ju om fabriksteam så då håller vi oss till det ,annars behöver vi inte ha fler omröstningar igen om något (om vi inte håller det vi röstat igenom)
Om det blir fler säsonger här så tycker jag att förslaget om A B och C förare låter bra
då ska du vara med ut i verkligheten ockxå där är de lika dant alla diskuterar saker hit och dit utan och förstå...jag fattar inte häller varför vi inte kan få ha alla bilar men de finns säkert en bra anledning så jag lägger mej inte i. Kör rally och låt det vara kul som fan!!
Impreza for live!