Fabriksteam

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Behålla fabriksteamen

Poll ended at 2008 Mar 19 4:34 pm

Ja
23
51%
Nej
22
49%
 
Total votes: 45

Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
//Björn
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Björn Lövdahl wrote:Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.

Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?

Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel :roll:
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Hasse Onkamo wrote:
Björn Lövdahl wrote:Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.

Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?

Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel :roll:
Ja det är mycket möjligt att det är....
Om vi fortsätter som det är och sen till nästa säsong går igenom lite hur vi vill ha det i god tid innan så vi har ett reglemente som merparten av förarna är positiva till?
Enda reglerna säger är om du är fabriksförare får du inte kvala...vi har inte sagt något om att du inte får även om du hoppar av ditt nuvarande
Detta är jättesvårt men även jag tror egentligen det bästa är att fortsätta som vi har gjort och köra kval osv och göra alla ändringar till nästa säsong
//Björn
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Björn Lövdahl wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Björn Lövdahl wrote:Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.

Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?

Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel :roll:
Ja det är mycket möjligt att det är....
Om vi fortsätter som det är och sen till nästa säsong går igenom lite hur vi vill ha det i god tid innan så vi har ett reglemente som merparten av förarna är positiva till?
Enda reglerna säger är om du är fabriksförare får du inte kvala...vi har inte sagt något om att du inte får även om du hoppar av ditt nuvarande
Detta är jättesvårt men även jag tror egentligen det bästa är att fortsätta som vi har gjort och köra kval osv och göra alla ändringar till nästa säsong
Ja det är det
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Björn Lövdahl wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Björn Lövdahl wrote:Jag hade gärna behållit det som det är men hur kul är det när det helt plötsligt hoppar av halva startfältet i fabriksteamen?
Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.

Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?

Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel :roll:
Ja det är mycket möjligt att det är....
Om vi fortsätter som det är och sen till nästa säsong går igenom lite hur vi vill ha det i god tid innan så vi har ett reglemente som merparten av förarna är positiva till?
Enda reglerna säger är om du är fabriksförare får du inte kvala...vi har inte sagt något om att du inte får även om du hoppar av ditt nuvarande
Detta är jättesvårt men även jag tror egentligen det bästa är att fortsätta som vi har gjort och köra kval osv och göra alla ändringar till nästa säsong
Det är väl det bästa, fast jag tycker att alla ska få åka vad dom vill med :wink: Men de hör inte hit. Reglerna ska följas fast man tycker olika. Alla kan inte bli nöjda tyvärr.....
Kör hårt Björn :wink:
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Hasse Onkamo wrote:
Björn Lövdahl wrote:
Hasse Onkamo wrote: Förstår dig Björn. Men det bästa kanske är o fortsätta som vanligt o köra kvalen. Sen gör man ändringarna när serien är slut.

Angående Peugeot teamet. Det måste väl finnas någon som vill åka i det stallet, så Kenneth slipper hoppa av eller?

Sen va väl reglerna sådana att, om man hoppade av så fick man inte kvala till annat team? Eller har jag fel :roll:
Ja det är mycket möjligt att det är....
Om vi fortsätter som det är och sen till nästa säsong går igenom lite hur vi vill ha det i god tid innan så vi har ett reglemente som merparten av förarna är positiva till?
Enda reglerna säger är om du är fabriksförare får du inte kvala...vi har inte sagt något om att du inte får även om du hoppar av ditt nuvarande
Detta är jättesvårt men även jag tror egentligen det bästa är att fortsätta som vi har gjort och köra kval osv och göra alla ändringar till nästa säsong
Det är väl det bästa, fast jag tycker att alla ska få åka vad dom vill med :wink: Men de hör inte hit. Reglerna ska följas fast man tycker olika. Alla kan inte bli nöjda tyvärr.....
Kör hårt Björn :wink:
Jo jag vill gärna behålla det som det är ....men det måste ju finnas nån anledning att så många hoppar av....
//Björn
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Men om kenneth stannar i peugeot kan jag ta ena platsen där. Jag är väl den enda som valde peugeot sports som ett kval val?
Jag vill ha kvar fabriks team för annars kan vi lika gärna börja om serien och det vill ingen!?
Sen kan väll fabriksmanagern hjälpa till att fylla tomma platser istället för kval?
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Kan vi inte bara köra med reglerna vi har iår och såfall byta till nästa säsong om vi ska byta regler med fabriks team.

Vill köra kval nu när jag tog Peaguot Sport som första handsval och Ford RS som andra handsval och se om jag kommer in men om Dennis ska kvala till Peaguot Sport har jag nog inte så stor chans :P
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Regler är till för att följas, ska det ändras görs det efter säsong och inte mitt i.
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Omröstning visar inget övertag för de som vill avskaffa fabriksteamen så vi behåller det som det är och drar igång kvalen på tisdag och kör en vecka framåt så får alla chansen att köra trots detta.
Sen gör vi inga regeländringar under säsongen, efter sommaren lägger jag upp ett forum för förslag och ideer så vi kan bolla fram till vinter och planeringen av nästa säsong
//Björn
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Björn Lövdahl wrote:Omröstning visar inget övertag för de som vill avskaffa fabriksteamen så vi behåller det som det är och drar igång kvalen på tisdag och kör en vecka framåt så får alla chansen att köra trots detta.
Sen gör vi inga regeländringar under säsongen, efter sommaren lägger jag upp ett forum för förslag och ideer så vi kan bolla fram till vinter och planeringen av nästa säsong

Bra Björn :!: Nu slipper vi kanske en massa onödiga diskutioner :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Jag ber om ursäkt för hattandet men jag tyckte så att när vi tappade så mycket folk på en gång så måste det ha funnits nån anledning till det hela..men jag har lyssnat på er och därmed beslutat att inga regeländringar sker under säsongen om det tex inte är tvungeet till det
//Björn
User avatar
Leif Bandgren
Posts: 47
Joined: 2007 Jan 07 12:18 am

Post by Leif Bandgren »

Om vi nu behåller fabriksteamen, varför inte låta varje team ha en första förare som är manager som sköter teamet.
Tex: Göran Nilsson för C4 där han kan ta in en ny förare direkt om någon hoppar av.
Då kan han själv kontakta en förare eller göra en förfrågan på forumet. Och även skapa ett direktkval om han vill.
På det viset kanske man kan fylla teamen direkt.
För i fabriksteam tävlar man i första hand om märkespoäng.
Det ser man när teamen i WRC plockar in asfaltsspeciallister för dom kör knappast i Svenska rallyt.
Detta är i grova drag. Vad tycker ni om det förslaget.

// Leif B
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Leif Bandgren wrote:Om vi nu behåller fabriksteamen, varför inte låta varje team ha en första förare som är manager som sköter teamet.
Tex: Göran Nilsson för C4 där han kan ta in en ny förare direkt om någon hoppar av.
Då kan han själv kontakta en förare eller göra en förfrågan på forumet. Och även skapa ett direktkval om han vill.
På det viset kanske man kan fylla teamen direkt.
För i fabriksteam tävlar man i första hand om märkespoäng.
Det ser man när teamen i WRC plockar in asfaltsspeciallister för dom kör knappast i Svenska rallyt.
Detta är i grova drag. Vad tycker ni om det förslaget.

// Leif B
Nu hamnar vi på regeländringar igen...Men det kan defenitivt va värt att diskutera till nästa säsong?
//Björn
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

Anders Alm wrote:Alltså Kenneth o alla andra( inga personangrepp på någon) Vad jag menar är KLARA REGLER från början.
Vi kan inte ändra så fort det inte passar någon. Jag tycker vi lägger ner mer energi på att diskutera o rösta fram o tillbaka, än att köra rallybil. Det känns som om körningen kommer i 2 hand o då är vi på hal is anser jag.
PÅ andra RBR serier håller väll man inte på ,på detta viset :?: Utan klara regler från början---sen kör vi ( det är ju det som är meningen med detta)
o har roligt tillsammans :wink: Kommer det upp ett förslag kan vi ju givetvis diskutera det . sen är det upp till ledningen om det ska bli en ändring/omröstning, alla kan inte vara med o bestämma på alla förslag.
Vi röstade ju om fabriksteam så då håller vi oss till det ,annars behöver vi inte ha fler omröstningar igen om något :!: (om vi inte håller det vi röstat igenom)

Om det blir fler säsonger här så tycker jag att förslaget om A B och C förare låter bra :wink:


då ska du vara med ut i verkligheten ockxå där är de lika dant alla diskuterar saker hit och dit utan och förstå...jag fattar inte häller varför vi inte kan få ha alla bilar men de finns säkert en bra anledning så jag lägger mej inte i. Kör rally och låt det vara kul som fan!! :D
Impreza for live!
Post Reply