Colin Mcrae Memorial

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Ja, det gick ju piss. SS1 såvinglade det som fan. Kändes som att ratten ändrade om sitt centrum. inga såna problem igen, tack ^^.

SS2 var en snabb sate. Gick helt okej då ajg körde på medium utväxling. Mot slutet börjar bilen gå dåligt. Då slår det mej att Gasket Fixen inte är aktiverad.

SS3. nu mår bilen jättedåligt, då toppackning mår riktigt dåligt. Körde på så gott det gick, men det slutade med trädkrash. Där la vi ner rallyt, annars skulle inredningen blivit sönderslagen.

Reflektion: Köpa nya dator, ny ratt. Det var mkt lagg idag. Skit.
//Jaeger
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

min review av rallyt.

SS1-3 hade jag problem med setupen, styrningen var jättetung och jag fick ta det försiktigt.
SS4 hade jag justerat hjulinställningarna lite och nu var bilen bättre, men inte helt bra. dock rullade vi direkt på första H3 efter att ha genat lite för mycket, sedan var vi av lite senare och var nära att snurra i slutet men lyckades hålla oss någorlunda åt rätt håll.
SS5 gick fantastiskt bra, nytt PB med gruppN bil.
dock lär väl sista vägbytet komma med på carscrap 19 för jag fick lite mycket kast och kom med röven före in i svängen, som tur var utan att slå i nåt och jag tappade nog inte många tiondelar heller.
SS6 gick bra, inga stora problem men jag bromsade lite väl tidigt och kunde nog kört snabbare.
SS7 tog det slut mot stenarna i början på sträckan, topplocket sprack.

så tyvärr blir det inga poäng denhär tävlingen heller.
User avatar
Mikael Svensson
Posts: 13
Joined: 2007 Mar 18 8:47 pm

Post by Mikael Svensson »

Sådärja.

Min premiärtävling i RBR-serien, lite nervigt var det. Tog det överlag lugnt för att komma imål. Lite problem med understyrning, annars känns bilen ok. Hade en avåkning på SS6 som värsta fadäs. Och så en pinsam understyrning in i en buske på SS8, annars gick det hyggligt. Ska försöka gasa mer nästa gång, man är ju ofattbart långt efter på vissa sträckor.

Tack för en kul tävling!

"Ingen kommer ihåg en fegis, alla kommer ihåg en idiot."
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Har fått tillbaka lappen nu så jag kunde hedra Colin lite. Hängde med Peter rätt hyfsat tills jag dånade av på 6:e , Slog sen av lite och tappade kontakten på näst sista. Bra kört som vanligt Sandberg!!
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Fäller några tårar just nu och skriker inombords.
Målet va att slå sandberg på detta rally.......
f** ***** ****!!!

Men men bra kört sandberg, tight så in i norden. Kul att se clarence tillbaka också!
Får se hur detta slutar nu :P
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

fy fan va dåligt de kan gå...Det här är den sämsta tävlingen efter svenska rallyt..va fan ska de gå så dåligigt rbr serien för :evil: slog i dörren i ett träd sen var de färdigåkt för den här gången...De sitter fan ingen kylare i dörren :evil: bilen stendog direkt :evil: Den här tävlingen vill ja bara glömma :(
Håkan Björkman
Posts: 110
Joined: 2007 Feb 13 6:15 pm

Post by Håkan Björkman »

Som det känns judt nu så lägger jag hjälmen på hyllan.. Får sällan till körningen som förut och när jag väl får det så laggar spelet till ytterst lite och senare lägger ratt rörelserna så att man störtar ut i skogen.
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Data lagg......Resulterade i trä crash.....jävla skit.....nu finns det inte mycke positivt med det här längre....
The speed was okay but the corner was to tight!
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Mikael Wiberg wrote:Data lagg......Resulterade i trä crash.....jävla skit.....nu finns det inte mycke positivt med det här längre....
Tråkigt, satt o följde dig och det såg ut att kunna bli en mkt jämn tillställning! Vilket hade varit riktigt kul.. Ta nya tag o återkomm, många tävlingar kvar!
Kenneth Emanuelsson
Posts: 46
Joined: 2007 Jan 01 3:24 pm

Post by Kenneth Emanuelsson »

Då hade man kört, mycket rattrost men gick iaf bra, ingen större miss att gnälla över, däremot på tok för långsamt eller det är ni som kör på tok för fort :lol: grattis podium alla klasser.

vi syns nästa rally :)
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Jaa, det gick inte bra.
Sponsorerna Expert tillsammans med Samsung,
hade fixat den riktig GTR-dag dagarna före rallyt.
När vi sedan skulle börja köra Focusen igen,
kändes allt slowmotion.
Hade helt tappat känlan. :wink:

Nää, allvarligt talat.
Har inte upplevt detta tidigare i RBR och pluginet.
Bilden hackade och var ojämn i rythmen.
Körde ett SS innan svenskan,
inga problem.
Gick riktigt finns med körning och allt.
Lite ryckigt men inte farligt.
Vart lite sämre när jag startade svenskan. :(
I första snabba långa vänstern på SS1, så hackar det till innan ingången,
så jag missar och kör av på utsidan.
Resultat, eldklot. :shock:
Tråkigt.
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Jag är otroligt glad och nöjd med att äntligen få vara med och slåss om poängen! Riktigt skönt med en klass-seger efter två fiaskon med det tekniska, som om man fått stanna med nåt fånigt elfel på bilen. Hoppas nu bara att jag kan jobba in försprånget som Svärd och Adolfsson samlat på sig, om ni tänker fortsätta ta pallplatser kommer ju det här bli jobbigt! :D

Stort grattis till Christer Vestlund och Daniel Molin för total- och N4-vinsterna! :smt027
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Grattis Christer, Daniel och Robert till vinsterna!
Bara 2.77 sek efter dig christer och enbart 0.12 sek efter Sanderg men jag är nöjd över min körning i nya teamet!!!
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

STORT STORT Grattis Christer, Daniel & Robert, stark och fin körning :wink:

Men det är ju helt otroligt vad man ligger efter. Visserligen hade jag många avåkningar & rullningar i premiären men den tiden man hamnar bakom kan man knappast ha tappat totalt på missarna, så nu blir det HÅRD träning framöver :wink:

hur som helst GRATTIS
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Hamnade ute på skrivbordet vid start av ss2, tack och godnatt. Första gången rbr krånglat för mej så jag hoppas det var en engångsföreteelse.
Post Reply