Senaste uppdateringar

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Senaste uppdateringar

Post by Björn Lövdahl »

Ja nu har det hänt saker på sidan
Just nu är vi ett par st som sköter om det hela istället. Mer hjälp tages tacksamt emot .

Resultatlistor är uppdaterade av Johan Gustavsson.
Sen var det två st som körde med Impreza 06 som privatförare och det är INTE tillåtet. Händer det igen, oavsett förare, bestraffas det med 5 min tidstilägg.

Sen har det upptäckts att det är väldigt slarvigt med reprisuppladdningar. Det sker till pluginsidan för kontroll av setup och dyligt.
Och nu har vi en person som kommer ha det som enda uppgift att kolla setuper osv.
Inget görs åt det denna gång men hädanefter kan det rendera i tidstillägg eller tom uteslutning.

Frågor eller kommentarer tas tacksamt emot
//Björn
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Re: Senaste uppdateringar

Post by Erik Danielsson »

Björn Lövdahl wrote:Ja nu har det hänt saker på sidan
Just nu är vi ett par st som sköter om det hela istället. Mer hjälp tages tacksamt emot .

Resultatlistor är uppdaterade av Johan Gustavsson.
Sen var det två st som körde med Impreza 06 som privatförare och det är INTE tillåtet. Händer det igen, oavsett förare, bestraffas det med 5 min tidstilägg.

Sen har det upptäckts att det är väldigt slarvigt med reprisuppladdningar. Det sker till pluginsidan för kontroll av setup och dyligt.
Och nu har vi en person som kommer ha det som enda uppgift att kolla setuper osv.
Inget görs åt det denna gång men hädanefter kan det rendera i tidstillägg eller tom uteslutning.

Frågor eller kommentarer tas tacksamt emot
Vad är det för typ av hjälp som ni vill ha? jag hjälper gärna till i den mån det behövs och beroende på vad det gäller...Är inget stor DATA geni men hör av er med mer info så ska vi nog komma på nått.

Jag har nyss blivit deltagare men ser hur bra sidan verkar vara och har varit in här till och från under en längre tid och sett att det är bra fart här, Skulle vara surt om det säckar ihop efter allt jobb ni har gjort sedan starten

Mvh Erik :)
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Även deltagarlistan ska vara klar nu,
Kom gärna med mer som behöver uppdateras eller kommentarer, frågor eller förslag
//Björn
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

jag som är helt värde lös pa datorer och engelska hur lägger jag upp repriser?
Impreza for live!
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Erik Andersson wrote:jag som är helt värde lös pa datorer och engelska hur lägger jag upp repriser?
Du logger inn på profilen din på den tsjekkiske pluginsiden. Til venstre i bildet, i rammen under den med dine detaljer i, finnes det en link i listen med "send replay".

Trykk på den linken. Så trykker du på knappen "bla gjennom", finner fram de reprisene du vil laste opp fra "replays" i spillmappen, og trykk på "åpne".

Til slutt trykker du på knappen "send" og jobben er gjort :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Här får du en länk :wink: Vänta tills det står OK och skicka in alla för säkerhets skull :wink:

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?act=replaysend
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Nu är vi ett antal personer som driver serien, tänkte ge en liten presentation av vem som gör vad numera!

Björn Lövdahl - Huvudansvarig för serien, lägger upp tävlingar, sköter forum, samordnar alla insatser
Johan Gustavsson - Tar fram resultat från pluginet, uppdaterar totalresultaten
Daniel Molin - Kontrollerar setuper så de innehåller de tillåtna värdena
Dennis Hernehult - Fixar förarintervjuer
Andreas Karlsson - Håller koll på plugin, bilar och banor.
Roy Magnes - Filmskapare
Erik Persson - Sköter tekniken bakom det hela, står för server osv. Uppdaterar downloads med mera.

Så hoppas jag det kommer fungera bättre än vad det gjort den senaste månaden sen jag fick jobb och började jobba heltid med tidiga morgnar vilket betyder att man går o lägger sig tidigt och då blir det lätt så att sakerna släpar efter fram till helgen när man känner att man har ork o lust att sätta sig med det hela, för även jag har andra saker i livet än RBR-Serien
//Björn
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Det låter kanon, :D

Mvh Bengan
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

Björn Lövdahl wrote:Nu är vi ett antal personer som driver serien, tänkte ge en liten presentation av vem som gör vad numera!

Björn Lövdahl - Huvudansvarig för serien, lägger upp tävlingar, sköter forum, samordnar alla insatser
Johan Gustavsson - Tar fram resultat från pluginet, uppdaterar totalresultaten
Daniel Molin - Kontrollerar setuper så de innehåller de tillåtna värdena
Dennis Hernehult - Fixar förarintervjuer
Andreas Karlsson - Håller koll på plugin, bilar och banor.
Roy Magnes - Filmskapare
Erik Persson - Sköter tekniken bakom det hela, står för server osv. Uppdaterar downloads med mera.

Så hoppas jag det kommer fungera bättre än vad det gjort den senaste månaden sen jag fick jobb och började jobba heltid med tidiga morgnar vilket betyder att man går o lägger sig tidigt och då blir det lätt så att sakerna släpar efter fram till helgen när man känner att man har ork o lust att sätta sig med det hela, för även jag har andra saker i livet än RBR-Serien
Daniel Molin - Teknsiktkontrolant =) välkommen i gänget är me den som är på riktiga sm tävlingarna =)
Impreza for live!
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Erik Andersson wrote:Daniel Molin - Teknsiktkontrolant =) välkommen i gänget är me den som är på riktiga sm tävlingarna =)
Hehe :) Då kanske vi har träffats på någon tävling? Eller är du bara med på SM?
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

Daniel Molin wrote:
Erik Andersson wrote:Daniel Molin - Teknsiktkontrolant =) välkommen i gänget är me den som är på riktiga sm tävlingarna =)
Hehe :) Då kanske vi har träffats på någon tävling? Eller är du bara med på SM?

Ne då jag är mycke ute på tävlingar hemma i sörmland och i bland iväg en bit...på sm är jag me farsgubben
Impreza for live!
Post Reply