RBRChamp

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Hasse Onkamo wrote:
Per Isacsson wrote:
Hasse Onkamo wrote:Finns de någon 40+ som vill åka rbr champ i Team Old Boys?? S2000 bilar. Behövs en till. Ford Fiesta S2000 ska vi åka. Jag o Christer Wallin + en till
Jag är med.........uppfyller ju 40+ kraven.....hehe
Du är medlem i teamet nu Per.
:D

Ska bli skoj detta....Gillar S2000 mycket bättre än S1600...
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Mattias Ahlstrom wrote:Hasse Onkamo
Christer Wallin
Per Isacsson

Låter som ett rikitigt slagkraftigt team. :smt021 :smt023
Får hoppas det Mattias. Dom andra ska inte få åka allt för lätt ifrån oss. Helst inte alls :wink:
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Får fortfarande inte upp mina setups när jag kör champ pluginet.......iofs är default ok där men vill ha mina egna.

Tips?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ställ dig på setup raden och tryck enter får du se på grejjer.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Erik Persson wrote:Ställ dig på setup raden och tryck enter får du se på grejjer.
Ahhh ska genast testa....
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Testat alla S2000 bilar nu. Ja tror de lutar åt Peugeot 207. Synd bara att de är ett gammalt Citroën skal på bilen. Antar att de är för att 207an inte är klar än. Ska testa lite mer på asfalt innan jag bestämmer mig..
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Per Isacsson wrote:
Erik Persson wrote:Ställ dig på setup raden och tryck enter får du se på grejjer.
Ahhh ska genast testa....
Det fungerar....MEN......

När jag väljer default set up så går dom flesta bilar att köra med...
Men väljer jag MIN set up så är fjädringen tok hög samt så är det friläge på 6 ans vxl.....OCH väljer jag C4 med min set up så hamnar jag på skrivbordet.

Så nånstan att man kunde välja olika slot ?
Jag vill kunna köra med EGNA set ups........vad är fel tro ?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Fysiken skiljer mot tjeckerna. Så därför måste du göra egna setuper till detta plugin. Enklast är att köra en träning med en bil. Sedan backa tillbaka till första menyn i spelet och köra quick-rally. Gör din setup och spara den.

Ett val som finns under options till detta plugin är att inte återställa bilarna när du avslutar. Då ligger bilen kvar på den slot du tränat med så du kan köra den direkt när du startar spelet igen.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Erik Persson wrote:Fysiken skiljer mot tjeckerna. Så därför måste du göra egna setuper till detta plugin. Enklast är att köra en träning med en bil. Sedan backa tillbaka till första menyn i spelet och köra quick-rally. Gör din setup och spara den.

Ett val som finns under options till detta plugin är att inte återställa bilarna när du avslutar. Då ligger bilen kvar på den slot du tränat med så du kan köra den direkt när du startar spelet igen.
Tack Erik för all hjälp!! :D
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

En liten fråga.. när man kör deufault setup på det ungerska pluginet i Gr.N ligger tex krängarvärdena utanför vad som är tillåtet enligt "begränsings dokumentet" mot tjeckiska pluginet.
Står att de skall bygga in en funtion som kontrollerar setuperna och vill då säkerställa att jag åker lagligt.
Är det samma värden för Gr.N som gäller även på det ungerska pluginet eller någon som hittat ett dokument för detta ngnstans? Skall leta mer när jag kommer hem från jobbet, men inte hittat ngt hittils iaf.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

För att vara tydliga: Tjecker och Ungrare gör inte lika. Det är olika fysik och därmed olika begränsningar även om man använder samma 3d-modell så bilen ser lika ut.
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Sådär då var leg 1 avklarat i Monte Carko Rallyt , åker S2000 i team gubbräser's..... :D

Gick ok .

Har tyvärr bara default setups men dom fungerar ok.

Nån annan som gasat?


//Per
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Jag brött på 3:an, va svårt o köra asfalt me grusdäck :roll:
//Mackan
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Per Isacsson wrote:Sådär då var leg 1 avklarat i Monte Carko Rallyt , åker S2000 i team gubbräser's..... :D

Gick ok .

Har tyvärr bara default setups men dom fungerar ok.

Nån annan som gasat?


//Per
Ja skrotade på första Per. Naggade lite i ett träd, o sen så va de slut kört. Bara o ta nya tag i nästa rejs. Kanon att du tog dig i mål Per :wink:
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Hasse Onkamo wrote:
Per Isacsson wrote:Sådär då var leg 1 avklarat i Monte Carko Rallyt , åker S2000 i team gubbräser's..... :D

Gick ok .

Har tyvärr bara default setups men dom fungerar ok.

Nån annan som gasat?


//Per
Ja skrotade på första Per. Naggade lite i ett träd, o sen så va de slut kört. Bara o ta nya tag i nästa rejs. Kanon att du tog dig i mål Per :wink:
Tyvärr så skrotade jag också, på ss 6 efter medioker körning. :oops:
Men vi kommer igen.
Lycka till med etapp 2 Per.
Post Reply