RBRChamp

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Jag är ju mest känd för att köra sakta på snö och denna tävling bevisade det :P!
Leg1.
Körde halvdant hela leg1. Sikama och noiker där försvann många sekunder.
Låg hela 1.30 efter ledaren paulin Akos och då har ju inte sebi och hirvela kört samt flera toppförare.

Sen Leg 2 så värmde jag upp med några Norrlandsguld och det visade sig vara fel :P. Gjorde även en ny setup som funka prima!
Körde 2ss i leg2 och fick kanontider tycker jag. kahiuvaara II 3.45 och autiovaara 3.19. Sen kom banan jag blev nervös över, Mustaselka. Jag brukar inte köra bra på den banan och 50% av gångerna kör jag in i träd. Hann inte ens till första mellantiden innan det gick åt skogen. Mitt i en kurva studsade bilen till och gick sidledes in i ett träd och bilen började brinna pga det (Kanske hade för hårda stötdämpare).
Men men jag var tvungen att satsa pga tidsskillnaden. Det som suger mest är att bilen började brinna när jag körde in i trädet med bakdörren. Brukar i vanliga fall studsa ut med en bula i dörren men icke :P

grrrrr
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kan man starta leg2 om man brutit leg1?
och vart fan hittar man leg2?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson wrote:kan man starta leg2 om man brutit leg1?
och vart fan hittar man leg2?
Du ser bara leg2 om du klarat leg1. Så svaret är enkelt. Nej, du kan inte starta om på leg2.
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Tog mig igenom etapp ett utan större bekymmer. Låg bra till inför grussträckorna med endast 12 s upp till snabbaste i GrN men sen kom Noiker 2 på regn. Hmm var så nervös så jag tror att jag bromsade mer än gasa vilket resulterade i en sur tidsförlust. De sista sträckorna flöt på bra och inför etapp 2 har vi dryga 10 s upp till andra plats.
Grabbarna laddar på bra i toppen så det är verkligen allt eller inget känns det som, får se om vi kan öka ngt snäpp utan misstag på etapp 2.

Verkar gå bra för övriga svenskar med vilket är kul. Erik har ju gjort ett par fina tider... :)
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Då var man imål på leg 1. Långt efter men ändå. Det är första gången jag kör bilen och med hernehults setuper så det är väl inte optimalt. Snö är inte min starka sida heller.
Ska göra egna setuper till leg 2 får se om kan förbättra tiderna men toppförarna kan jag inte göra nåt åt.
Kul är det iallafall, roligare när det är lite mer grepp. :)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Det gick åt pipan igen Per o Christer. Låg 3a i klassen tills det blev ett litet trä nagg igen :( Farten va inte hög, ca 20 km kanske vid nagget. Men det räckte för att de skulle vara slut kört. Setuperna har jag fått till rätt bra nu. Bara o ta nya tag i nästa :wink:
User avatar
Patrick Guyot
Posts: 17
Joined: 2007 May 17 5:04 pm

Post by Patrick Guyot »

Då var det av klarat . Man kom bara till SS12 där var det ett träd som kännde sig ensam och ville kramas lite.. :lol:
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Fick bara köra 2ss, sen hamnade jag i windows :?: trist, vet inte va som va fel.

// Jonte
www.jis.se - The Driver
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Jaaaa!!!! fasen så skönt att komma imål....
Nu börjar jag få kläm på hur denna UNDERBARA bil skall köras.

Tappade massa tid på Noiker...men men safade mkt också.
Knappade in mer å mer på Erik och lyckades piska honom på några SS 8)

Så grymt nöjd !!!!

Hoppas på top 5....

//Per
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Jaha..fick bra flyt direkt på etapp 2 o efter ss12 hade vi 8 s till andra plats sen valde spelet att hoppa ur. Så tråkigt. Men men. Får installera om grejerna till nästa gång!
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Grattis Erik till segern !!!

Jag kom 3:a :D

Team Oldboys ligger 2:a i team mästerskapet......


//Per
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ja bröt igen. Har inget flyt alls med Fiestan just nu. Ja måste träna mer med den. :oops:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

hasse, du som kör fiesta S2000, du har inga setuper att dela med dig av till en yngling som mig?

jag lär ju aldrig kunna hota dig ändå ;)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:hasse, du som kör fiesta S2000, du har inga setuper att dela med dig av till en yngling som mig?

jag lär ju aldrig kunna hota dig ändå ;)
Har ingen speciell. Har bara rätat upp hjulvinklarna så mycket det går och minskat på fjädrarna till 45/35. Ja kör alltid med så lite camber som det är möjligt. På den här bilen har jag -0.50 fram o bak har ja -0.10. Toe in -0.03 fram o bak 0.00. Sen är allt annat orginal förutom bromsarna. Testa med det...
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

skall det verkligen vara sådana vibrationer i ratten hasse?

jag kunde inte ens komma ner i -0.50 i fram, -0.56 var så lågt det gick, och då fick jag sänka alla andra värden så långt det gick.
känns helskumt.

men gick bra i tävlingen iaf, tills jag snuddade vid ett träd på SS2 (framskärmen tog emot då sprack topplocket)

du kanske kan skicka din setup så jag får jämföra?
Post Reply