S2000 seriens 3:e deltävling Götenerundan

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

S2000 seriens 3:e deltävling Götenerundan

Post by Erik Brodin »

3:E deltävlingen är uppe nu och nu är det grus igen som gäller.Fina SS totalt 7 st som kommer garanterat ge lite action.Öppen 15/4 till 17/4.

Lycka till alla och hoppas att fler kommer imål denna gång.

Ligger även en Shakedown uppe om ni vill träna innan ni kör som heter Shakedown Götenenundan.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Efter 2 veckors uppehåll med RBR så hade man inge specc fart i kroppen men på sista hade man fart men inte konctration.Roligt att köra lite rally igen :) :twisted:
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Etter strålende plassering i Onsdags-racet forrige uke hvor jeg rattet rundt i Lada 2107 så ringte Lada Norge A/S for å tilby meg en ny bil. Lada Norge var villig til å støtte meg med bil, race-ingeniør og mekanikere for en hel sesong. Jeg kunne velge og vrake blant modellene og valget falt på Modellen 112 S2000. Og i dag var jeg ute å testet bilen for første gang. Desverre så er alle mekanikerne samt race-ingeniøren fra Ukraina, de prater ikke engelsk, og jeg prater ikke Ukrainsk, så noe setup av bilen var det ikke snakk om. Men, det ser ut som de kan sine saker, bilen var relativt lettkjørt.

På noen etapper så gikk det bra, på andre så gikk det mindre bra :P All in all så er jeg veldig overrasket over holdbarheten til bilen, den fikk til tider MYE juling og jeg må takke de ukrainske mekanikerne for at de satt i sammen bitene jeg kom med til de etter målgang på hver SS til en funskjonell bil før neste SS. Men det gikk desverre galt på siste SS. Motoren mistet oljetrykket og døde mindre enn 800meter fra mål. Årsaken til skadene; sjåføren prøvde å launch'e bilen i en near earth orbit på ett krøn. Needless to say, Lada isnt buildt for flying(eller snarere, den er ikke bygd for å lande) :smt080

Håper på å komme sterkere tilbake i neste rally :)

Takk til arrangøren for ett gøyalt rally!
Erik Ljung
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 27 8:44 pm

Post by Erik Ljung »

yay, när jag äntligen börjar få upp tempot och börjar lägga mig hyffsat i resultatet så bryter jag rallyt pga att jag hamnade på skrivbordet. nu blir jag bra less. 3 av 3 tävlingar har jag hamnat på skrivbordet. snart ger jag upp denna bil och denna serie.
Rally är det roligaste man kan göra med byxorna på
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Erik Ljung wrote:yay, när jag äntligen börjar få upp tempot och börjar lägga mig hyffsat i resultatet så bryter jag rallyt pga att jag hamnade på skrivbordet. nu blir jag bra less. 3 av 3 tävlingar har jag hamnat på skrivbordet. snart ger jag upp denna bil och denna serie.
samma här.....OM jag kommer fortsätta i resten av tävlingarna kommer jag bara göra det för att jag har tråkigt inte för att vara med i toppen i serien som jag ville förut.För jag hamnade på skrivbordet den här tävlingen också efter ss2,och fram dit så ledde jag av dom som har kört,och det är ju inte första gången det händer när jag leder :( .......
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Trökigt för er :(

För mej har det aldrig hänt på ungerska men någon gång på tjecksika.
Erik Ljung
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 27 8:44 pm

Post by Erik Ljung »

Erik Brodin wrote:Trökigt för er :(

För mej har det aldrig hänt på ungerska men någon gång på tjecksika.
För mig är det tvärt om jag har aldrig varit med om strul på tjeckiska.
Rally är det roligaste man kan göra med byxorna på
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Erik Ljung wrote:
Erik Brodin wrote:Trökigt för er :(

För mej har det aldrig hänt på ungerska men någon gång på tjecksika.
För mig är det tvärt om jag har aldrig varit med om strul på tjeckiska.
OKok.Det där att man kommer på skrivbordet i ungerska tror jag är för att det är en så kallad "BETA".Hoppas dom kommer med den "RIKTIGA" snart
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

men det konstiga är att det aldrig händer med volvon.men jag köra bara vovlon och 2000 peggan på ungerska
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag kommer eventuellt köra tävlingen i morgon.
alternativet är att avbryta alla tävlingar som inte är GruppN eller WRC.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Andreas Karlsson wrote:jag kommer eventuellt köra tävlingen i morgon.
alternativet är att avbryta alla tävlingar som inte är GruppN eller WRC.
Jag fattar inte riktigt :P Ska vi vänta och börja serien senare tills riktiga bilar,physics och pluginet kommit elelr vadå?
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Ja tycker vi kör på serien som den är...det kan ju alltid komma fler säsonger....Det är ju endå en hel del som får det att funka bra
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nej, jag menar att jag antagligen kommer sluta köra i alla serier där jag inte kör GruppN eller WRC bil.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Jaha OK då fattar jag.Trökigt att du slutar
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg rakk tre strekker før skrivebordet denne gangen. Ikke gikk det spesielt fort på de tre strekkene heller...

Men tror ikke jeg kommer til å kjøre hele denne serien framover, ettersom jeg aldri får muligheten til å kjøre rallyer lenger enn 2 stk SS... Jeg tror det største problemet mitt heter Vista, og det får jeg gjort lite med enn så lenge...

Men skal prøve med jevne mellomrom, og får ungarerne pluginet sitt stbilt også på Vista vil jeg nok prøve meg igjen :)
"I love it when a plan comes together"
Post Reply