Subaru cup

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Subaru cup

Post by Andreas Karlsson »

Hade tänkt att köra en liten extra cup under sommaren och om intresset finns kan den eventuellt utökas till att köras under hösten också.

reglerna kommer vara mycket enkla.
Enbart Subaru bilar är tillåtna (WRC och N4 är givetvis skilda klasser).
Endast Default setup (lika för alla skall det vara så det är skickligheten som förare som avgör)
endast en typ av underlag varje rally.
5 min strafftid för varje bruten sträcka.
rallyna kommer vara 6-8 sträckor.

alla förare MÅSTE anmäla sig här med bil och klass.
är ni inte anmälda innan tävlingens start så kommer ni inte få poäng.
(obs, anmälan innebär säsongsanmälan)

hoppas alla kommer tycka det är en kul cup.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Du som klaga på att jag tänkte göra en A7 CUP så gör du en egen cup själv.Ingen till separat cup till :!: :D :wink:
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Mikael Svärd
Posts: 30
Joined: 2007 Jan 02 10:08 pm

Post by Mikael Svärd »

vilket plugin
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

tjeckiska...

och jag KAN tänka mig en modifiering av defeault setuperna, och det är styrningen.. standard är ju 504 men vissa kör ju med tex 792 så den detaljen kan jag tillåta, men då gäller det ju att ingen försöker fuska med annan setup.

vad tror ni?
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Tja jag är ju en Evo9 diggare men det går väll att köra en Subba också :wink: Håller med dig om styrningen, får man inte ändra den så kör jag inte :!: Annars så är jag med på default setup...
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Börjar med att säga att jag inte kommer vara med, tröttnade på att köra 4wd i RBR för länge sen.

Men, personligen brukar jag tycka det är jättetråkigt när man bara får köra med default setup. Brukar avstå från såna tävlingar, såvida det inte är Volvon eller Fiestan men dem har jag ju själv gjort setuperna till så det räknas inte... Alla har ju olika körstilar vilket jag snarare tycker innebär att det blir mindre rättvist, det gagnar ju dem som har en körstil som passar default setupen på respektive bil. Visserligen är setupen inte alls lika viktig som att kunna banorna och spelets körkänsla i stort, men har man vant sig vid sin egen setup är det verkligen inte roligt att behöva köra default. Så tycker jag.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ok, jag skall fundera på det, cupen kommer ändå inte starta förrän i mitten på juni (eller troligare, efter midsommar)

lade upp denhär tråden i så god tid jusst för att hinna få in åsikter om cupen och för att hinna planera lite nogrannare.

alla som är för default setup kan ju skriva JA och alla som är emot kan ju skriva NEJ.

så får vi se efter nästa helg hur det ser ut.

tanken är/var iaf att det skall vara en stentuff tävling med exakt identiska förutsättningar för alla (så långt som spelet tillåter iaf).

tänk närmast på riktiga tävlingar som tex race of champions där förarna får köra den bil de får, ingen individuell setup där inte.
syftet är altså att förarna skall vara tvugna att tänka till lite och kanske inte ladda järnet hela vägen som de är vana vid utan jusst kanske sakta ner lite, vilket förhoppningsvis öppnar upp för lite sämre förare som kanske kan komma upp och ta lite poäng också.

det kan tom bli så att jag begränsar mig till en bilmodell (ex Subaru 00) och default setup på den, då kan ju iaf ingen klaga på varken bil eller setup iaf för då är det verkligen identiska förutsättningar för alla.

men som sagt så fortsätter jag fundera på reglerna ett tag till, så ju fler åsikter desto bättre tävling blir det (mao, säger ni inget så förutsätter jag att ni accepterar mina förslag)
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Jag säger JA iaf, det kan vara roligt att köra med default, och ja visst kommer det kanske att gagna dom som har en körstil som passar defaulten, men då kan man se det på ett annat vis också. Dom som inte är så hemma på setuper kör ju iaf med i princip default setup och dom hänger ju inte med dom som kan det där med setuper så då gagnar det ju dom andra istället, så hur man en vrider och vänder på det så blir det orättvist ändå, så det är bara att bita i det sura äpplet och antingen vara med lr inte :wink:
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Jag kör nästan lika snabbt med defult setup som en modifierad.
förutom på asfalten då för där krånglas det det mycket med setupen.

Problemet för mig är att jag har 792 graders styrning och defult är 504.
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ser ut som jag blir tvungen att gå mot mina egna önskningar och tillåta valfri setup...

problemet är att jag hade tänkt mig cupen som en cup där förarna får simulera att de "lånar" en bil för att köra tävlingen...
och då altså får köra med den setup som den har.
men är det ingen som vill köra så så blir jag väl tvungen att böja mig och tillåta en tävling där de som är duktiga förare och kan pilla med setuper har ett enormt övertag och därför utan tvekan kommer vinna, vilket då blir dels förutsägbart och tråkigt för alla som inte har de förutsättningarna och kan få detdär lilla övertaget som ju en bra setup ger.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Det går jo an å ha et sånt løp en gang nå og da. Trenger ikke være sånn hele cupen, men enkeltrally skulle kunne gå an :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

kör med defult det går ju alltid att försöka och att subaru 2000 kom på tal var en rolig idé
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

ni som har 792grader kan ju ställa ner G25an tillfälligt till ca 200-220 grader så funkar ju 504 grader kanon =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Tycker det kan vara kul med defaultinställningar. Ska bli kul att se hur mycket som är set up och hur mycket som är förare. Jag dammar av N12:an och kör om det blir något av.

Mvh Bengan
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: .........

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:ni som har 792grader kan ju ställa ner G25an tillfälligt till ca 200-220 grader så funkar ju 504 grader kanon =)
Kenneth Jag kör redan med ca 200 grader med G25an :?
Men Andreas den ända som vart lite negativ var ju Robert o han ska ju inte köra ändå....
Kör vidare med dina ideer Andreas men tillåt valfria grader till styrningen så blir dom flesta nöjda...... Även jag o Dennis :wink:
Har provat köra med 504 gr. o tänker inte göra om det... Känndes som om man var ute till havs o körde Finlandsfärjan 8)
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply