Grp H cupen.Deltävling 9. vimmerby sprinten

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Grp H cupen.Deltävling 9. vimmerby sprinten

Post by Johan Gustavsson »

Den öppnar i morgon lördag 26 april och stänger på måndag 28 april. Tävlingen kommer köras på grus

Lycka till!!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

så, då har jag gjort ett gästspel i gruppH cupen med en helt nyinköpt 242a som jag "råkade" hitta när jag var och hälsade på en klubbkompis ;)

helt utan någon testkörning eller vetskap om hur setupen var så släpade vi ner "åbäket" till Vimmerby.

och såhär efteråt så kan man bara konstatera att både teamet och bilen hade en helt fantastisk dag, förutom en smärre olycka på SS5 där vi slog i en sten som låg i dikeskanten, studsade och landade med näsan rakt ner i ett vattendrag, som tur var så var det mjuk lera där men publiken fick ändå bända loss oss så vi tappade en hel del tid där.
resten av sträckan så kokade kylaren oroväckande men det visade sig att det berodde på att kylaren var helt igenkletad med lera som vi kunde plocka bort innan sista sträckan.
sista sträckan var det således fullt ladd som gällde i syfte att kanske plocka igen en del av tiden som vi förlorade i bäcken, med resultatet att det kanske gick något bredare än på de tidigare sträckorna och ledde också till ett par kriser, bla en kameraman som fick kasta sig UT på vägen för att undkomma våran framfart (hoppas han inte skadade sig allt för illa).

teamet hoppas och tror på en topp10 placering, kanske tom en topp5 om allt vill sig väl.

om detta innebär en permanent återkomst till gruppH cupen återstår att se men bilen fungerade bra och körningen stämde så det är inte helt omöjligt.

bjuder också på en bild som togs av en fotograf på sista sträckan.
Attachments
tvåförtitvå.JPG
fullt ös i slutet på sträckan.
(29.75 KiB) Downloaded 481 times
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Nettopp fullført løpet, og alt gikk veldig greit igrunn. Holdt ikke på å kjøre av en eneste plass, og hadde ingen problemer med pluginet :)
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Nu är tävlingen körd och jag bestämde mig för att köra på full attack genom rally och när jag väl får till det går det riktigt fort men det blev också lite för många misstag

bjuder även jag på en bild från rallyt på min monster volvo
Attachments
RichardBurnsRally_SSE 2008-04-26 19-26-01-48.jpg
(44.48 KiB) Downloaded 449 times
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

anton du har glömt alpha kanalen :D
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Johan Gustavsson wrote:anton du har glömt alpha kanalen :D
jag vet men jag vill ha sådär :D
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Ni som ej har kört tävlingen men ska göra det kolla på pluginet innan för nu så verkar ungrarna ha problem med servern
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu funkar det verkar det som..

men det är en ungrare (eller liknande) som kört tävlingen nu.

kanske lite för enkelt lösenord johan? :D
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jo nu funkar de...Ja körde förrut och det gick skit. 2cfh på ss2 och sen en crash på ss6.Ja kom aldrig imål men kul var det :D .

Det är inte jag som har kommit på lösenordet utan det är robin men jag verkar få sköta serien i fortsättningen. Jag kommer nog byta lösen tills nästa säsong om det blir nån.. vi får se lite när denna är klar om det finns nått intresse för att köra en säsong till..
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Laddning

Post by Anders Jonsson »

Vilken tävling!!!! publiken blev nog inte besviken, det måste ha laddats något grymt från många denna tävling. själv tyckte jag att ja ladda men blev ändå frånåkt!!! jobbigt, men kul. tack för en bra tävling. (nån som vet om det filmades? skulle va kul å se alla tokladdningar :lol: )
www.jis.se - The Driver
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Japp det var många som laddade nått grymt den här tävlingen även jag gjorde det men ska man försöka att ladda på som en galning så kommer misstagen också..

Ja funderar på att sätta ut några filmare i skogen nästa tävling. om det finns nått intresse för att hjälpa till så skriv ett inlägg.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Bröt på SS3 låg 7:a efter SS2 men var nog i alla fall publik favorit på SS3 :D
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Erik Ljung
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 27 8:44 pm

Post by Erik Ljung »

faan och (en massa fula svordommar) ratten pajja på ss5 när jag låg 5 och hade en 3dje plats på stäckan och så pajja ratten så det gick inte att svänga åt
höger och lyckades jag svänga höger så gick det inte svänga vänster. men nu har jag fixat ratten (tror jag) ska testa nu. Men tävligen var skitskojj!!! längtar tills nästa tävling så det blir mera gasa :D då ska jag hänga på toppen iallafall :D
Rally är det roligaste man kan göra med byxorna på
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Kul att höra att det finns intresse för cupen :D :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är det nån som testat hur bra ladan hänger med volvon?
antar att den inte hänger med alls.
Post Reply