PLUGIN NYHETER!

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

PLUGIN NYHETER!

Post by Andreas Karlsson »

idag 080508 har tjeckerna släppt fullversionen av 0.87!
det betyder altså att vi nu har en helt ny version av pluginet att köra på.
visserligen är det bara några små ändringar från 0.87RC3 (release candidate 3) men den största är nog ändå att pluginet nu automatiskt kontrollerar setuperna, altså kan man omöjligt starta med felaktig setup.
dock är set lite småproblem så ni kan eventuellt behöva justera era nuvarande setuper (läs mer under "problem med spelet")

förhoppningsvis skall nu alla kunna köra med 0.87, vi vet ju att en del hade problem med de olika RC versionerna.
funkar det för alla så innebär detta att vi nu skall kunna köra med alla reversed sträckor i serierna :)

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... t&dlid=237
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Märkte det idag och nu såg man gu också vad alla hade för bilar även efter SS.arna.Som tur funkar mina setups =)
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Re: PLUGIN NYHETER!

Post by Erik Danielsson »

Andreas Karlsson wrote:idag 080508 har tjeckerna släppt fullversionen av 0.87!
det betyder altså att vi nu har en helt ny version av pluginet att köra på.
visserligen är det bara några små ändringar från 0.87RC3 (release candidate 3) men den största är nog ändå att pluginet nu automatiskt kontrollerar setuperna, altså kan man omöjligt starta med felaktig setup.
dock är set lite småproblem så ni kan eventuellt behöva justera era nuvarande setuper (läs mer under "problem med spelet")

förhoppningsvis skall nu alla kunna köra med 0.87, vi vet ju att en del hade problem med de olika RC versionerna.
funkar det för alla så innebär detta att vi nu skall kunna köra med alla reversed sträckor i serierna :)

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... t&dlid=237

Ja det är tur att vi har dig Andreas som alltid har koll på saker och ting :wink: . Det kan ju förklara mitt lilla dilemma igår :wink: . Tyvär så hade jag ju isf lite felaktig setup trots att jag inte trodde att man kunde ändra dom physics med limits till otillåtna värden I spelet, men jag var tydligen felunderättad. jaja...Då är det bara att setta igån med nya, som tur var så funkade min asfalt iaf och det var väll tur det för den fukar klockrent :wink: .
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Det var ett fel på setupkontrollen i det nya pluginet som gjorde att man fick felmeddelande på en del setuper och inte kunde köra med dem.
det är nu fixat i 0.87B pluginet, så nu skall setuperna funka igen.
sedan har de uppdaterat physics på vissa bilar så ladda gärna ner på nytt från pluginsidan.
physics ändringarna skall inte göra någon skillnad i prestandan på bilarna eller kräva nya setuper utan är enbart för att setup kontrollen skall fungera så ni skall inte märka nån skillnad eller behöva ändra nåt (förhoppningsvis).
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

nån som vågat testa 0.87C ? =)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: .........

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:nån som vågat testa 0.87C ? =)
Ja va fan... Jag avinstallerade allt o tog hem den nya 0,87B men sen när jag skulle testa om skiten fungerade så frågade pluginet om jag ville ha den senaste :? Men då var det alltså 0,87C :wink:
Har kört några race Kenneth men inte tillräckligt för att bedömma om den är bättre...
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

......

Post by Kenneth Nyström »

mm men det funkade väl för dig innan anders? tänkte på om nån som dom som spelet kraschade för hade testat! men men det kan ju inte bli sämre än med B versionen dock!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: ......

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:mm men det funkade väl för dig innan anders? tänkte på om nån som dom som spelet kraschade för hade testat! men men det kan ju inte bli sämre än med B versionen dock!
Nej Kenneth Det började strula för mig också så igår tog jag bort allt som Andreas sa. Och sen började arbetet med att få in skiten igen :wink:
Tog bort bilar ,physic plugin osv....
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag hade själv problem med att det kraschade, men för mig löste det sig genom att ta bort allt plugin relaterat och installera om det (altså inte instellera om hela spelet)

men vad de säger så skall "crashing on start of second stage" problemet vara fixat nu med 0.87C så vi får väl se om det löser sig för några fler.

och kom ihåg, hetsa inte upp er och bli förbannade om det inte funkar, fråga bara om hjälp här så skall vi se om inte nån kan hjälpa till.
jag har börjat lusläsa plugin forumet efter felrapporter och svar från de ansvariga för pluginet nu så jag skall nog kunna ge lite förslag iaf.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Ni som kör plugin version 0.85 kommer att bli tvugna att byta då den plugin versionen kommer stängas av inom några dagar.

fom nu är det altså 0.87C som gäller och inget annat.

detta innebär fler bilar och att vi nu kan använda ALLA sträckor från pluginet (dvs Pribram, Reversed osv) och förhoppningsvis skall ingen har problem med krascher osv.

sedan låter Wally meddela följande
It is not possible to load tarmac default setup in setup menu (after press of "S"). The game always gets gravel setup even on tarmac stages. Default tarmac setup must be loaded in stage menu (where You are choosing tyres also).

mao, försök inte göra en ny asfalt setup från default när ni kör online, då kraschar pluginet.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

här finns en film från en NY sträcka som är på G till pluginet.
http://www.teamrally.kitcarsweb.com/Video/rakova.avi

och här är en tråd om nya sträckor på från pluginets forum
http://rbr.onlineracing.cz/forum/viewto ... 2&start=15


och en annan nyhet.
den 22a maj stängs version 0.85 av så efter det måste ni köra med 0.87C
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Strekka ser veldig bra ut :) Håper bare den blir litt mindre dumpete enn Pribram-strekkene, men det er vel lite sansynlig. Ser iallfall fram til å få fler kilometer å kjøre på :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Sträckan ser väldigt bra och värklig ut.Verkar rolig också.Hoppas att någon kunde göra en riktig svensk grus sträcka.Vet att det är riktigt svårt och tror ej någon kommer göra det men skulle vara fränt med en. :)

Längtar till den här 15,1 km långa sträckan kommer in på pluginet. :D
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Offline tournaments can be used only in version 0.87D. Also from 24. May 2008

nu verker det komma en ny version igen.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Det blir väll 0.87Z til slut :wink:
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Post Reply