Nya funktioner

Vad är bra och vad behöver förbättras
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Nya funktioner

Post by Erik Persson »

Nu får ni sköta en massa saker själva. Så slipper jag. :wink:

Om ni klickar på Profil här på forumet hittar ni en rad nya funktioner som jag jobbat på under en längre tid.

Det är:

1. Anmälan till RBR-serien - Här talar man om om man vill vara med i serien genom att välja Ja. Vill man bara hänga på forumet så låter man det stå kvar på Nej.

2. Bil - Här kan ni själva väljavilken bil ni ska köra i serien. Men att tänka på är ju de bonuspoäng som kan gå förlorade. Läs i reglerna.

3. Team - Mata in teamnamnet som ni kör för. Fabriksförarna behöver aldrig röra denna inställning. Övriga kan själva välja team. Men bara fabriksteamen plockar poäng i teammästerskapet.

4. Presentation - Det ni skriver in här visas på er egen presentationssida som alla kan se genom att klicka på ert namn i deltagarlistan. Här kan man använda HTML-kod för er som vet vad det är. För att få ny rad skriv <br> så ska det fungera.

5. Uppladdning av bilder - Det finns plats för tre bilder på er presentationssida. Och man laddar upp dom via respektive länkar. Fabriksförarna kan inte ändra den översta bilden på presentationen och förare som ännu inte fått sitt startnummer kan heller inte ladda upp bilder. Alla bilder måste vara jpg och maxbredden är 650 pixlar.

Jag har varit svår att få kontakt med via MSN och mail under en period men det har tagit lite tid att pussla till dessa funktioner. Hoppas ni tycker det blev bra och skriv en rad om ni hittar buggar.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Kanon Erik! Du har lagt ner mycket jobb på dessa funktionerna! 8)
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Suveränt!
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

Haha vad kul! nu kan man se varandra lite bättre!
Hompe
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Allt är super! :D
Image
Johan Lövdahl
Posts: 28
Joined: 2007 Jan 01 7:33 pm

Post by Johan Lövdahl »

hur gör man när man ska ladda upp en bild :?:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Gå in i din profil. Klicka på en av de tre länkarna som leder till bilduppladdning.
Johan Lövdahl
Posts: 28
Joined: 2007 Jan 01 7:33 pm

Post by Johan Lövdahl »

fanns inga länkar
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Tryck på uppdateraknappen i din webbläsare. De "ska" finnas där.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

:P Jippi äntligen gud va bra erik! De här har jag längtat efter och hoppas alla skriver i så mycket som möjligt om er ...
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

:P Jippi äntligen gud va bra erik! De här har jag längtat efter och hoppas alla skriver i så mycket som möjligt om er ...
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Mycket bra :), vill även rekomendera er att kolla in min bild ^_^, lite likt Gunwald i beck xD
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

En nyhet till:

Om ni klickar på startnummret till den som gjort inlägget här till vänster öppnas dennes presentationssida i ett nytt fönster.

PHP e kul :wink:
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Roligt med de nya funktionerna
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu kan alla ladda upp sitt eget skin. 8)

Även detta görs via Profilen i forumet.
Viktigt är att filen packas till en zip-fil och inte överskrider 10Mb samt att filen fått namn efter ert startnummer. Alltså till exempel 99.zip eller 199.zip.
Skulle filen bli för stor får ni plocka bort onödiga filer.

:!: Observera :!:
Man kan bara ladda upp sitt eget skin. Sparar ni någon annan skin när ni är inloggade som er själva skriver ni över ert eget skin.
Post Reply