Huvudstaloppet

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Är det lungt om du får det senare??? Jag kommer göra klart resultatet om några timmar. Behöver du dom fortare så finns ju resultatet på pluginet
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Re: .........

Post by Andreas Karlsson »

Kenneth Nyström wrote:jag fick starta om för jag har problem sen uppdatering av pluginet! har installerat om och har fortfarande kvar samma bekymmer!

funkade kanon ända fram tills uppdateringen! så nu skiter jag i detta skiten! wrc-serien och hälsingeserien nerlagd!!! omgående!

kul att ödsla tid när skiten inte funkar....lika förra tävlingen när man tappade kontakten med servern och missade en säker 2a plats då också!


less....sorry alla men orka med skiten
Det är väldigt många som har problem med det nya pluginet och jag är hyfsat säker på att tjeckerna jobbar livet ur sig för att lösa det.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

läste precis på pluginsidan.
problem med att spelet kraschar KAN bero på att det kan finnas nånting kvar från 0.87RCx verionerna av pluginet.
de versionerna hade helt annan kod än det nuvarande färdiga 0.87 pluginet så ett tips är altså att helt avinstallera det gamla pluginet innan ni installerar det nya.
inkluderat alla sträckor som tillhör pluginet (reversed, RS2, Pribram, Pribram2, Sosnova osv)
samt givetvis uppdatera bilarnas physics med nya nedladdningar från plugin sidan.

hjälper inte detta så säg till mig så skall jag försöka få kontakt med Wally eller nån annan bakom pluginet.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.....

Post by Kenneth Nyström »

ja men det hjälper inte mig nu andreas.....kul att dom delar ut tidsstraff om man vet det är bekymmer med pluginet...men tidsstraff eller ej så är jag skit less...och känner inte för att ödsla tid på nått som inget ger...inte änns äran att komma bra till!

wrc-serien kanske får leva kvar ska fundera....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Johan Gustavsson wrote:Är det lungt om du får det senare??? Jag kommer göra klart resultatet om några timmar. Behöver du dom fortare så finns ju resultatet på pluginet
Mycket Lugnt ;) Ta den tiden du trenger, filmen kommer ikke i kveld 8) Endel har begynt å uploade replays så filminga begynner vel ganske snart, men ting tar tid.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Kenneth, om du lugnar dig lite så kan jag meddela att tjeckerna HAR hittat felet och kommer uppdatera pluginet igen inom några dagar.
de skall bara kontrollera extra noga att det verkligen är det enda felet.
tydligen var det ganska svårt att hitta pga att det inte skapar någon .dmp fil så de har fått testa en hel massa grejjer.
men som sagt så tror de sig ha hittat felet och skall åtgärda så snart de är säkra på det.

hoppas du nöjer dig med några dagars paus och kan testa igen sedan.

till övriga:
det har också börjat dyka upp raporter om att Fiesta N3 och S2000 bilarna nu är påväg in i pluginet. (de hade ju lovat det till denna plugin versionen så)
förhoppningsvis är det sanning :)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:läste precis på pluginsidan.
problem med att spelet kraschar KAN bero på att det kan finnas nånting kvar från 0.87RCx verionerna av pluginet.
de versionerna hade helt annan kod än det nuvarande färdiga 0.87 pluginet så ett tips är altså att helt avinstallera det gamla pluginet innan ni installerar det nya.
inkluderat alla sträckor som tillhör pluginet (reversed, RS2, Pribram, Pribram2, Sosnova osv)
samt givetvis uppdatera bilarnas physics med nya nedladdningar från plugin sidan.

hjälper inte detta så säg till mig så skall jag försöka få kontakt med Wally eller nån annan bakom pluginet.
Gjorde precis så innan tävlingen och det funkade kanon..
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

nu ska resultatet från denna tävlingen vara uppdaterat..Lite är fortfarade lite halvklart men de fixar jag i morrn när ja har snackat med björn.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

skall man verkligen få 5minuters tillägg om det är pluginet som spökar??

då förstår jag om folk tappar sugen, är ju inte så mycket man kan göra åt dem.... var hemma hos Kenneth idag och spelade lite på hans dator kan bara intyga att han har stora problem med nya pluginet!
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Björn sköter allt med tillägen osv.... jag bara skriver in i resultat listan..jag kan hålla med om att man kanske inte borde få så mkt som 5 min men björn bestämmer.
Simen Næss Hagen
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 27 9:31 pm

Post by Simen Næss Hagen »

Jeg snakket med bjørn og vi ble enige om 5 minutter tillegg, fordi han sa at det ikke var noe allmennt problem.. men det virker som at det ikke bare er jeg som har problemer, så må alle få 5 minutter likevel da??

tror ikke det er noen som er ute etter juks her
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

inte allmänt problem? =) be han då läsa i forumet på pluginsidan...och fler som har det här på rbrserien också....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

jag inte köra någon av "tilläggs sträckorna" t.ex. school 2, falstone2...

sedan pluginet uppdaterades, kastas ut till skrivbordet när sträckan laddas


så något stort problem med pluginet är det!!

ställ in alla tävlingar tills det är löst säger jag!
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Som Andreas sa så har tydligen tjeckerna en lösning på G.
Det som behöver diskuteras nu är hur vi ska lösa denna tävling.
//Björn
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

läs i mitt senaste inlägg.
om du installerar ALLT som har med pluginet att göra på nytt så bör det fungera.

ny version av pluginet innebär att de fått justera ganska många saker pga helt ny kodstruktur.

och med ALLT menas bilar, physics, sträckor, plugin osv
och speciellt när det gäller själva pluginet så skall ni radera den föregående versionen innan ni installerar den nya, annars kan det vara vissa småsaker som blir liggande och orsakar konflikter.

och Kenneth, vad gäller straffen så skall vi diskutera saken och se om vi kan hitta nån bättre lösning.
hoppas du kan ha överseende med att regelverket inte är 100% perfekt (kommer det aldrig bli eftersom alla har olika åsikter)

tills vidare så ber vi er hänga kvar så skall vi se om vi kan hitta lösningar på problemen.
tro inte att vi sitter med armarna i kors.
Post Reply