BILNYTT FRÅN TJECKISKA PLUGINET!

Nya bilar och gamla bilar
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, han som är ansvarig för bilarna verkar vara vettig.
du kanske skulle ge dem en uppdaterad physic med 2008 års specifikationer på bilen? ;)
Stefan Ohlsson
Posts: 138
Joined: 2007 Nov 16 8:21 am

Post by Stefan Ohlsson »

VARFÖR och VAD är det dom ändrar??
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

..........

Post by Kenneth Nyström »

mycket behöver ändras på volvon dock! det är ett snyggt jobb på den men tyvärr sämre köregenskaper....tror ej volvon rullar mitt på vägen i en sväng i verkligheten!
även om den har verkliga värden kanske man måste göra den bättre att köra i spelet, typ att den hänger med andra likvärdiga fwd bilar.....

jag tycker det känns som volvon är långt borta från pluginet om man läsaer deras forum...känns som ett svalt intresse från deras sida
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu har 4st S2000 bilar kommit som test physics till pluginet och det är Lada 112 VK S2000, Volkswagen Polo S2000 Mk IV, Peugeot 207 S2000 och Ford Fiesta S2000.

ett testrally för bilarna ligger också uppe på pluginet så det är bara att ladda ner, installera och köra ;)
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Andreas Karlsson wrote:nu har 4st S2000 bilar kommit som test physics till pluginet och det är Lada 112 VK S2000, Volkswagen Polo S2000 Mk IV, Peugeot 207 S2000 och Ford Fiesta S2000.

ett testrally för bilarna ligger också uppe på pluginet så det är bara att ladda ner, installera och köra ;)
:D
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ok.. lite nyheter från KAZHOL (inte pluginet men lär komma dit snart).
jusst nu så är deras websida nere pga övertrasserad bandvidd men den är uppe igen första juni.
i början på nästa månad (nästa vecka troligen) kommer det då komma en uppdatering på Cordoba 99 Evo1 (nån bugg med stötdämparna tydligen) samt att de släpper Cordoba 98 (som bla skiljer på mindre framlyktor osv) samt att det kommer templates till de båda bilarna (om de använder samma template men med olika lager för de olika lyktorna vet jag inte men jag gissar på det)
de har även planerat att uppdatera sina fina Evo6 modeller.

och de nya bilarna i pluginet kommer om inget oförutsett bli tillgängliga för alla rallyarrangörer så snart de stängt av 0.85 pluginet helt och ingen kör nån tävling (så det inte blir tjall pga det), min gissning är att det kan betyda att pluginet stängs ned nån timma eller så.
efter det kommer vi altså kunna ha med alla de nya bilarna i de olika serierna.
de beräknar att det kommer ske inom 1-2 veckor.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu kan vi äntligen göra rallyn med Fiesta ST N3 så nu drar flexi fuel cupen igång på lördag.
hur det är med de andra bilarna vet jag inte riktigt än men om någon vill så kan ni ju testa att skapa rallyn med S2000, Cordoban, Focus 01, impreza 04 och Fiesta ST.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Robert, har dom varit i kontakt med dig för att få in volvon i tjeckiska pluginnet? eller måste vi vänta något år till?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag har skrivit några gånger att volvon är påväg in och de har sagt "början av sommaren"
så vi hoppas de kan hålla den planen :)
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

början av sommaren, ja, sommarlovet börjar för mig om 10 dar ^^
då är det början av sommaren! :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, men frågan är vad tjeckerna anser är början av sommaren ;)

min gissning är att vi kan lägga upp rallyn med den tidigast i augusti eller september.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

*suck*
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

VI KAN NU KÖRA MED S2000 BILARNA I VÅRA EGNA TÄVLINGAR!
det innebär att de bilarna är tillåtna att köra i SSRL men ingår inte i någon klass denna säsongen. ;)
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Er det noen fler som opplever at bremsene på Flexifuel-Fiestaen er veldig svake på asfalten? Max på setupen jeg får til er 5500kPa, hvilket virker som er for lite til at bilen stopper like fort som de øvrige gjør...
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

NU ÄR ÄVEN DE NYA WRC BILARNA TILLÅTNA!
Cordoba, Focus 01 och Impreza 04 (tror det är alla) kan vi nu ha med i våra egna rallyn.
Post Reply