BILNYTT FRÅN TJECKISKA PLUGINET!

Nya bilar och gamla bilar
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Roy Magnes wrote:Er det noen fler som opplever at bremsene på Flexifuel-Fiestaen er veldig svake på asfalten? Max på setupen jeg får til er 5500kPa, hvilket virker som er for lite til at bilen stopper like fort som de øvrige gjør...
Det är ju en N3-bil med standardbromsar. Den ska INTE kunna stanna lika lätt som WRC-kärror och S1600-racers...
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Bare jeg som ikke har kjørt bilen på et tag, kanskje :wink:
Evt det faktum at jeg bare har kjørt fiestaen på det ungarske pluginet med noe bedre veggrep.

Men da er det vel bare å trene bremsepunkter for å kunne henge på de raskeste i morgen :P
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Miroslav Fric på pluginet (ansvarig för bilarna) har gjort ett litet uttalande.
Please, don't kill me for another changes Very Happy

During the summer I want to make an evolution of physics. It means limits for steering angles as it is nonsence when a WRC has a turning radius of a forklift stacker and limits for break pressure depending on the class of the car. Also some changes in bodyshell polar moment of innertia are possible.
han har även sagt att de håller på att testa en Golf TDI KitCar
We started testing Golf Kit Car TDI physics. If there is some fan of no sound and black smoke here...
vad tror ni om detta?
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Att vi kan använda den i grupp H cupen :P :D
// Brodin
Real: Vovlo 940 VOC
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nja, snarare A7 cupen va? ;)

men vad tycks ang styrning begränsningar?
jag gissar på att han menar att de kommer sänka maximala styrutslaget till mindre än nuvarande 792..
låter nästan som de kommer lägga det på 500-600 (540 är väl ungefärligt vad WRC bilarna har i verkligheten?)

nu är detta då mina egna tankar och funderingar och inga "officiella" siffror så ni behöver inte oroa er än ;)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu kan jag lova er att det är hetsig diskussion på pluginet iaf..
Miroslav vill ha ner styrningen till MAX 600 (kommer gälla på alla bilar, inte bara WRC)
och de flesta andra vill ha högre.. eller mer grepp på WRC bilarna så de inte får pisk av grN bilarna lika lätt (vettigt, simulera bättre hjulupphängning mm med bättre grepp)

och sedan är det lite andra små diskussioner också..

men främst är det diskussion om styrningen.

ni som körde de första 2 testrallyna till subaru cup har ju fått en hyfsad känsla för vad det innebär med begränsad styrning..
det som kommer hända är ju bla att sträck tiderna kommer bli sämre, men kanske är det bra om det blir jämnare mellan de "bra" förarna och de "sämre" förarna.. (det såg vi ju bla i subcupens test rallyn)
personligen så skall jag testa litegranna offline bara för att se om det överhuvudtaget är körbart med min nuvarande ratt inställning (har G25an ställd på 540 grader)

kommentera gärna detta..
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Kan säga att jag kör med 792 i spelet o under 200 i ratten (G25an)
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag testade att köra med 598 i spelet och 540 på ratten och... tja... okörbart är det inte.. märkte faktiskt ingen enorm skillnad direkt...
och efter 3-4 vändor på shepherd så körde jag ungefär samma tider både med 598 och 792.
men visst, rattande blir det ju förstås, men sånt får man väl ta ;)

jag tror det handlar om en vana bara...

men andra kan ju vara av en helt annan åsikt än mig..
en nackdel är ju dock att man blir "långsammare" i rattande (jämför ratta 45 grader med att rattat 2 varv) vilket borde göra saker ganska "intressanta" på kurviga sträckor där man troligen får sänka tempot rejält..

ni andra skulle ju kunna göra liknande tester och ge er åsikt.. ändra styrningen i setupen till 598 och testa med nuvarande ratt inställningar.
och kör gärna någon eller några sträckor så ni får bli lite varma i kläderna också ;)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu verkar det ha lugnat ner sig på plugin forumet ang styrningen.. och det verkar tom ha vänt lite i åsikterna..

är ett par stycken som testat nu och de har blivit positiva..
för att dra ett citat bara..
Yes, I also tried it on WRC in New Bobs 2 and I set 4.50, its 4 sec slower then with 792. Maybe with more practice I could do same time. And driving now looks beautifully smooth and much more realistic
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Bare for å ha det som en referanse - hva er standard / default styrning? 540?
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

504 är standard på de flesta bilarna (alla tror jag)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Idag har också 2 bilar uppdaterats och det är Renault Clio S1600 och Fiat Punto S1600 som fått nya modeller.
finns att ladda ner på plugin sidan.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Andreas Karlsson wrote:504 är standard på de flesta bilarna (alla tror jag)
Okai. Det vil si at jeg ikke kommer til å merke store forskjellen på dette punktet om det endres, iallfall :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

När ska ni uppdatera download sidan med dom nya bilarna?
:roll:
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Fikk en morsom skade på Fiestaen under et av de forrige løpene jeg kjørte. "Rear Diff 100%" :P
Tok ikke noe tid å reparere, men litt morsomt at det var skade på en del som ikke eksisterer :P
"I love it when a plan comes together"
Post Reply