Det är ju en N3-bil med standardbromsar. Den ska INTE kunna stanna lika lätt som WRC-kärror och S1600-racers...Roy Magnes wrote:Er det noen fler som opplever at bremsene på Flexifuel-Fiestaen er veldig svake på asfalten? Max på setupen jeg får til er 5500kPa, hvilket virker som er for lite til at bilen stopper like fort som de øvrige gjør...
BILNYTT FRÅN TJECKISKA PLUGINET!
- Robert Sahlstedt
- Posts: 295
- Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
Miroslav Fric på pluginet (ansvarig för bilarna) har gjort ett litet uttalande.
han har även sagt att de håller på att testa en Golf TDI KitCarPlease, don't kill me for another changes Very Happy
During the summer I want to make an evolution of physics. It means limits for steering angles as it is nonsence when a WRC has a turning radius of a forklift stacker and limits for break pressure depending on the class of the car. Also some changes in bodyshell polar moment of innertia are possible.
vad tror ni om detta?We started testing Golf Kit Car TDI physics. If there is some fan of no sound and black smoke here...
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
nja, snarare A7 cupen va?
men vad tycks ang styrning begränsningar?
jag gissar på att han menar att de kommer sänka maximala styrutslaget till mindre än nuvarande 792..
låter nästan som de kommer lägga det på 500-600 (540 är väl ungefärligt vad WRC bilarna har i verkligheten?)
nu är detta då mina egna tankar och funderingar och inga "officiella" siffror så ni behöver inte oroa er än
men vad tycks ang styrning begränsningar?
jag gissar på att han menar att de kommer sänka maximala styrutslaget till mindre än nuvarande 792..
låter nästan som de kommer lägga det på 500-600 (540 är väl ungefärligt vad WRC bilarna har i verkligheten?)
nu är detta då mina egna tankar och funderingar och inga "officiella" siffror så ni behöver inte oroa er än
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
nu kan jag lova er att det är hetsig diskussion på pluginet iaf..
Miroslav vill ha ner styrningen till MAX 600 (kommer gälla på alla bilar, inte bara WRC)
och de flesta andra vill ha högre.. eller mer grepp på WRC bilarna så de inte får pisk av grN bilarna lika lätt (vettigt, simulera bättre hjulupphängning mm med bättre grepp)
och sedan är det lite andra små diskussioner också..
men främst är det diskussion om styrningen.
ni som körde de första 2 testrallyna till subaru cup har ju fått en hyfsad känsla för vad det innebär med begränsad styrning..
det som kommer hända är ju bla att sträck tiderna kommer bli sämre, men kanske är det bra om det blir jämnare mellan de "bra" förarna och de "sämre" förarna.. (det såg vi ju bla i subcupens test rallyn)
personligen så skall jag testa litegranna offline bara för att se om det överhuvudtaget är körbart med min nuvarande ratt inställning (har G25an ställd på 540 grader)
kommentera gärna detta..
Miroslav vill ha ner styrningen till MAX 600 (kommer gälla på alla bilar, inte bara WRC)
och de flesta andra vill ha högre.. eller mer grepp på WRC bilarna så de inte får pisk av grN bilarna lika lätt (vettigt, simulera bättre hjulupphängning mm med bättre grepp)
och sedan är det lite andra små diskussioner också..
men främst är det diskussion om styrningen.
ni som körde de första 2 testrallyna till subaru cup har ju fått en hyfsad känsla för vad det innebär med begränsad styrning..
det som kommer hända är ju bla att sträck tiderna kommer bli sämre, men kanske är det bra om det blir jämnare mellan de "bra" förarna och de "sämre" förarna.. (det såg vi ju bla i subcupens test rallyn)
personligen så skall jag testa litegranna offline bara för att se om det överhuvudtaget är körbart med min nuvarande ratt inställning (har G25an ställd på 540 grader)
kommentera gärna detta..
- Anders Alm
- Posts: 1061
- Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
jag testade att köra med 598 i spelet och 540 på ratten och... tja... okörbart är det inte.. märkte faktiskt ingen enorm skillnad direkt...
och efter 3-4 vändor på shepherd så körde jag ungefär samma tider både med 598 och 792.
men visst, rattande blir det ju förstås, men sånt får man väl ta
jag tror det handlar om en vana bara...
men andra kan ju vara av en helt annan åsikt än mig..
en nackdel är ju dock att man blir "långsammare" i rattande (jämför ratta 45 grader med att rattat 2 varv) vilket borde göra saker ganska "intressanta" på kurviga sträckor där man troligen får sänka tempot rejält..
ni andra skulle ju kunna göra liknande tester och ge er åsikt.. ändra styrningen i setupen till 598 och testa med nuvarande ratt inställningar.
och kör gärna någon eller några sträckor så ni får bli lite varma i kläderna också
och efter 3-4 vändor på shepherd så körde jag ungefär samma tider både med 598 och 792.
men visst, rattande blir det ju förstås, men sånt får man väl ta
jag tror det handlar om en vana bara...
men andra kan ju vara av en helt annan åsikt än mig..
en nackdel är ju dock att man blir "långsammare" i rattande (jämför ratta 45 grader med att rattat 2 varv) vilket borde göra saker ganska "intressanta" på kurviga sträckor där man troligen får sänka tempot rejält..
ni andra skulle ju kunna göra liknande tester och ge er åsikt.. ändra styrningen i setupen till 598 och testa med nuvarande ratt inställningar.
och kör gärna någon eller några sträckor så ni får bli lite varma i kläderna också
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
nu verkar det ha lugnat ner sig på plugin forumet ang styrningen.. och det verkar tom ha vänt lite i åsikterna..
är ett par stycken som testat nu och de har blivit positiva..
för att dra ett citat bara..
är ett par stycken som testat nu och de har blivit positiva..
för att dra ett citat bara..
Yes, I also tried it on WRC in New Bobs 2 and I set 4.50, its 4 sec slower then with 792. Maybe with more practice I could do same time. And driving now looks beautifully smooth and much more realistic
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am