Carl lamm ...Deltävling 1 i grp h cupen ...säsong 2

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Post Reply
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Carl lamm ...Deltävling 1 i grp h cupen ...säsong 2

Post by Johan Gustavsson »

nu var det dags igen för att köra lite volvo :P ...det kommer bli fint väder och det bjuds på fina vägar. Tävlingen är öppen nu och stängs på måndag kväll.

ja byter lösenordet till det gamla vanliga bredsladd eftersom att flera ungrar hade lyckats komma på det förra lösenordet.

lycka till :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Jag blev lottad att sopa banan för alla andra kanoner där ute och det gick ju som det brukar.

första 2 sträckorna hade jag stoppsladdar i vägbyten (ett på vardera sträckan) så jag tappade en aning tid där.
SS3 gick skapligt men kunde gått fortare.
SS4 snurrade jag 2 gånger på och fick backa loss båda gångerna, hade även ett flertal större och mindre kriser där.
SS5 var samma som SS1 och denhär gången rullade jag tidigt på sträckan och hittade aldrig rytmen ordentligt efter det.
SS6 missade jag helt kartisens not i första vägbytet och for rakt fram, när jag sedan försökte vända så fastnade jag med bakändan på en stubbe så publiken fick komma till undsättning och hiva upp bilen på vägen igen. efter det så var det okoncentrerat och kanske lite överladd.
SS7 som var sista sträckan och repris på SS3 gick långsammare än första vändan pga missade växlingar i de skarpare krökarna.

totalt sett så kan vi konstatera att jag måste hitta nåt sätt att få upp varvet i svängarna utan att för den skullen tappa bakändan och snurra i utgången på svängarna.
hoppas på poäng iaf :)
Daniel Ekdahl
Posts: 56
Joined: 2008 Jan 31 9:11 pm

Post by Daniel Ekdahl »

härligt att Gr h cupen är i gång igen!!! :) volvon har fått en översyn under uppehållet, motorn har fått en översyn då vi har bytt insprutet till mikuni förgasare. de har även inhandlats en tracktive sek. låda till den spänstiga hissinge traktorn. bilen blev faktiskt mycket lättare att köra, :) dock har test timmarna varit få, men har siktet instöllt på att komma i mål på hyffsade tider i premiär tävlingen. vi ses i skogen! // DAniel
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

då var premiären avlarad...ss1 så tog jag det väldigt lungt och tappade lite tid men jag höll mig på vägen. sen gick det hyffsat ss2 men fortfarande väldigt sakta. ss3 så lyckas jag få i backen precis innan starten så jag fick tjuvstart där..grymt klantigt, :evil: sen flöt det på bra ss4 och 5.ss6 så slår jag i en jordhög som ligger i vägkanten och slår runt många varv men som tur är så är det inget i vägen och vi fortsätter efter lite hjälp av publiken. ss7 så ladda jag på bra.missade växeln i vägbytet annars bra.
Daniel Ekdahl
Posts: 56
Joined: 2008 Jan 31 9:11 pm

Post by Daniel Ekdahl »

ja då har man kört premiären. it was a dissaster..... de tar i på rent för många ställen........ :x
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Suck, aldrig tidigare har bilen gått sönder så enkelt :x
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Fikk gjort 2 (eller var det 3?) strekker før jeg måtte gi meg denne gangen. Fant et tred midt i veien og mistet alt av bremser. Håpløst å fullføre, så da ender jeg uten poeng denne gangen :(
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Fasen, det där gick ju oförskämt bra! Hade inte kört alls på ett tag så efter en snabb testrunda hade jag siktet ställt mest på att bara ta mig imål.

Öppnade ganska lugnt och kontrollerat men såg att jag hängde på bra trotts allt så jag prövade att ta i lite mer och mer. Hade några två-hjulingar som kunnat gå illa men lyckades rädda det. Efter några sträckor bestämde jag mig för att sikta på 3e-platsen men sen fick topp-åkarna problem samtidigt som jag lyckades hålla ungefär samma tempo som tidigare vilket kastade upp mig i ledning!

Inför näst sista sträckan hade jag knappa 20 sekunder till godo. Lite snabb huvudräkning resulterade i att jag skulle ha råd att tappa kring 10-15 sekunder och ändå kunna köra en säker tid på sista, välkända sträckan. Sagt och gjort, jag höll igen när det kändes läskigt och kollade mellantiderna. Tappade 11 sekunder (jäkligt snyggt kört Anton!) och kunde rulla imål lugnt och säkert.

Men det var svettigt för jag var inte snabbast, bara lyckades hålla mig från misstag. 8)
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Nu är det sista chansen för er som vill åka i nått team...

Grattis robert sahlstedt som tar hem segern i första deltävlingen. Det var jämt mellan 1an robert och 2an anton endast några sekunder skillde :) .

Det är kul att cupen är igång nu igen tycker jag. Den här tävlingen var det 19 startande och ja hoppas att det blir ett bra startfällt även nästa tävling som kommer gå nu i helgen :D .
Post Reply