RBR-Serien: ICA-Varvloppet

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Rullade bort mig på ss2 och på ss5 rasade växellådan så dagen var förstörd :cry:
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Det gick hyffsat i nya klassen men jag gjorde för många missar och drog på mej 20sek tillägg :oops:

Ligger 4a totalt nu och 1a i klassen men kommer ramla ner sen.Kommer köra N12an sen för den verkar bättre slit tålig :wink:

//Erik med E8
Last edited by Erik Brodin on 2008 Aug 17 7:26 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Grattis tommie! Nu är nog segern din igen :D Jag körde tydligen alldeles för safe
Steve Røkland
Posts: 41
Joined: 2008 Mar 30 7:24 pm

Post by Steve Røkland »

jeg lå på 5.plass etter 4 ss, men på ss5 gjorde jeg en miss og kjørte rett i ett tre :cry:
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Johan Gustavsson wrote:Grattis tommie! Nu är nog segern din igen :D Jag körde tydligen alldeles för safe
Ja de drog iväg lite på slutet, men du va rikigt nära på nåra sträckor, fick ta i så ja va blå :lol: Ska nog inte ta ut nån seger ännu dock, får se vad Svärd hittar på, kanske kommer Robban till start? och så har vi ju alltid den snabbe norsken :smt112 Men de gick helt klart bra, snurra lite på sista, annars va de inga problem..
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Jag satt och kolla på live uppdateringen och såg Hasse att du körde fort och stabilt.Grattis för det där tror jag kan vara vinnande åket i N4 eller om Molle sätter ännu snabbare tider :shock: :)
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Verkar va en riktig "gamböjj" på SS5 om man läser kommentarerna.. Både Nordins å Karlsson kvar, å ja själv slog i rejält men kom vidare.. Får se om den skördar fler offer :smt017
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Brodin wrote:Jag satt och kolla på live uppdateringen och såg Hasse att du körde fort och stabilt.Grattis för det där tror jag kan vara vinnande åket i N4 eller om Molle sätter ännu snabbare tider :shock: :)
Molle va något snabbare när de va torrt. Sen tappade han lite när de blev blött. Tråkigt att han bröt, Hade varit roligare om han hade kommit i mål. Då vet man aldrig hur de hade slutat. De va kul åtminstone. Men alla har inte kört än, så jag får bita på naglarna ett tag till :D
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

NU har PRO vart ute och dammat av Corollorna iaf!
De gick hyfsat med tanke på ålder på både bil och förare (gång käppen som även används till gasen gick av på ena sträckan) :lol:

Setupen funkade kanonbra efter att Janne Onkamo Tuning vart här på akut ingrepp och efter lite whiskey konsultation så fungerade corollan nästan lika bra som en Subaru -06!
Dock kördes Subarun senare på kvällen när whiskey flaskan var tom och gubbfisarna som gasade var fulla i stället! och det kanske hade viss inverkan på dom redan trötta gubb reaktionerna :roll:

Tummen upp för ett mkt kul asfaltsrally !
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Jag tror jag redan nu kan grattulera Blom till en seger. Grattis :D och grattis ni på podiet.( nu blir det tufft Peter S)
Själv åkte jag på mej redan första blöta där det blev en cfh men kunde forsätta för att på nästa SS sätta Forden i ett träd :oops:

Jaja det är väl bara att bryta ihop och komma igen till nästa race

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Jaha här var det verkligen kört.
Krascha ett räcke på SS5.
Men det är bara att ta nya tag till nästa deltävling
//Björn
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Christer Vestlund wrote:Jag tror jag redan nu kan grattulera Blom till en seger. Grattis :D och grattis ni på podiet.( nu blir det tufft Peter S)
Själv åkte jag på mej redan första blöta där det blev en cfh men kunde forsätta för att på nästa SS sätta Forden i ett träd :oops:

Jaja det är väl bara att bryta ihop och komma igen till nästa race

//Christer
Det var tråkigt att du fick bryta det var jämt fram till dess. Men det var ganska bra för min del för jag har räknat med att tappa på asfaltsrallyna. :roll:
Jag körde med säkerhetsmarginal efter att jag såg att du brutit men det har redan straffat sig, får se om det straffar sig mer. :? Men det var riktigt halt så det kunde lätt ha hänt nåt om jag försökt köra snabbare.
User avatar
Daniel Molin
Posts: 113
Joined: 2007 Feb 22 5:07 pm

Post by Daniel Molin »

Bra kört Hasse! Jag skulle lägga in en attack på ss5 efter den veka insatsen på ss4. Var väldigt optimistisk när jag styrde in i en V4 på snabaste partiet på sträckan. Eller var det dåliga regndäck??? Hehe du satte iaf press på mig o jag kan ju aldrig lugna mig heller...

Jaja på gruset är jag tillbaka mer laddad än någonsin :)
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Veldig fornøyd med løpet. Hadde ambisjoner om topp 5 på dette løpet, siden jeg trives veldig godt på asfalt. At man skulle ligge såpass bra an etter 6 strekker var over all forventning, og det lover godt for fortsettelsen :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Vad tråkigt Christer... :cry:
Jag tog det lungt hela rallyt,
ville verkligen komma i mål.
Och det gjorde jag med mitt PB, total 4:a.
Skönt att ta hem några poäng. 8)

Bra rally.
Post Reply