Incar filmer från RBR...

Nya bilar och gamla bilar
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Tomas Du kör på höga växlar hela tiden ser jag .Jag kör nog själv mer på lite lägre växlar i vissa kurvor än du. Och eftersom du är bra mycke snabbare så är nog den körning bättre :wink:
Blir lite fundersam efter jag sett denna video o det är HUR I HELVETE SKA JAG GÖRA FÖR ATT KÖRA LIKA BRA :? Jag är ju hästlängder efter :oops:
Fast trevligt att se att du kör med en hand o håller spaken med andra trodde jag nästan var ensam om det.
Jag vill gärna se fler sånna här filmer :wink: Är det fler som har så skicka in dom.....
Dina vänsterbromsningar ser perfekta ut hela tiden hur gör du :roll:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Tomas Nordins
Posts: 165
Joined: 2007 Jan 02 9:43 am

Post by Tomas Nordins »

Tack Anders,
Ja du, det ligger ju bra med timmars träning bakom......
Christer V o Göran N kör oxå med en hand på ratten å en på vxlspaken, så ensam är du definitivt inte.
#72 Tomas Nordins
Team Ruka Djur�s
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Det var fan imponerande se att se på när du körde Tomas !
Kul att se på..
Du kör med en hand och håller en bra linje medans en annan får hålla i med bägge händerna och ibland hittar en bra linje.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:Tomas Du kör på höga växlar hela tiden ser jag .Jag kör nog själv mer på lite lägre växlar i vissa kurvor än du. Och eftersom du är bra mycke snabbare så är nog den körning bättre :wink:
Blir lite fundersam efter jag sett denna video o det är HUR I HELVETE SKA JAG GÖRA FÖR ATT KÖRA LIKA BRA :? Jag är ju hästlängder efter :oops:
Fast trevligt att se att du kör med en hand o håller spaken med andra trodde jag nästan var ensam om det.
Jag vill gärna se fler sånna här filmer :wink: Är det fler som har så skicka in dom.....
Dina vänsterbromsningar ser perfekta ut hela tiden hur gör du :roll:
En till som kör likadant :D
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Här är en film när jag kör volvon på chirdonhead 2

[youtube][/youtube]
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Snyggt Johan :wink: Själv har jag aldrig riktigt blivit kompis med Volvon
så det har inte blivit nåt på väldigt länge nu :?
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Kennet "Kemzon" lade upp en film på den gamla rbr sidan (alltså något år sedan eller två) tror det också var Chirdonhead. Kan du inte lägga upp den igen (om du har den kvar alltså) Det såg ut som om han skulle ut o söndagsåka med farmor , det såg ut att gå så lungt o fint men när man tittade på tiden så blev man lite chockad :shock: Hundra sekunder före mig :P typ.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

bra kört johan!väldigt lungt om man jämför med sin egen körning! en sak jag tänkte på. du körde väldigt låga växlar. tex ofta på 3.an i 4.or osv. du hade bara i 2an innan första vänstern t.ex. har du väldigt långa växlar kanske? vore jätteshysst om du ville skicka setupen så man fick testa lite :D
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Kim Gustafsson wrote:bra kört johan!väldigt lungt om man jämför med sin egen körning! en sak jag tänkte på. du körde väldigt låga växlar. tex ofta på 3.an i 4.or osv. du hade bara i 2an innan första vänstern t.ex. har du väldigt långa växlar kanske? vore jätteshysst om du ville skicka setupen så man fick testa lite :D

Tackar...Jag kör bara default med volvon :) Jag kör på låga växlar oftast ja för att den ska orka med hyffsat.

Angående det med första vänstern så varavar jag bilen till max på 2an för att kunna ta svängen med sladd. Ska jag slänga i 3an direkt innan så tappar jag varv på motorn och där med ingen fin sladd..hahaha
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

okej! samma här. aldrig orkar/haft tiden att pilla ihop en setup. tyckte bara din var lite mindre stutsig. kan kanske bero på spårvalen :lol:
men vad har du för grader i spelet samt på ratten när du kör 240.n?
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jag har typ 256 på ratten sen i spelet är det default
User avatar
Anton Brorsson
Posts: 313
Joined: 2007 Apr 08 1:34 pm

Post by Anton Brorsson »

Lite tips som jag kan ge er när ni gör setup till volvon som jag tycker gör ganksa stor skillnad är att fixa bromsarna,jag har ökat bakbromsarna och sängt lite fram,sen att mjuka upp fjädringen
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Jag får väl lägga till mitt bidrag, Chirdonhead 3 07 16
Inget perfekt åk men men
lite dålig kvalitet på bilderna men vad göra.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4115025781
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Christer Vestlund wrote:Jag får väl lägga till mitt bidrag, Chirdonhead 3 07 16
Inget perfekt åk men men
lite dålig kvalitet på bilderna men vad göra.
http://video.google.com/videoplay?docid ... 4115025781
Vad är ditt PB på den ss? Ska försöka putsa mitt på 3,05,54 lite till sen. Men såna tider gör man aldrig online tyvärr! :oops:
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Jag har satt 3 05 ?? online.
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... d=1&state=

Offline har jag åkt på 3 04 ?? inget som är sparat för det är 3 00 ?? som är sträckrekordet men det är med asfalt under hjulen :oops:

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Post Reply