Nya sträckor

Nya eller gamla sträckor / texturer
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

20 min 15 sek med Focus 99 och en del avåkningar.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Är den lika dator krävande som andra sträckor från btb???? om inte så vill nån vara snäll o skicka över den till mig via t.ex msn??
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Johan Gustavsson wrote:Är den lika dator krävande som andra sträckor från btb???? om inte så vill nån vara snäll o skicka över den till mig via t.ex msn??
Japp, det är den. Jag har inga problem med PTD, men den här sträckan gillade inte min dator alls... Det laggar nånting för jävligt, ingen idé att ens försöka sig på den... :(
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Tom Östertun wrote:
Johan Gustavsson wrote:Är den lika dator krävande som andra sträckor från btb???? om inte så vill nån vara snäll o skicka över den till mig via t.ex msn??
Japp, det är den. Jag har inga problem med PTD, men den här sträckan gillade inte min dator alls... Det laggar nånting för jävligt, ingen idé att ens försöka sig på den... :(
ptb är väll inte gjord på samma sätt som denna??? Dom som görs i btb verkar bli ordentligt dator krävande. Vissa från btb kan funka hyffsat och vissa inte alls.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Johan Gustavsson wrote:ptb är väll inte gjord på samma sätt som denna??? Dom som görs i btb verkar bli ordentligt dator krävande. Vissa från btb kan funka hyffsat och vissa inte alls.
Åh fan..? Trodde PTD va gjord med btb... Det var väl skit samma oxå, den här sträckan funkar inte på min dator iaf.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Alltså vi måste hålla isär lite här...

PTD verkar krävande på en del datorer fastän annat flyter på bra. PTD är skapad i 3dsmax om jag försått det hela rätt. Såg lite WIP-bilder på den för länge sedan. Så den är inte skapad i BTB. Exakt vad som gör den krävande har jag dålig koll på, men kanske har det med objekten och detaljerna att göra vad vet jag.

Den 33km långa sträckan som Piddy gjort i BTB är extrem och kräver en del av datorn. Mest beroende på att den är så förbaskat lång. Och just det är problemet med den. Hal som fan är den med... Jag kör den sträckan med ett lätt hackande som man kan stå ut med men då har jag rätt bra kräm i processor och grafikkort.

Men den senaste versionen av pluginet som körs för att man ska kunna köra BTB sträckor har blivit bättre ur belastning på datorn.
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Jag verkar ha att bilden hackar när jag kör BTB sträckor. Men om jag inte sitter i bilen och sitter på fronten i stället flyter det.
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Ha också i åtanke att det är ex antal hundra tusen objekt på sträckan...
Image
Post Reply