BEFAB-Trofén

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

BEFAB-Trofén

Post by Björn Lövdahl »

Befab trofen går på snabba grusvägar. SMHI lovar fint väder vilket bäddar för en riktigt fin tävling

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... b689204cd8
//Björn
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

började trevande på SS1.. på SS2 kom jag för långt ut i en H3 eller om det var en H4 och slog i ett trad så kopplingen gick sönder och bakre drivaxeln gick av... knappt kilometern före mål så släppte allt fäste ibak när jag gick över ett krön med en svag V och jag snurrade ut i skogen och präckte topplocket..

omstart på SS3 med fortfarande en väldigt trasig bil (iaf exteriört), där fick vi dock upp ett fint flyt och vi hade lite toppkänning trots en missade V2 i början och ett kort sidlägg en bit in på sträckan, som tur var välte bilen snabbt tillbaks igen så vi tappade nog bara ca halvsekunden på sidlägget.

SS5 blev bara fel.. for över hela vägen, snurrade och tappade en massa tid, dock inge större skador.

på SS6 så gick det inte heller så bra, missade flera vägbyten och hade lite problem med styrningen.. troligen så var det nåt som lossade där så det blev lite sladdrigt..

men, vi kom imål och har fått bekräftelse på att vi kan hänga med utan misstag...
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Det gick ju bra det där..Värsta missen var att jag felställde i några vägbyten annars kanon. Kolla mina tider så ska ni få se på jämn åkning :D


05:01.13 ....04:59.63.......05:00.73

05:31.02 .....05:31.18

nämer inga sträck namn än :D
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Efter att inte kört RBr på hela sommaren satt nu igen i Cittran. Tyvärr åkte jag av på SS 1, och sedan på SS 5 igen så det blev bara skräp med rallyt. Man får träna lite.

Mvh Bengan
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Det merkes at man ikke har kjørt RBR på en stund... Det tok drygt 800 meter av SS1 før jeg rullet rundt gjentatte ganger, og endte på siden med en CFH.

Full av faen klemte jeg til med alt jeg hadde på SS2 og SS3, og gjorde gode tider på begge (selv om jeg fikk en 15 sekunder for kutting/gening på SS2).
På SS4 brukte jeg 500 meter på å oppnå en CFH, og derfra 300 meter på å knuse clutchen på bilen. Resten av strekka foregikk naturlig nok uten dramatikk, ettersom farta ikke var all verden :P

På SS5 gjør jeg mange feil overalt, og det hele ender i ett tre fullt på femtegiret etter den lange utforbakken inn i veidelet.

Men kult med denne typen grus igjen, Björn, liker disse veiene :)
Last edited by Roy Magnes on 2008 Sep 21 9:27 pm, edited 1 time in total.
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Äntligen dags för tävling igen! Inledde bra med en säker och snabb körning på första sträckan. Men sedan var det dags att ge sig ut på en sträcka jag verkligen inte gillar. Det blev ändå en ok tid, tappade lite men höll mig på vägen. Det fortsatte bra och blev en riktig sekundstrid! Jag tog i ganska hårt men försökte ändå hålla lugnet och inte pusha för mycket på de snabba partierna där det kan gå riktigt illa. Låg 2'a med bara nån sekund upp och lite större marginal bakåt.

Så till en av mina favoritsträckor. Kändes bra och stabilt men tappade ytterligare nån sekund på de två första mellantiderna så jag bestämde mig för att ge bara en aning extra mot mål. Det gick nästan. På 6'ans växel närmade jag mig ett krön med en blind höger som jag känner till väl men av någon anledning missar jag instyrningen bara en aning, understyr ut i terrängen, slår i en liten jordvall och går upp på sidan. Jag försöker allt jag kan att hålla nosen i riktning mot vägen igen men allt bara hoppar och studsar och flimrar förbi så plötsligt slår det i något med en brutal kraft. Det tar väl nån sekund till innan det är stilla. Och tyst. Bilen totalskrotad.

Synd, för det var en riktigt rolig och tät fight... Men jag ska inte skylla på något, det var jag som var lite för feg i ratten och lite för entusiastiskt i högerfoten vilket är en dålig kombination. :wink:
Erik Andersson
Posts: 103
Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm

Post by Erik Andersson »

Jag kan inte starta tävlingen de händer inget när jag trycker på nätet...HJÄLP!!!!!!!!!!
Impreza for live!
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Erik Andersson wrote:Jag kan inte starta tävlingen de händer inget när jag trycker på nätet...HJÄLP!!!!!!!!!!
har hänt mig några gånger men brukar funka om jag får starta om spelet några gånger.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

har du varit inne i quick rally och ändrat setupen måste du starta om spelet för att kunna köra i pluginet

samma om du kört championship eller liknande..

enda gången du inte behöver starta om är om du kört i pluginets shakedown läge..
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

d

Post by Niclas Jagerhult »

Andreas: Brukar inte hända mej. om man går in i quick, fixar setup, startar en sträcka (i quick) och sen går tillbaka till HQ (huvudmenyn) så funkar pluginet. iaf för mej.
//Jaeger
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Då fick man göra höst debuten nu efter att inte kört sen början på Juli.
Efter att jag satt mig vid datorn runt 21:00 så kom jag på att rbrserien skulle ju gå i helgen och det vore kul att kolla resultaten!
Men tävlingen var ju inte slut och jag hade 3 timmar på mig om jag ville köra.

Jag gick in online och skulle prova subban lite men det fick jag inte pga uppdateringar. En stor suck och började instalera nya subarun.
Ett nytt försök online fast direkt till rbrseriens rally. Då var det fel på setupen "max steer lock error" nått sånt och då fick jag göra en helt ny setup också.

Gjorde en setup på 2 minuter med några snitt värden man hade i huvudet.
Men vad blir nästa stora suck....max steering lock 605 som max?!
Drog på max och gick online igen till rbrserien.
Startade rallyt utan uppvärmning och 3 månaders uppehåll =D.

Gick Hyffsat i rallyt gick inte styra så skarpt som jag ville men fick ta det lugnt istället. Planeringen var att komma topp 10 med kanske 1 minut till ledaren. Men till min förvåning så ligger jag 3:a just nu och får se om nån värsting drar förbi nu sista 2 timmarna!

Bra kört alla och Jag lider med Göran lite ;)
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Det blev en skit tävling för mig.. Man har inte vant sig med max 605 grader ännu så redan efter 0,7km kör jag upp på en liten grushög o frontar sen med ett träd :x . Hamnade sen på SS3 där jag var tvåa efter Molin.
Sen blev det Mineshaft o där blev det skit igen. När jag kom tillbaka till SS6 tror jag blev jag tvåa igen efter Molin o på sista blev det tredje gången gilt Alltså skit igen :?
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jättenöjd med en 16:e plats med golfen. Allt gick bra utan några större missar. Visst kunde man gasat lite mer, men jag har bara kört TDI versionen tidigare, och faktiskt ingenting av KitKar versionen innan tävlingen. Blir fortsatt tävling med KitCar. :wink:
Image
User avatar
Stefan Håkansson
Posts: 132
Joined: 2007 Apr 09 7:02 pm

Post by Stefan Håkansson »

Anders Alm wrote:Det blev en skit tävling för mig.. Man har inte vant sig med max 605 grader ännu så redan efter 0,7km kör jag upp på en liten grushög o frontar sen med ett träd :x . Hamnade sen på SS3 där jag var tvåa efter Molin.
Sen blev det Mineshaft o där blev det skit igen. När jag kom tillbaka till SS6 tror jag blev jag tvåa igen efter Molin o på sista blev det tredje gången gilt Alltså skit igen :?
Hahaha då blev vi i samma träd!!! Tyckte det var lite skrapat där och lite plastdeltaljer liggandes bakom trädet ;).
Det är ju komedi detta med SM...........Det vill bara sig inte för mig där! Brutit samtliga tävlingar! Jippi. Man stärker ju inte sin position för nästa års fabriks uttagning ;).
Kan man få köra som föråkare i nästa tävling? Vill bara ha min Focus 06 som jag trivs i????
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

En 8:e plats i gruppen blev det till slut i detta rally, efter lugn och sansad körning, inget tokladd & inga igentliga misstag. Jag är hyffsat nöjd med detta. :)

Ett roligt rally fast ganska svårt då dessa sträckor inte tillhör mina favoriter.
Post Reply