Rally Österlen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

första 3 gick lugnt och försiktigt.. trots att jag kom långt ut i vägbytet på SS2 och krökte styrstaget och navet vänster fram så hjulet stod väldigt felställt och vi hade våldsamma vibrationer i ratten hela SS3.

sedan kom asfalten och här var det kantig körning..
kom ca halva sträckan innan vi nöp in lite hårt i en H4 och slog i ett träd eller möjligen en sten på innern.. det var inget som nämndes i noterna iallafall..

skall se om jag får upp film på kraschen, såg att det stod en snubbe med kamera i närheten..
annars har vi alltid incar på smällen.
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Körde riktigt bra nu för att vara så avdankad som man är. Var tvungen att göra 2 nya setups en asfalt och en grus då jag inte hade gjort några åt subarun ännu.
SS1 Gick det kanon och jag kände mig stark
SS2 Banan som gjorde rallyt för mig. en bra tid enligt mig men hästlängder efter.
SS3. Var mycket på vallarna och förlorade massa sekunder i början.
Service. Inga problem alls där
SS4 jag hade väll 8 sek fram till ledaren och satsade lite grann men somsagt asfalt mot dessa gubbar....
SS5. Hade lite fajt med Blom men efter målgång så tog den fajten slut
SS6. Inget att köra för så jag körde safe och tänkte hålla min placering,
fick bra tid ändå men efter målgång gick pulsen upp till 150 då jag såg nordins va bara sekunden efter :P

Bra rally och bra förare!!!
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

I AM BACK IN WRC !

Och det var jävligt roligt.Körde på safe hela rallyt men på sista tog jag i men skulle nog gått fortare om jag körde mer cleant och bättre spår.Ligger 7a iaf och på slutet hade jag och Tony Bergquist en hård kamp som han vann som jag lär gratts för bra körning ! Sen såklart grattis till podium där jag aldrig komemr få vara med :D
Marcus Altin
Posts: 17
Joined: 2008 Aug 17 11:17 am

Post by Marcus Altin »

Pluginet säger att jag har fel Physics :(
Har det som finns på Download sidan, är det fel?
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

har du ställt ner styrningen till 605 grader?
//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

efter formattering, OS byte m.m så "stress" installerade man idag rbr för att hinna med att köra helgens rally

Börjar på SS 1 att det känns jäkligt konstigt att sitta bakom ratten på en evo9 för första gången men kom imal tillslut. (får nog ta hem N12an igen)

dags för SS2 och helt plötsligt möts man av ett flygande skrivbord :( min allra första CTD i rbr ...nåt som hör till vista 64 kanske??
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

[youtube][/youtube]

min fina krasch på SS4
Last edited by Andreas Karlsson on 2008 Oct 06 8:00 pm, edited 1 time in total.
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

SS1: en snabb sträcka, då jag har lånad bil så går vi ut lungt, en okej tid och börjar få in lite känsla i bilen.
SS2: en sträcka jag verkligen gillar både kurvig och väldigt snabb på slutet, gör en miss i en V3 och får en stoppsladd och tvingas backa tappar väl ca 5-10sekunder på det.
SS3: extremt snabb med mycke krön, fegar rätt mycke här också men tar mej i mål på en rätt okej tid.
SS4: efter service som mest gick åt till att ändra instälningar till asfalt och sätta på dom lånade asfalthjulen så gav vi oss ut på SS4 som var en svår sträcka med mycke berg vid sidan om, smala vägar var det också. imål på en rätt okej tid dock tappar jag massor på alla andra efter för mycke fegkörning.
SS5: nu med lite temp i däcken så skulle det laddas på lite mer, klarar mej bra fram till en V1 följd av 2 hårnålar, klarar den första bra men får motorstopp i den andra, efter 15 sekunder så kommer vi iväg igen (hemskt svårstartad måste nog kolla över startmotorn till nästa rally), sen 5-600 meter senare är rallyt över för min del då ett bakhjul kommer ut utanför asfalten och sladden blir okontrolerbar och vi far in i ett träd, inga större karoseri skador men motorn la av ändå....


Roligt rally så länge det varade, ska tränna lite mer här hemma på grusvägen nu så ska vi se om vi inte kan komma topp 10 i klassen nästa rally :D
//Mackan
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Började rikigt bra på de tre första sträckorna, hade en hel del hjälp av den höga toppfarten på Lada'n, (205 km/h vad gör de andra, 180? lite orättvist men de skiter ja i :twisted: ) På servicen var vi i ledning med dryga 7 sek till Robert, grymt nöjd :D

Ut på de avslutande tre asfaltsträckorna med gott självförtroende.. Bra första mellantid, men sen gick de åt helvete.. Touchade i vallen me ena bakhjulet, så bilen slängs upp på framhjulen. När väl bakänden dimper ner igen stannar motorn :shock: Trodde inte de va sant!!! Har ju åkt stumt in i träd i 70-80 km/h å de har bara vart å köra vidare förr :evil:

Har setat och gått igenom reprisen nu och kan fortfarande inte förstå hur de kunde bli så mycket skador på motorn..
Känns som jag börjar tappa greppet om Micke i kampen om mästerskapet :cry:
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Grattis Christer !! Ännu en gång visar du varför du är rankad etta...
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Tack Blom, men nu har ju den där Tommi Hirvela gått förbi.
Jag bävar när du sitter i en nyare bil ,då får man väl byta till en anna bil klass :oops:
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Missade tyvärr denna tävling då vi va i Lettland o körde vanligt rally... Tar nya tag nästa tävling!
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Resultaten är uppdaterade och klara. Säg till om ni ser några fel
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Grattis Christer, bra kört! Nu har bisanne varit med 3 gånger i år tror jag och jag har tappat minst 15 sekunder på den :roll: . Spelade ingen roll i det här rallyt...Körde lite för fegt, svårt att veta hur fort man måste åka när man nästan är först i spåret.
Som sagt så får vi nog ligga i om Clarence kör en bättre bil nästa år. :)
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Ja hehe, ja tyckte det gick finfint med 306:an, men va ju för helsike 2min efter...bra kört allihop :D
Image
Post Reply