Finalracet i Svenska RBR-Serien

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

En omröstning kanske skulle va bra eller????
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men nu tar vi inte den diskusionen i detta ämnet som handlar om finalrejset...
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Ett riktigt roligt rally. Gjorde nog min bästa insats i RBR-serien nånsin. Leder för tillfället, men då har toppförarna inte kört än. Hoppas att komma topp 15 iaf.
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Tack för ett kul rally och en kul säsong! Dock slutade den en aning brunt, gick i en bergvägg på ss5 och voltade över på andra sidan, träffade ett trad med underredet och motorn pajade... Hade hoppas mycket på den här säsongen, lagt mycket timmar på att träna för att nå en bra jämnhet och komma i mål! Men med en bebis hemma så blir det mindre tid till detta, vi får se hur det blir till nästa säsong. En sak är klar, banan-evo9:an åker till skroten och klassbyte får det bli! Tack för motståndet!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Leif Backlund wrote:Tack för ett kul rally och en kul säsong! Dock slutade den en aning brunt, gick i en bergvägg på ss5 och voltade över på andra sidan, träffade ett trad med underredet och motorn pajade... Hade hoppas mycket på den här säsongen, lagt mycket timmar på att träna för att nå en bra jämnhet och komma i mål! Men med en bebis hemma så blir det mindre tid till detta, vi får se hur det blir till nästa säsong. En sak är klar, banan-evo9:an åker till skroten och klassbyte får det bli! Tack för motståndet!
Lite synd att du byter klass Leif för vi har haft många jämna fighter 2008.
Andreas jag har aldrig råkat ut för det som du beskriver :?
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Tack för det Anders, har alltid försökt matcha dig får jag väl erkänna.. :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nä.. jag har aldrig hört talas om det heller....

nåja.. nya tag 2009, bil och klass återstår att se...
kommer bli en säsong utan större satsningar iaf..
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Andreas Karlsson wrote:spelar ingen roll om man bromsar när man voltar på raksträckorna efter att ha kört på saker som inte syns...
Det var detta jag menade Andreas :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Skrivbordet igen på rbrseriens tävling efter 2:a asfalts sträckan. Andra tävlingen på raken.
Tack för det här året.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:Skrivbordet igen på rbrseriens tävling efter 2:a asfalts sträckan. Andra tävlingen på raken.
Tack för det här året.
Japp det är skit när man hamnar på skrivbordet utan att veta varför :(
Detta får bli fråga Nr1 för Erik till 2009. Ska vi ha tidstillägg när vår dator eller vad det nu är strular :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Så har jeg også tatt meg gjennom sesongfinalen i julepyntet bil. Det gikk over all forventning på grusen, og lå vel et halvt sekund eller så foran Sven Hedman, som jeg hadde en god fight med på grusen. På asfalten tok det litt tid før jeg kom skikkelig i flytsonen igjen, men en tresmell på siste strekka til tross - det holdt til en god posisjon så langt når flere av de store kanonene har kjørt.

Takk for et fint rally, og en fin sesong :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Skall försöka köra idag. Kommer kanske sluta med att jag spyr men vi får se, har åkte på någon jävla skit som känns som en hjärnskakning... (Hände efter ett 50års kalas i helgen)
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

om jag och Peter slutar på samma poäng är det då första Rallyt som avgör som IRL
//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jag skulle tro det ja eller alternativt att den med flest segrar vinner, Som jag ser det så har du vunnit vilket som. Så man får väll säga grattis :)
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Jag kan inte se att det står något i reglerna om vad som händer om två hamnar på samma poäng. Det roligaste vore att dela på priset eftersom det varit så jämt. Men om det blir segrarna som räknas så kan jag erkänna mig besegrad.
Tack motståndare(speciellt Christer) och arrangörer för den här säsongen, ser fram emot nästa
Post Reply