Försäsongsträning #5

Enskilda rallyn som inte ingår i några serier.
Post Reply
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Försäsongsträning #5

Post by Fredrik Wengberg »

Vi tränar ännu mer :-) RBR-Seriens lösen. Detta rally är enbart asfalt. Realistic, men generös service.

Lycka till!.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

:shock: Fasen vad illa de gick..
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Tråkigt Strand, men lite kul på samma gång. Visar ju att du är lite mänsklig du med :P . Lycka till i nästa istället.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hatar att köra med asfalts setup på pribram sträckorna (speciellt när man inte vet att dom kommer) bilen bara studsar till höger o vänster :?
Men fan va du gasade på bra Fredrik :wink:
Du kan få göra en bra pribram setup till mig :!:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Anders Alm wrote:Hatar att köra med asfalts setup på pribram sträckorna (speciellt när man inte vet att dom kommer) bilen bara studsar till höger o vänster :?
Men fan va du gasade på bra Fredrik :wink:
Du kan få göra en bra pribram setup till mig :!:
fredrik kör med samma setup på pribram sträckorna som övrig asfalt!!


själv så gjorde jag alldeles för enkla misstag på en sträcka så gled jag ut bland pupliken och fick 50sekunder tillägg, hade det inte varit för det så hade jag nog gått för seger....

men du är jäkligt snabb på PRIBRAM sträckorna Fredde! otäckt snabb till och med, jag kan få till en skapligt tid på dem ibland men oftast studsar man ju av vägen någonstans...
även jag körde på vanliga asfaltsetupen då man inte vosste att dom kom, det brukar ju vara en lite bild uppe till höger som avslöjar vilken sträcka som kommer, men tydligen inte på pribram...

KUL RALLY!
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Haha, det är som som du har som citat Chris!.

"Det är mycket tjuv och rackarspel i den här branchen" HAHA!
Och ett tips angående Pribramsträckorna, dom flesta asfaltssetuper jag testat på Pribram är på tok för studsiga i bakändan. Går inte att köra fullt över rakorna eller krönen. Testa att öka på rebound i dämparna bak, så att bilen inte fjädrar tillbaka så fort, samt i övrigt mjuka upp fjädringen något.Har funkat för mig i alla fall.

Och till Alm, adda mig på msn "Wengberg2@hotmail.com",så kan vi säkert fixa till något.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Fredrik Wengberg wrote:Haha, det är som som du har som citat Chris!.

"Det är mycket tjuv och rackarspel i den här branchen" HAHA!
Och ett tips angående Pribramsträckorna, dom flesta asfaltssetuper jag testat på Pribram är på tok för studsiga i bakändan. Går inte att köra fullt över rakorna eller krönen. Testa att öka på rebound i dämparna bak, så att bilen inte fjädrar tillbaka så fort, samt i övrigt mjuka upp fjädringen något.Har funkat för mig i alla fall.

Och till Alm, adda mig på msn "Wengberg2@hotmail.com",så kan vi säkert fixa till något.
Men vet man inte när en pribram ss kommer, kan man ju inte i heller byta till en pribram setup :? Alla envisas med att skriva ss1 ss2 osv.
Ibland provar jag att köra med grus däck o då blir han mjuk o fin :wink:
eller vad det grus setup :roll:
Ska testa att öka rebound bak o mjuka upp fjädringen lite :wink:
annars får du hjälpa mig Fredrik :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Jag erkänner att jag gjorde en liten luring i detta rally, men det var meningen.Jag tillät byte av setup innan första ss:en, sen var setupen låst till ss3 som då var första Pribramsträckorna. Men man kan ju också ana att det är en Pribramsträcka då det inte finns någon "bild" som skvalrar om vilken sträcka det är. Men du skall definitivt åka en asfaltssetup på Pribramsträckorna och inte grus, men hör av dig om du behöver hjälp Anders.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det skall även vara omöjligt att starta en asfalt sträcka med grus setup på pluginet pga setup kontrollen...

nåja.. som sagt.. lite mjukare fjädring och lite mer rebound ibak skall funka...
och skall dessutom gå att åka vanliga asfalt sträckorna med också...
Post Reply