Lägga in bilar!

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Andreas Linden
Posts: 71
Joined: 2007 Feb 07 10:54 am

Lägga in bilar!

Post by Andreas Linden »

Provat sökt men hittade inget, då ja lägger in en bil så lägger man ju även in en physic fil i rbr mappen, hör denna fil till just denna bil eller kan ja köra andra bilar på denna fil?
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Physicen är individuell för varje bil, dvs du kan inte köra fler bilar på samma physic. Det går att göra i quick rally, men då kan du få t ex en fyrhjulsdriven S1600-bil och tvärsom... För att köra online måste du dock ha rätt physic-fil till rätt bil annars kommer du inte kunna starta!
User avatar
Bengt Lundgren
Posts: 65
Joined: 2009 Jan 04 9:01 am

Post by Bengt Lundgren »

Tommie Lindberg wrote:Physicen är individuell för varje bil, dvs du kan inte köra fler bilar på samma physic. Det går att göra i quick rally, men då kan du få t ex en fyrhjulsdriven S1600-bil och tvärsom... För att köra online måste du dock ha rätt physic-fil till rätt bil annars kommer du inte kunna starta!
Enkel fråga (för den som kan det) är det möjligt att ha t.e.x lika många nya bilar av olika klasser som org bilar i ett RBR , för att slippa flytta psychics och bilen fram och tilbaka vid olika race/klasser eller kommer det då som ovan skrivet att störa . Förmodar att psychics för t.e.x Opel kommer i konflikt med Fiesta etc........... :?
eller är det som jag har vettigt ? att ha 5 olika RBR med olika bilar inlagda ?
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Det ni måste göra är att "tillvärka" en egen physics fil som stämmer med plats och bil/bilar som ni har lagt in i cars mappen.

Jag har tex alla Fiestor (N3, S1600 och S2000) inlagt samtidigt och det funkar fint online, jag bara väljer vilken klass jag vill åka med i just det race jag valt. Jag har till och med två N3 fiestor inlagt utan problem.
Hellre dö än fega
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Kolla på alla tre filmerna på downloadsidan:
Installera plugin-bil
Installera fler bilar

Så ser ni, det är framför allt den sista som förklarar hur man gör det, men det kan vara bra att kolla på filmen innan.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Persson wrote:Kolla på alla tre filmerna på downloadsidan:
Installera plugin-bil
Installera fler bilar

Så ser ni, det är framför allt den sista som förklarar hur man gör det, men det kan vara bra att kolla på filmen innan.
Skulle nog vara lättare om den instruktionen fans i skrift,Då kan man lättare följa punkt för punkt när man gör det,Men förstår att det är en hel del jobba att göra en sådan,
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Instruktionen finns på pluginsidan i skrift:
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... howtostart
Läs under New cars for RBR.
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Det är i princip jäkligt enkelt. Det som är viktigt är att bilarna i cars.ini & physics.rbz stämmer överens med varandra. Sen räcker det ju sen att man gör en physics för snowmod & en för snow france.
Post Reply