Noter

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Noter

Post by Micael Eriksson »

En sista grej nu, sen slipper ni mig här i forumet hoppas jag. Känns som jag börjar ha lite koll på det här nu.

Tyckte jag såg en tråd om noter när jag hadde ny regga mig men hittar den inte nu :?

Är det möjligt att ändra graderingen på enstaka noter i en speciel sträcka/kurva?

Det finns flera ställen där det som sägs och det som vissas skiljer sig åt, ex på en av USA sträckorna där det är snabbt så sägs det att det kommer en fyra men spelet visar en sexa. Det finns fler ställen också men det som är gemensamt är, att det som visas som stämmer bäst....

Ni har förmodligen redan debaterat det här men det vore kul och veta om det går att fin justera noterna eller om jag bara måste lära mig sträckorna.

Jag minns ett rally spel där man kunnde göra egna noter på sträckorna (rally championship extreme tror jag det var, hemskt buggigt vill jag minnas) det vore ju ett pluggin som skulle lyfta spelet till nya höjder.
Last edited by Micael Eriksson on 2009 Jan 10 8:59 am, edited 1 time in total.
Hellre dö än fega
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

om du kör med eriks noter så har jag för mig det är fel ljudfil på V6 och V4 (samma ljudfil där det egentligen skall vara olika)

tror dock bara det är fel i hamreus ljudmod och inte om du laddar ner eriks noter utan ljudmod...


sedan stämmer inte noterna 100 i RBR från början och det kan vi inte göra så mycket åt...

lösningen är att lära sig sträckorna utantill...
ja, i teorin iaf :D
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

:D ok, jag tror att jag har den felande filen.

Det är bara att börja gnugga alla sträckor då, en del tak byten kommer det nog att bli på bilen :lol:
Hellre dö än fega
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Vad är detta? :shock: http://www.bhmotorsports.com/previewfile/9255
http://www.bhmotorsports.com/download/9255
Finns det en pace not editor ??? Om svar ja, var finns den. Jag har finnkammat bhm och tjeck sidan utan att se nån.

Jag förstår att det jag länkar till bara är ett tillägg till vad jag tror är en editor. Tacksam om nån kan ge klarhet i detta. Jag har så dåligt väg minne att det är hemskt, skulle verkligen behöva annpassa noterna till min syn på kurvorna :D

Edit: Vet vad filen heter nu (tror jag), men jag kan inte hitta den...... RBRdll13.zipzip
Hellre dö än fega
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Problemet med att editera noterna är att man ändrar på sträckan vilket stoppar körning online på pluginet.

Men det finns möjligheter att ändra noterna, men det är bara för sitt egna nöjes skull.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

AAAARGH, där dog en dröm om att hänga med er "gamlingar" :cry:

Tillbaks till att knacka tak plåt då :D
Hellre dö än fega
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Varför ska du ha någon genväg? :twisted:

Du får väl knacka lika mycket plåt som oss!
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

lmao, poäng till dig :lol:

Jag får väll handskriva egna noter och be frun läsa åt mig......
......fast det är också bara en dröm, den dagen hon går med på det, går det upp två solar :D
Hellre dö än fega
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Hur får man tillbaka engelska noterna, Det för mycket fel på dom svenska tycker jag,
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Testa denna...realsound...komplett audiadat.



http://www.bhmotorsports.com/download/16377
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Testade den,men det blev hel kass ljud,Går det inte att få till baka original ljudet utan att ominstalera spelet ???
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Ulf Carlsson wrote:Testade den,men det blev hel kass ljud,Går det inte att få till baka original ljudet utan att ominstalera spelet ???
fråga om någon kan skicka en orginal :wink:
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

........

Post by Kenneth Nyström »

en fördel om man spar en backup på allt man ändrar =) så är det enkelt om det blir tok
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Nu på downloadsidan.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Persson wrote:Nu på downloadsidan.
kanon Erik stort tack,
Post Reply