Den nye Subaruen.

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Den nye Subaruen.

Post by Daniel Wolden »

Er det noen som vet om/eller når den nye Subaru kommer ut? :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Du menar den modell som Petter Solberg körde under 2008?

Så ska det enligt vad jag har läst vara projekt på gång. Men jag vet inte status på dom. Kanske har det helt avstannat.
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Ok, ja det var den jeg mente ja :D
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

var påbörjad men tydligen pausad nu som jag förstått det, då dom som låg bakom projektet(eddie3spain m.fl) verkar har lagt av med RBR, dock hintat lite om att dom kanske kommer tillbaka.

projekt tråden på BH http://www.bhmotorsports.com/board/view ... hp?t=44684
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag tror det finns inte mindre än 2 projekt med Subaru Impreza N14 och S14 på gång (3 om man räknar eddy3spain) varav minst 1 fortfaranbde verkar vara aktivt...

vad många verkar tro är dock att man kan spottra fram en ny bl på en eftermiddag är dock väldigt fel...

en ny bil kan ta upp till 2 eller 3 år att göra beroende på hur mycket tid skaparen lägger, hur nogrann han/hon är och hur mycket händelser som avbryter arbetet... trots allt är det bara ett spel och det kommer aldrig vara prioriterat arbete för någon... tror inte någon kommer placera det ens på topp 10 av viktiga arbetebn...

så..
det kommer när det kommer... och tills dess, var nöjd med det som finns och förvänta inget mer.

några "visa" ord av en ej helt nykter Andreas "Skuggan" Karlsson.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Andreas Karlsson wrote:jag tror det finns inte mindre än 2 projekt med Subaru Impreza N14 och S14 på gång (3 om man räknar eddy3spain) varav minst 1 fortfaranbde verkar vara aktivt...

vad många verkar tro är dock att man kan spottra fram en ny bl på en eftermiddag är dock väldigt fel...

en ny bil kan ta upp till 2 eller 3 år att göra beroende på hur mycket tid skaparen lägger, hur nogrann han/hon är och hur mycket händelser som avbryter arbetet... trots allt är det bara ett spel och det kommer aldrig vara prioriterat arbete för någon... tror inte någon kommer placera det ens på topp 10 av viktiga arbetebn...

så..
det kommer när det kommer... och tills dess, var nöjd med det som finns och förvänta inget mer.

några "visa" ord av en ej helt nykter Andreas "Skuggan" Karlsson.

aäger mannen som fantiserar om nya bilar =)
du kanske skulle vara full oftare då.... om du blir visare när du är full ;)
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nä men alvarligt talat.. att tjata på folk om att göra massa bilar lär inte ge oss fler bilar, bara fler som tröttnar...

detta har jag sett i både RBR (Eddy3spain) och i andra spel...

vill man ha en speciellt bil har man 2 alternativ...

1: vänta på att någon gör den
2: göra den själv.

man skall aldrig ta något för givet..

men tillbaks till subarun..
jag känner som sagt till 3 projekt med den nya subarun (N14/S14) och minst 1 av dem (eddy3spain) är avbrutet.
av de övriga två är jag ganska säker på att 1 av dem fortfarande är aktuellt men inte prioriterat..

så har vi tur kanske vi får en S14/N14 i slutet av 2009.

spelet är som sagt gammalt och allt färre spelar det, och det innebär att allt färre gör bilar till det.
trots det är det ett av de spel jag sett som hållt längst..

och du kenneth.. jag har nyktrat till lite nu..
det är inte heller fel att "drömma" om nya bilar så länge man kan skilja dröm från vad som faktiskt är på gång.
Post Reply