Rally Gotland och Dagen efter.

Enskilda rallyn som inte ingår i några serier.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Har lagt in alla 6 men det funkar inte i alla fall.????
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Robert Sahlstedt wrote:Kanske ska dra ihop ett gäng rbr-serien-gotlänningar och kliva ut i skogen när det vankas tävling på ön?
Låter riktigt trevligt Robert, jag är på.Kanske skulle hitta på nåt till Rally Gotland?

Samkväm och en lilling skulle vara trevligt :-)
Hör av dig.
Har du nån MSN?.

Mvh//Fredrik.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Ulf Carlsson wrote:Har lagt in alla 6 men det funkar inte i alla fall.????
Kan det bero på att jag har RBR 2009 installerad, så det är därför jag inte får extra banorna att fungera,????
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Fredrik Wengberg wrote:
Robert Sahlstedt wrote:Kanske ska dra ihop ett gäng rbr-serien-gotlänningar och kliva ut i skogen när det vankas tävling på ön?
Låter riktigt trevligt Robert, jag är på.Kanske skulle hitta på nåt till Rally Gotland?

Samkväm och en lilling skulle vara trevligt :-)
Hör av dig.
Har du nån MSN?.

Mvh//Fredrik.
Låter intresant o träffa på lite andra RBR Gotlänningar :D
//Mackan
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Ulf Carlsson wrote:
Ulf Carlsson wrote:Har lagt in alla 6 men det funkar inte i alla fall.????
Kan det bero på att jag har RBR 2009 installerad, så det är därför jag inte får extra banorna att fungera,????
ja, du kan inte ha RSRBR 2009 installerad på samma installation av spelet.

gör en kopia av installationen innan du installerar RSRBR09 (måsta vara på original installationen har jag för mig)
och installera sedan tjeckiska pluginet och alla tillbehör på kopian. (kopera helt enkelt spel mappen och döp om den samt ändra i genvägarna så de pekar på rätt installation)
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Fredrik Wengberg wrote:Jajjamen Mattias det stämmer bra det, hur känner du till mig?, kan inte minnas dig nämligen :roll: , men jag börjar bli gammal så minnet sviker tyvärr ibland ;-).

Mvh//Fredrik.
Vet inte varför jag känner igen dig. Jag har åkt en del rally med Andreas Nyman. Vi åkte en blåvit Golf 1:a. På den tiden jobbade hans far på Bilcity så det hände att vi hade rallybilen i eran verkstad på jobbarkvällarna. Kan det vara därifrån kanske? Vi har dock inte åkt tillsammans på några år utan de senaste åren har jag åkt med Christian Buskas i Voc och Fredrik Myrdahl i Gr E och gr H.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Andreas Karlsson wrote:
Ulf Carlsson wrote:
Ulf Carlsson wrote:Har lagt in alla 6 men det funkar inte i alla fall.????
Kan det bero på att jag har RBR 2009 installerad, så det är därför jag inte får extra banorna att fungera,????
ja, du kan inte ha RSRBR 2009 installerad på samma installation av spelet.

gör en kopia av installationen innan du installerar RSRBR09 (måsta vara på original installationen har jag för mig)
och installera sedan tjeckiska pluginet och alla tillbehör på kopian. (kopera helt enkelt spel mappen och döp om den samt ändra i genvägarna så de pekar på rätt installation)
Stort Tack Andreas nu funkar alt,Men hur f-n ska man köra ss1 på Rally Gottland, Blir alltid DQ på den, var fan går man i mål på den ??? Kör 2 varv sen blir det DQ ????
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Ulf Carlsson wrote:
Andreas Karlsson wrote:
Ulf Carlsson wrote: Kan det bero på att jag har RBR 2009 installerad, så det är därför jag inte får extra banorna att fungera,????
ja, du kan inte ha RSRBR 2009 installerad på samma installation av spelet.

gör en kopia av installationen innan du installerar RSRBR09 (måsta vara på original installationen har jag för mig)
och installera sedan tjeckiska pluginet och alla tillbehör på kopian. (kopera helt enkelt spel mappen och döp om den samt ändra i genvägarna så de pekar på rätt installation)
Stort Tack Andreas nu funkar alt,Men hur f-n ska man köra ss1 på Rally Gottland, Blir alltid DQ på den, var fan går man i mål på den ??? Kör 2 varv sen blir det DQ ????
Det blir en vänster 1 ut på åkern. Testa att svänga in där ska du se att du kommer i mål.
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Ulf Carlsson wrote:
Andreas Karlsson wrote:
Ulf Carlsson wrote: Kan det bero på att jag har RBR 2009 installerad, så det är därför jag inte får extra banorna att fungera,????
ja, du kan inte ha RSRBR 2009 installerad på samma installation av spelet.

gör en kopia av installationen innan du installerar RSRBR09 (måsta vara på original installationen har jag för mig)
och installera sedan tjeckiska pluginet och alla tillbehör på kopian. (kopera helt enkelt spel mappen och döp om den samt ändra i genvägarna så de pekar på rätt installation)
Stort Tack Andreas nu funkar alt,Men hur f-n ska man köra ss1 på Rally Gottland, Blir alltid DQ på den, var fan går man i mål på den ??? Kör 2 varv sen blir det DQ ????
När du kommer ut på asfalten innan du fullföljt andra varvet ska du svänga av vägen åt vänster. Ganska omgående efter en vänstersväng kommer den vägen. Den syns ganska dåligt och dyker upp väldigt fort. Lyssna noga på noterna och ta det lugnt så ska du nog hitta. Kör sträckan en gång i shakedownläge så behöver du inte känna någon tidspress. Hoppas du fattar trots min lite konstiga förklaring.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Mattias Ahlstrom wrote:
Ulf Carlsson wrote:
Andreas Karlsson wrote: ja, du kan inte ha RSRBR 2009 installerad på samma installation av spelet.

gör en kopia av installationen innan du installerar RSRBR09 (måsta vara på original installationen har jag för mig)
och installera sedan tjeckiska pluginet och alla tillbehör på kopian. (kopera helt enkelt spel mappen och döp om den samt ändra i genvägarna så de pekar på rätt installation)
Stort Tack Andreas nu funkar alt,Men hur f-n ska man köra ss1 på Rally Gottland, Blir alltid DQ på den, var fan går man i mål på den ??? Kör 2 varv sen blir det DQ ????
När du kommer ut på asfalten innan du fullföljt andra varvet ska du svänga av vägen åt vänster. Ganska omgående efter en vänstersväng kommer den vägen. Den syns ganska dåligt och dyker upp väldigt fort. Lyssna noga på noterna och ta det lugnt så ska du nog hitta. Kör sträckan en gång i shakedownläge så behöver du inte känna någon tidspress. Hoppas du fattar trots min lite konstiga förklaring.
Förstår helt hur du menar, ska testa, Tack för tipset,
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Mattias Ahlstrom wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Jajjamen Mattias det stämmer bra det, hur känner du till mig?, kan inte minnas dig nämligen :roll: , men jag börjar bli gammal så minnet sviker tyvärr ibland ;-).

Mvh//Fredrik.
Vet inte varför jag känner igen dig. Jag har åkt en del rally med Andreas Nyman. Vi åkte en blåvit Golf 1:a. På den tiden jobbade hans far på Bilcity så det hände att vi hade rallybilen i eran verkstad på jobbarkvällarna. Kan det vara därifrån kanske? Vi har dock inte åkt tillsammans på några år utan de senaste åren har jag åkt med Christian Buskas i Voc och Fredrik Myrdahl i Gr E och gr H.
Ok, då vet jag, men jag skulle nog tyvärr inte känna igen dig om jag så sprang på dig på stan, men det får vi väl försöka att ändra på.Klart som fanken att vi RBR-Gotlänningar måste känna till varandra :-).
Myrdahl och Buskas känner jag till väl och även Andreas och pappa Björn.

Skall du åka Rally Gotland eller?
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Mattias Ahlstrom
Posts: 354
Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm

Post by Mattias Ahlstrom »

Fredrik Wengberg wrote: Ok, då vet jag, men jag skulle nog tyvärr inte känna igen dig om jag så sprang på dig på stan, men det får vi väl försöka att ändra på.Klart som fanken att vi RBR-Gotlänningar måste känna till varandra :-).
Myrdahl och Buskas känner jag till väl och även Andreas och pappa Björn.

Skall du åka Rally Gotland eller?
Ja, jag kommer åka Rally Gotland. Dock har jag förfrågningar från olika håll så med vem är inte riktigt klart än.
User avatar
Niklas Lundkvist
Posts: 129
Joined: 2007 Apr 04 8:21 pm

Post by Niklas Lundkvist »

Då var man o körde rally gotland dagen efter.. Låg 7:a totalt med ignisen när man plötsligt hamnar på skrivbordet :cry: :cry: :cry: Vi får ta nya tag senare!!
Post Reply