Fabriksteam eller inte?

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Fabriksteam eller inte?

Post by Erik Persson »

Nu vill jag att alla som har någon åsikt i frågan om Fabriksteam att ni skriver dom i denna tråd. Det känns bättre att ventilera det här så att alla kan vara med och tycka till.

Jag börjar med att förklara bakgrunden till varför reglerna är skrivna som dom är.
Jag fick indikationer på att det fanns ett visst sug efter att skapa Team och TEam-poäng på ett eller annat sätt. Efter lite funderande så jag följande scenarion:

1. Inga Team som kan plocka Teampoäng. Visst kunde folk få skapa sina egna team, men inte med något behov av arbete från min sida. Alla kan få välja alla bilar. Men då blir det inga team som kommer att kunna plocka poäng.

2. Fria Team som kan plocka teampoäng. Detta kommer att resultera i massor av arbete med vilka som ingår i vilka team till varje rally. Byte av förare. Byte av bilar. Förare som inte kan köra just en helg etc. Det vill säga massor av jobb från min sida.

3. Några fasta team med ett begränsat antal förare som då är de enda som får chansen att köra de vassaste bilarna. Liknande som i RBRChamp för er som känner till den serien. Mindre jobb från min sida men tråkigt att inte alla får samma chans.

4. Det sytem som vi presenterat nu. Med några fabriksteam som kör om Teampoäng, men alla har samma chans att köra alla bilar. Lite jobb, alla får samma chans och teampoäng.

Att vi sedan valt att inte utse TeamManager för respektive team grundar sig i att det då troligtvis blir kompisteam istället för riktigt starka team.


Jag vill höra vad ni tycker. Jag har fått reaktioner i stil med att det verkar krånligt med regler i år. Att det inte finns privatteam. Att det är för mycket fokus på dessa team.

Skriv några rader. Jag kommer ite att ge er poägavdrag för det :wink: Men jag vill att vi skall få det klart så snart som möjligt för allas skull!
Per Isacsson
Posts: 159
Joined: 2007 Jan 02 9:01 am

Post by Per Isacsson »

Jag tycker att det förslag som nu gäller är helt ok , men frågan är väl om det kommer säg 50 pers som vill åka i ''team'' hur väljer man förare?

Jag tycker att till 2008 så kan man ta ''fabriksförare'' från låt säga topp 20 el nåt i den stilen......beror ju givetvis på intresset också.

Och regler måste finnas även om det är krångligt osv . :?

//Per
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Det ända som jag tycker är lite negativt är att det fattas team om man väljer att köra GR N . Men det är mitt eget val :D
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Jag tycker att det ser bra ut.
Detta speglar väl verkligheten till en viss del.
Fabriksteam är helt ok, samt att det inte finns privat team.
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

?

Post by Jonathan Johansson »

Kalla mig dum mm men jag förstår inte riktigt här jag hade tänkt att köra själv och inte i något team med någon annan i min ford. får jag det då eller måste man bilda team med tex två i?

?
Hompe
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: ?

Post by Erik Persson »

Jonathan Johansson wrote:Kalla mig dum mm men jag förstår inte riktigt här jag hade tänkt att köra själv och inte i något team med någon annan i min ford. får jag det då eller måste man bilda team med tex två i?
Du kan köra alldeles ensam. Du behöver inte bilda ett team med någon.

I stort sett är ju reglerna desamma som ifjol så när som på lite nya bilar och att det finns fabriksteam.

Jag startade tråden bara för att diskutera reglerna som jag fått en del funderingar kring.
User avatar
Jonathan Johansson
Posts: 166
Joined: 2007 Jan 01 7:57 pm

Post by Jonathan Johansson »

Bra
Hompe
Mikael Wiberg
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Mikael Wiberg »

Per Isacsson wrote:Jag tycker att det förslag som nu gäller är helt ok , men frågan är väl om det kommer säg 50 pers som vill åka i ''team'' hur väljer man förare?

Jag tycker att till 2008 så kan man ta ''fabriksförare'' från låt säga topp 20 el nåt i den stilen......beror ju givetvis på intresset också.

Och regler måste finnas även om det är krångligt osv . :?

//Per
Håller helt med Per i denna fråga och har bara en undran om det nu ä stort intresse så kan man väll lägga till några fabriks team :wink:
Post Reply