Grafikproblem

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Mattias Adielsson
Posts: 18
Joined: 2009 Feb 10 1:45 am

Grafikproblem

Post by Mattias Adielsson »

Hej alla glada rbrspelare:)

det är så att när jag kraschar så försvinner allt landskap och jag ser inte stenar, träd och allt annat runt omkring endast vägen och dikena, va kan vara felet?

mvh mattias
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

har du ett ATi Grafikkort?
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Mattias Adielsson
Posts: 18
Joined: 2009 Feb 10 1:45 am

Post by Mattias Adielsson »

Chris Nyström wrote:har du ett ATi Grafikkort?
Ja har på min bärbara data ett intel grafikkort det e la inte supperbra men det ska klara kraven enligt fodralet på spelet :(
har bärbara tills ja köpt riktigt

Spelat mest på ps2 nämligen men har tröttnat p åalla de org bilarna så jag testade på data va ju svin mycket roligare men så rätt så det är så förvinner allt bara :( eller asså landskapen
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Problemet är att spelet inte klarar alla grafikkort. Vissa bättre än andra. Detta oavsett vad som står på specifikationskraven.

Verkar som om spelet inte alldeles trivs med ATI:s kort. Fugnerar oftast okej med originalsträckorna men fler har problem med de tilläggssträckor som finns enligt vad jag kan förstå.

Så om du kör på Intels grafikkretsar törs jag inte alls säga vad du skall göra för att få det att fungera. Inget förutom de klassiska:
Senaste drivisar.
Senaste DirectX

I övrigt är det bara annan hårdvara som gäller.

Vad jag har försökt luska genom att läsa (nästan) allt på detta forum samt även att jag lånat ut ett grafikkort så är Nvidias kort att föredra för just det här spelet.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Mattias Adielsson wrote:
Chris Nyström wrote:har du ett ATi Grafikkort?
Ja har på min bärbara data ett intel grafikkort det e la inte supperbra men det ska klara kraven enligt fodralet på spelet :(
har bärbara tills ja köpt riktigt

Spelat mest på ps2 nämligen men har tröttnat p åalla de org bilarna så jag testade på data va ju svin mycket roligare men så rätt så det är så förvinner allt bara :( eller asså landskapen
kanske blir för varmt så datorn drar ner för att inte gå sönder? bärbara har ju inte så bra kylning....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Mattias Adielsson
Posts: 18
Joined: 2009 Feb 10 1:45 am

Post by Mattias Adielsson »

Chris Nyström wrote:har du ett ATi Grafikkort?
Jag har inget Ati kort utan intel på ena och nvida på andra :(
Mattias Adielsson
Posts: 18
Joined: 2009 Feb 10 1:45 am

Post by Mattias Adielsson »

Erik Persson wrote:Problemet är att spelet inte klarar alla grafikkort. Vissa bättre än andra. Detta oavsett vad som står på specifikationskraven.

Verkar som om spelet inte alldeles trivs med ATI:s kort. Fugnerar oftast okej med originalsträckorna men fler har problem med de tilläggssträckor som finns enligt vad jag kan förstå.

Så om du kör på Intels grafikkretsar törs jag inte alls säga vad du skall göra för att få det att fungera. Inget förutom de klassiska:
Senaste drivisar.
Senaste DirectX

I övrigt är det bara annan hårdvara som gäller.

Vad jag har försökt luska genom att läsa (nästan) allt på detta forum samt även att jag lånat ut ett grafikkort så är Nvidias kort att föredra för just det här spelet.
Tack så mycket för alla svar och intresse att lösa problemet:) jag har inte Ati kortet utan intel och nvida p åden andra ja ska testa ladda ner senaste directx och de vart hittar jag det och vilket är det senaste? :S

mvh mattias
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

DirectX 10 är nyaste.
Mattias Adielsson
Posts: 18
Joined: 2009 Feb 10 1:45 am

Post by Mattias Adielsson »

Erik Brodin wrote:DirectX 10 är nyaste.
Kan du vara snäll och ge mig länk där ja kan tanka hem det:) men tror in att det löser problemet har directx9c nu ? :S

Mvh mattias
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Mattias Adielsson wrote:
Erik Brodin wrote:DirectX 10 är nyaste.
Kan du vara snäll och ge mig länk där ja kan tanka hem det:) men tror in att det löser problemet har directx9c nu ? :S

Mvh mattias

directX10 kommer med Windows vista...

du har väl XP förmodar jag....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Mattias Adielsson
Posts: 18
Joined: 2009 Feb 10 1:45 am

Post by Mattias Adielsson »

Chris Nyström wrote:
Mattias Adielsson wrote:
Erik Brodin wrote:DirectX 10 är nyaste.
Kan du vara snäll och ge mig länk där ja kan tanka hem det:) men tror in att det löser problemet har directx9c nu ? :S

Mvh mattias

directX10 kommer med Windows vista...

du har väl XP förmodar jag....
okej:) Nu är det såhär att precis vid 1.35 ungeäfr efter så många minuter så försvinner landskapet på alla sträckor :( är som en tidsintälld grafikbomb :( Jag har provat och installera om det men inget bättre resultat blir galen snart:(

Mvh MAttias
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Och det blir exakt lika på bägge datorerna?
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Mattias Adielsson wrote:
Chris Nyström wrote:
Mattias Adielsson wrote: Kan du vara snäll och ge mig länk där ja kan tanka hem det:) men tror in att det löser problemet har directx9c nu ? :S

Mvh mattias

directX10 kommer med Windows vista...

du har väl XP förmodar jag....
okej:) Nu är det såhär att precis vid 1.35 ungeäfr efter så många minuter så försvinner landskapet på alla sträckor :( är som en tidsintälld grafikbomb :( Jag har provat och installera om det men inget bättre resultat blir galen snart:(

Mvh MAttias


har du nå viloläga eller nåt inställt på datorn?

jag hade ett problem för längesedan att allt blev svart på slutet av Noiker inga andra sträckor, men det var ju ite pinsamt när jag hittade felet

hade inställt i windows att skärmen skullestängas av efter 5minuter. :oops:
efter att jag avaktiverat det så funkade det...
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Mattias Adielsson
Posts: 18
Joined: 2009 Feb 10 1:45 am

Post by Mattias Adielsson »

Chris Nyström wrote:
Mattias Adielsson wrote:
Chris Nyström wrote:
directX10 kommer med Windows vista...

du har väl XP förmodar jag....
okej:) Nu är det såhär att precis vid 1.35 ungeäfr efter så många minuter så försvinner landskapet på alla sträckor :( är som en tidsintälld grafikbomb :( Jag har provat och installera om det men inget bättre resultat blir galen snart:(

Mvh MAttias


har du nå viloläga eller nåt inställt på datorn?

jag hade ett problem för längesedan att allt blev svart på slutet av Noiker inga andra sträckor, men det var ju ite pinsamt när jag hittade felet

hade inställt i windows att skärmen skullestängas av efter 5minuter. :oops:
efter att jag avaktiverat det så funkade det...
Jaa blev jätte glad och trodde det var detta som var felet men så kom jaa till hoppas på kaihuvara sträckan ca 2 min in så försvann det igen :( kan inte komma på va det kan vara ?:S
Post Reply